Gå til innhold

Ubuntu Ultimate Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje folka bak Ultimate Edition endelig har skjønt det... Verden trenger ikke distroen dems, så de bare kopierer ubuntu 8.10 og legger den ut for de som liker navnet. :D

 

On-topic: Har ikke peiling på hva som har skjedd! Men se på det som en god tjeneste, hva savner du? Så kan vi hjelpe deg å legge det inn! :)

Lenke til kommentar

Gå inn i Synaptic og søk etter "Compiz configuration settings manager". Og installer dette, hvis det ikke ligger inne fra før av.

 

Deretter går du inn på System -> Preferences -> CompizConfig settings manager

 

Der har du så mange alternativer at du kan drukne! bla. Desktop Cube!

 

Bare å spørre etter flere funksjoner... :)

Lenke til kommentar
Gå inn i Synaptic og søk etter "Compiz configuration settings manager". Og installer dette, hvis det ikke ligger inne fra før av.

 

Deretter går du inn på System -> Preferences -> CompizConfig settings manager

 

Der har du så mange alternativer at du kan drukne! bla. Desktop Cube!

 

Bare å spørre etter flere funksjoner... :)

 

Akkurat det der vet jeg:) Trodde bare det var flere slags kuber til ultimate. Noen som husker kube tastene? Før kunne jeg holde inne museknappene, men det funker ikke nå.

Lenke til kommentar

Noe sier meg at Mufcy93 ikke helt har forstått hva denne såkalte "Ultimate Edition" "av" Ubuntu er. Det er ikke snakk om en bedre versjon av Ubuntu. Det kan ikke sammenlignes med Vista og Vista Ultimate. Du snakker om "kube visningene o.l." til Ultimate, men de er slettes ikke Ultimate sine. Dette er ting du enkelt kan få i den ordentlige Ubuntu-en også. Alt de gjør i "Ultimate Edition 2.0 Screencast"-filmen kan man lett gjøre i den ordentlige versjonen av Ubuntu også. Kan virkelig ikke skjønne hvorfor noen skulle ønske denne såkalte Ultimate utgaven. Er det jeg som er på jordet nå?

Lenke til kommentar
Noe sier meg at Mufcy93 ikke helt har forstått hva denne såkalte "Ultimate Edition" "av" Ubuntu er. Det er ikke snakk om en bedre versjon av Ubuntu. Det kan ikke sammenlignes med Vista og Vista Ultimate. Du snakker om "kube visningene o.l." til Ultimate, men de er slettes ikke Ultimate sine. Dette er ting du enkelt kan få i den ordentlige Ubuntu-en også. Alt de gjør i "Ultimate Edition 2.0 Screencast"-filmen kan man lett gjøre i den ordentlige versjonen av Ubuntu også. Kan virkelig ikke skjønne hvorfor noen skulle ønske denne såkalte Ultimate utgaven. Er det jeg som er på jordet nå?

 

Du er litt på jordet om at jeg ikke har skjønt det. Har selvfølgelig skjønt det. Når jeg sier kubene til ultimate edition, mener jeg de kubene som bl.a vises i youtube for å reklamere for ultimate edition. Noen synes det sikkert er greit å ha det meste installert, sånn som meg. For ubuntu ultimate ser bra ut hvis man f.eks ser videoer av det.

Lenke til kommentar

Ok, syntes bare det så ut som om dere snakket litt rundt hverandre. :p Nå vet ikke jeg hvilken film du snakker om, men du kan garantert ordne det enkelt på vanlig Ubuntu også. Det er jo programmet Compiz som gjør dette mulig uansett. Vil tippe det er snakk om en såkalt deformert kube? Sjekk i såfall "Cube reflection and deformation" inne i CompizConfig.

Lenke til kommentar
Hva med å installere Windows XP, stappe pcen full av StyleXP thingy -> bootscreen, logonscreen, themes etc..

 

Så har du både Click 'n go og et OS som det blir utviklet kommersielle spill til. Så slipper du å tenke på "Ubuntu Ultimate Gamers Edition"

 

 

Spill funker jo fint i vista da.

Lenke til kommentar

Da skjønner jeg enda mindre hvorfor du skal ha Ubuntu Ultimate Gamers Edition. Hvis du likevel har windows og er villig til å bruke det så gjør det da. Spill på windows og gjør alt annet i ubuntu. ("vanlig"). wine er ofte kilde til mye frustrasjon, mens kontorapplikasjoner og andre dagligdagse programmer sjelden er det i ubuntu.

 

Ingen som prøver seg mot Solberg i muttern stasjonsvogn, eller bruker formula1 biler til butikken. Alt er best til noe, til sine spesialitet.

Endret av Smif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...