Oxygen 07-12 Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg tenkte å prøve denne Ubuntu versjonen siden den har mye mer pluss bedre støtte for Wireless. http://ubuntusoftware.info/ultimate Vil den oppdatere seg til nyere versjoner av Ubuntu eller vil jeg måtte avinstallere og installere ny versjon for hver release? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hvor står det at det er bedre trådløs støtte? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Ubuntu Ultimate er bare Ubuntu stappa full med masse unødvendig dritt. Ikke er det testet like bra engang. For best oppdaterte og støttede opplevelse velg vanlig Ubuntu. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hjelpes.. den "versjonen" der (den er vel uoffisiell, såvidt jeg vet) var virkelig stappet full av crap. Legg heller inn vanlig ubuntu, alle linuxdistroer har samme forutsetninger for å få wireless til å fungere, forskjellen er kun hvilke programmer som er installert for å lette denne prosessen. Alle programmer du trenger finnes til vanlig ubuntu. Lenke til kommentar
MSL Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Vil dette funke på en HP Pavilion dv5-1095? Vil ikke at den skal crashe:) Og kan den spille windows spill på en enkel møte? F.eks Guild Wars? Lenke til kommentar
goggys Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Vil dette funke på en HP Pavilion dv5-1095? Vil ikke at den skal crashe:) Og kan den spille windows spill på en enkel møte? F.eks Guild Wars? Windows spill fungerer på Windows, derav begrepet Windows spill. Du kan få noen spill til å fungere i Linux gjennom Wine o.l, men dette er sjelden noe som kan klassifiseres som "enkelt". Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 aka Bloat Edition? Lenke til kommentar
MSL Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Vel, det må da gå ann, sidenfol får det jo til, da trenger det nødvendigvis ikke vere vanskelig:) Bare hvordan:P Jeg vil installere uten at vista forsvinner, hva gjør jeg da? Endret 27. november 2008 av cyclo Lenke til kommentar
epqr Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg vil installere uten at vista forsvinner, hva gjør jeg da? lager en partisjon for linux og en for vista Lenke til kommentar
Smif Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Dual boot guide Guild wars guide Generelt hvilket windows programmer/spill som lar seg kjøre på wine og eventuelt hvordan: Wine AppDB (bruk søken) Håper det hjalp litt Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 alle GNU/Linux bruker samme uforutsigbare og frustrerende wireless tools. Lenke til kommentar
MSL Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Skuff. Lastet ned Ultimate Edition og tryet det ut, men den installerte vanlig ubuntu 8.10 Hvorfor? Og hvordan kan jeg få den til å bli ultimate? Jeg fikk iallefall Guild Wars til å virke da... Endret 18. november 2008 av Mufcy93 Lenke til kommentar
Smif Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Så du i det hele tatt på posten min to hakk opp? EDIT: Men hvis du har flere spørsmål rundt wine/guild wars eller annet anbefaler jeg at du starten en ny tråd om det, "Hvordan sette opp Guild Wars med wine på ubuntu" eller noe. Endret 18. november 2008 av Smif Lenke til kommentar
Smif Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) @ Oxygen07: Hvis du er bekymret for WLAN støtten i linux gjelder dette for alle distroer. støtten ligger i kjernen. Men hvilket GUI du bruker for å konfigurere dette velger du selv (følger med forskjellige prog. på ulike distroer). F.eks. har jeg hørt bra ting om WICD. Vet ikkeom noen distroer som kommer med denne som std. men en guide finnes her. Endret 18. november 2008 av Smif Lenke til kommentar
MSL Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Så du min post da? Sa jo at jeg fikk det til å virke. Bare det at jeg fikk feil type ubuntu, selv om jeg lastet ned ultimate. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Så du min post da? Sa jo at jeg fikk det til å virke. Bare det at jeg fikk feil type ubuntu, selv om jeg lastet ned ultimate. Det er jo basert på 8.10, så det er det du får. Hvis du trodde det var en egen distro, så har du misforstått. atlef. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Underlig at de får kalle det Ubuntu Ultimate, da t.o.m. Ubuntu EEE måtte bytte navn. Edit: Aha, jeg ser jeg misforsto. Den heter «Ultimate Edition» Endret 19. november 2008 av Kagee Lenke til kommentar
MSL Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Tviler på at noen her egentlig skjønte spørsmålet mitt:/ Men til noe annet, jeg starter opp Guild wars, men så plutselig ser jeg ikke vinduet lenger, selv om Guild Wars fortsatt kjører og jeg hører musikken. Så spørsmålet mitt er da, hvor er det? Er ikke på noen av skrivebordene. Lenke til kommentar
MSL Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Så hvordan i huleste får man da ultimate? Det er jo noe å lure på Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Så hvordan i huleste får man da ultimate? Det er jo noe å lure på Som de skrev lengre opp, så er "Ultimate" basert på Ubuntu 8.10, men har masse unødvendig crap... Som du like gjerne kunne installert i "vanlig Ubuntu" som du kaller det. Endret 24. november 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå