jorgis Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 En bønn er et ønske om forskjellsbehandling. Som så mangt innenfor religionens domene er det veldig urettferdig. 9394579[/snapback] Ikke alle ber utelukkende for seg selv og sine egne egoistiske mål. Kanskje det er mest nærliggende for mange, men er i seg selv en veldig liten del av hva bønn er. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Dyrk din egen gud, men husk rikelig med sollys og vann da Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Religion er en fin ting for veldig mange. For de som ikke tror på noen gud, må betale masse penger for å ha noen å snakke med når de har problemer. 9394496[/snapback] Neida, ikke i det hele tatt. Hvis jeg for eksempel har hatt en dårlig dag på skolen og er litt sint så bare dreper jeg noen folk på GTA: San Andreas mens jeg hører på noe skikkelig brutal death metal Lenke til kommentar
vidarho Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 religion koster aldeles ingen ting. Jeg er selv religiøs og har aldri betalt en krone til noen (utenom statsstøtten til statskirken da) Lenke til kommentar
Steina Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Neida, ikke i det hele tatt. Hvis jeg for eksempel har hatt en dårlig dag på skolen og er litt sint så bare dreper jeg noen folk på GTA: San Andreas mens jeg hører på noe skikkelig brutal death metal 9397718[/snapback] Hmm, da burde du jo virkelig betale noen for å hjelpe deg Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) En bønn er et ønske om forskjellsbehandling. Som så mangt innenfor religionens domene er det veldig urettferdig. 9394579[/snapback] Enig. Hvorfor skulle en allmektig gud forandre planene sine for universet fordi noen usle primitive mennesker ber han gjøre det? Gud burde vite best selv hva som er riktig. Særlig forbanna blir jeg på forballspillere som korser seg før de skal ut på banen. Som om Gud ikke gir fullstendig faen i hvilket lag som vinner eller hvilken spiller som blir kåret til Man of the Match. Folk som ber har gjerne tanker om at de selv er viktigere enn andre mennesker, og de prøver å få Gud til å føle mer sympati for seg selv enn de allerede har. Det de ikke tenker over er at Gud er allmektig, det går ikke an å påvirke han verken sentimentalt eller fornuftsmessig. Endret 31. august 2007 av firkantsopp Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Neida, ikke i det hele tatt. Hvis jeg for eksempel har hatt en dårlig dag på skolen og er litt sint så bare dreper jeg noen folk på GTA: San Andreas mens jeg hører på noe skikkelig brutal death metal 9397718[/snapback] Hmm, da burde du jo virkelig betale noen for å hjelpe deg 9399397[/snapback] Det er bedre enn at han gjør det i real life. Skytespill er avslappende. On topic: Du ber ikke til noen gud, det er nå slik jeg ser det i hvert fall. Derimot, hvis den guden du ber til skulle finnes, må du nok spørre deg selv om hvem han er. Du kjenner han best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå