bepen Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg har en Elitegroup G551 med ATI Mobility Radeon 9000. For et par år siden begynte noe merkelig å skje. Skjembildet ble delt opp i et slags rutenett, slik du ser på disse bildene: Bilde 1: Skrivebordet Bilde 2: Etter at jeg har åpnet start-menyen og høyreklikket bakgrunnen Bilde 3: Jeg har dratt Dokument-ikonet rundt på skjermen Bilde 4: Inne i displayinnstillinger Bilde 5: Avslutter Windows Bilde 6: Helt i oppstarten Bilde 7: I BIOS Bilde 8: Ser på film i media-player Bilde 9: Nærbilde av filmen Som du ser gjelder dette BIOS, Windows osv. Jeg har prøvd med utallige drivere. Både Omega-, Elitegroup og ATI-drivere. Jeg har prøvd å koble til eksterne skjermer, men bildet er akkurat likt på de eksterne skjermene også. Så skjedde det merkelige: "rutene" forsvant. Bildet ble normalt igjen, som om ingenting skulle ha skjedd. Så gikk det en stund, så kom det tilbake igjen. Siden har det komt og gått flere ganger, og det virker som om det kommer tilbake når jeg gjør noe grafisk. Siste gang det skjedde, holdt jeg på å bla igjennom og forhåndsvise de forskjellige 3D-skjermbeskytterne som følger med Windows XP (hadde lite å gjøre på..). Jeg kan også si at rutene i "rutenettet" blir større, og det blir færre vertikale streker i hver rute, når jeg endrer fra 32-bit til 16-bit farger i displayinnstillinger. Hva er galt? Skjermkortet? Software, en løs kobling en plass, blir skjermkortet for varmt? Og hva kan jeg gjøre for å fjerne dette plagsomme problemet? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Hva er galt? Skjermkortet? Software, en løs kobling en plass, blir skjermkortet for varmt? Og hva kan jeg gjøre for å fjerne dette plagsomme problemet? 9383996[/snapback] Ettersom problemet fines allerede i BIOS kan du utelukke software og drivere. Disse blir først aktive etter at operativsystemet er startet. Demed sitter du igjen med skjerm, skjermkabel og skjermkort. Av disse er skjermkortet mes sannsynlig årsak. Sjekk om skkjermkortet blir varmt (vifteproblem?) eller om det har dårlig kontakt, evt. får for lite strøm. EDIT: ettersom dette er en bærbar kan du sjekke hvordan en annen skjrm oppfører seg (koble til bak på PCen). Endret 29. august 2007 av PerB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå