JV Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hei Jeg driver og leker meg med Flash og har laget en kjapp header med 3 knapper på. Disse har ikke annet enn rollOver- og RollOut-effekter enda så klikking gjør ingen ting. Problemet mitt oppstår når en drar musa fra bunnen av knappen og opp over den. Det som skjer da er at de søylene som kommer opp over knappen og går ned igjen fungerer som en del av knappen de også. Dette fører da til denne rare ristingen som dere kan se om dere prøver selv. Er det noe mulighet for at jeg kan angi at det kun er en viss del av knappen som skal fungere som knapp? En slags hitbox eller no. Huff så dårlig skrevet håper dere forstår. Test selv her: http://62.16.215.165/test/header.html Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Lettere å hjelpe hvis du legger ut .fla fila. Men når det gjelder det du spørr om så definerer du hitområdet på knappen i siste frame hvis du klikker deg innpå knappen. Skal være fire frames, up, over, down og hit. Lenke til kommentar
JV Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Det er om jeg bruker "button" symbolet ja, men jeg bruker movieclip. Flere valgmuligeter med den og da er det lettere å lage animasjonene såvidt jeg har forstått... Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Ja er ikke lett å vite uten å se en fla fil egentlig. Lenke til kommentar
JV Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Hmm.. den ble ikke med jo. den kan lastes ned fra: http://62.16.215.165/test/header.fla Lenke til kommentar
gladsild Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) tror du løser det bedre ved å lage en button og legge movieklippet inni der. jeg får ikke åpnet flash fila di foressten.. Endret 29. august 2007 av gladsild Lenke til kommentar
JV Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Filen er laget i Flash Pro. CS3. Hmmm Har bare fulgt en tutorial som sier at dette er den beste måten å gjøre det på. Mest fleksibel. Hmm... ikke sikker på hvordan jeg får lagt inn movieclip i en button jeg... Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Fikk bare såvidt tittet litt på flashen på jobb, så ryddig og pen ut hvertfall, det skal du ha. Men med min begrensete flash kunnskap så klarer jeg ikke se noe annen løsning enn å putte mc i en knapp.. Mulig det kan fungere hvis du lager en mc som fungerer som selve knappen, og definerer hit området, og en mc inni der igjen med selve animasjonen. Vet ikke om det vil hjelpe, men verdt et forsøk! Har ikke cs3 for hånden her jeg sitter akkurat nå så får ikke testet ut. Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hei, glemte helt av denne. Men fant fla'n på desktop'n min her nå og tok en kjapp titt, så her kommer et tregt svar. Godt mulig du har funnet ut av dette selv til nå, men jeg fant en enkel løsning hvertall. Hvis du definerer hit området i mc'n på samme måte som om du ville laget en knapp vil du unngå ristingen, men du vil da gjøre hele animasjonsområdet, med de røde stripene og alt til hit området. Så det er ikke en perfekt løsning men du unngår ristingen hvertfall. Dette gjør du ved å lage en firkant eller noe på det området som skal være hit området, altså du må dekke hele animasjonen med stripene som går oppover. Gjør så firkanten til en mc og sett alpha på 0% så den ikke vises. det funker, men som sagt, langt ifra perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå