Gå til innhold

enermax silent strømforsyning

Anbefalte innlegg

Jeg har en enermaw silent strømforsyning og msi k7t turbo hovedkort. Jeg har merket at viften i strømforsyningen akslererer og bråker mere etterhvert som maskinen har stått på litt. Hvor er det styringen på viften ligger, i biosen på hovedkortet eller i selve strømforsyningen?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tatt fra microplex:

Denne modellen tilhører FM-serien. FM står for Fan Monitoring hvilket vil si at den ene av viftene kan tilkobles hovedkort slik at turtallet kan avleses.

Enermax i Nederland har en grei oversikt over hva som skiller de forskjellige modeller

Lenke til kommentar
jeg ville ikke annbefalt enermax PS. disse har veldig ustabil volt. :(:cry:

Tullball, hva anbefaler du da?

Har sev 2 stk Enermax, og de er dønn stabile (flux på 0.00005%) ved alle avlesninger, selv ved direkte kortsluttning på +12v rail. (gjorde det ved en feiltagelse ved kobling av peltier element..)

Merk: begge PSU'ene er like, 550w modellen.

P.S : Chieftech + AOpen & Q-Tec sine forsyninger er ustabile, spesielt +3.3v rail. (fluxxer med opptil 150% noen ganger, og de liker ikke at man kobler til peltier element mens de står å går, bare skrur seg av da)

Men dette er min erfaring da, ikke alle som gidder å kjøpe PSU til 1200-1700,- (første jeg kjøpte kosta 1700, men det er nesten to år siden da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...