Gå til innhold

Sapphire Radeon9700 - Vifte støy !

inoan

Anbefalte innlegg

Anskaffet meg Sapphire Radeon9700 Atlantis i dag. Virker helt suverent i spill, og ytelse generelt. Men har merket meg av fiten bråker en god del. Bråker nesten like mye som mitt gamle Radeon8500 (som forresten er til salgs... ta kontakt).

Vurderer å bestille en større ribbe, og evt. en vifte som også er større i diameter, men som roterer saktere.

Når det gjelder kjøleribba så kortet så er den helt iskald. Litt hardcore spilling så kan jeg ane litt temp.

Sapphire har med andre ord levert et nærmest perfekt(!) produkt. Tenker på pris, ytelse osv... bortsett fra denne viftestøyen da.

Har registrert at mange har skaffet seg dette kortet via komplett.nos ukestilbud.

Vil gjerne høre deres erfaringer og evt. tips med tanke på å redusere støyen.

Takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anskaffet meg Sapphire Radeon9700 Atlantis i dag. Virker helt suverent i spill, og ytelse generelt. Men har merket meg av fiten bråker en god del. Bråker nesten like mye som mitt gamle Radeon8500 (som forresten er til salgs... ta kontakt).

Vurderer å bestille en større ribbe, og evt. en vifte som også er større i diameter, men som roterer saktere.

Når det gjelder kjøleribba så kortet så er den helt iskald. Litt hardcore spilling så kan jeg ane litt temp.

Sapphire har med andre ord levert et nærmest perfekt(!) produkt. Tenker på pris, ytelse osv... bortsett fra denne viftestøyen da.

Har registrert at mange har skaffet seg dette kortet via komplett.nos ukestilbud.

Vil gjerne høre deres erfaringer og evt. tips med tanke på å redusere støyen.

Takk :yes:

Jeg fikk et sligt. Har ikke fåt testa det sååå mye, men det ser jæv*ig bra ut så langt :) Fungerer topp! Skulle hatt mer CPU kraft slik at jeg fikk kjørt det ut da...

Kortet mitt blir varmt... mye varmere enn mitt gamle Gf2 kort. Men vifta bråker ikke så mye at det forstyrrer... PC en min er ganske stille fra før, så om det blir no ulyd så hører jeg det med en gang.

Blir uansett å sette på Zalman kjølerern min på 9700 kortet. Didde små viftene er nå skikkelig drit.... som regel iallefall. Fungerer en stund før de klikker og lager ulyd.

Lenke til kommentar

Buzz, du har helt rett.

Eneste vifter jeg har i maskinen er:

PSU vifta 12v -> 5v. Stille.

CPU vifta Silent Twin. Stille

Chipsett vifte er skrudd av. Stor kjøleribbe.

GPU vifta. Sikkert ikke mye støy i en vanlig maskin med flere kabinettvifter ol. men den støyen som er stikker seg ut.

Må nok bestille en Zalman. ZM80, er det denne som er anbefalt? Har ikke peil på Zalman kjølere.

Tar gjerne imot synspunkter.

PS: Mulig AMD XP1800 blir litt flaskehals i forhold til Radeon9700. Se sigg.

Lenke til kommentar
Buzz, du har helt rett.

Eneste vifter jeg har i maskinen er:

PSU vifta 12v -> 5v. Stille.

CPU vifta Silent Twin. Stille

Chipsett vifte er skrudd av. Stor kjøleribbe.

GPU vifta. Sikkert ikke mye støy i en vanlig maskin med flere kabinettvifter ol. men den støyen som er stikker seg ut.

Må nok bestille en Zalman. ZM80, er det denne som er anbefalt? Har ikke peil på Zalman kjølere.

Tar gjerne imot synspunkter.

PS: Mulig AMD XP1800 blir litt flaskehals i forhold til Radeon9700. Se sigg.

Pass på at du får Zalman AM80A-HP... denne passer på 9700 serien. Brukte denne selv på Gf-2 kortet mitt. Suveren kjøler :) Ble bare lunken.

Som han over her sier så bruker Sapphire denne selv på en 9700 varsjon så da burde det funke greit :)

Og det er feil det han over der igjen skriver ang. hull... mulig det stemmer med gamle kort, men de siste kortene har iallefall hullene du trenger.

Lenke til kommentar

synes sapphire radeon 9700pro viften var ganske stillegående.. hvertfall i forhold til gainward gforce2 ti500 kortet jeg brukte tidligere..

har også silent twin cpu vifte.. men det er en konstant susing.. er det psu eller hd som lager denne j*vla lyden?

Lenke til kommentar

Buzz: Ikke på f.eks 9700 kortene tror jeg. Ikke hvis du kan skifte tilbake igjen til orginalkjøleren om det skulle gå noe galt. De skal da ikke kunne se at kjøleren har vært byttet om... Veit ikke.

Seriøst: Folkens: Hjelp en stakkar og finne den siste Zalman ZM80A kjøleren da. :lol:

Lenke til kommentar

Fått svar fra komplett på garanti spm...

Det er 2 års garanti på kortet i utgangspunktet, men denne mister vi om vi bytter viften med Zalman kjøleren.

Skikkeli teit synes nå jeg. Den lille dr|it vifta vil ikke leve så lenge... erfaringsmessig i allefall. Konker den, så konker kortet. :roll:

Jaja, tror jeg venter iallefall... hvis kortet ikke går føyken etter 3-4 mnd så holder det nok lenge til.

Lenke til kommentar

Nei.. når du sier det sånn.

Men hadde nok droppet garantien på bilen til fordel for å gjøre den om til en kabriolet, for å få litt vind i håret. 8)

Bestiller Z. uansett.

Skal ikke du bruke din, så kan du vel bare selge den.... til en som trenger den... :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...