inoan Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Anskaffet meg Sapphire Radeon9700 Atlantis i dag. Virker helt suverent i spill, og ytelse generelt. Men har merket meg av fiten bråker en god del. Bråker nesten like mye som mitt gamle Radeon8500 (som forresten er til salgs... ta kontakt). Vurderer å bestille en større ribbe, og evt. en vifte som også er større i diameter, men som roterer saktere. Når det gjelder kjøleribba så kortet så er den helt iskald. Litt hardcore spilling så kan jeg ane litt temp. Sapphire har med andre ord levert et nærmest perfekt(!) produkt. Tenker på pris, ytelse osv... bortsett fra denne viftestøyen da. Har registrert at mange har skaffet seg dette kortet via komplett.nos ukestilbud. Vil gjerne høre deres erfaringer og evt. tips med tanke på å redusere støyen. Takk Lenke til kommentar
Danny Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 r8500 bråker?hva er du da man en ulv? jeg kan ikke høre den cpu vifta bråker mer. men nå til andre spm hvorfor ikke kjøpe zalman zm80? lydløs uten vifte Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 firmaet som du har kortet fra har et tilsvarende kort vifteløst, tror det heter 9700 ultimate. han over meg foreslår nettopp en slik kjøleløsning Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Anskaffet meg Sapphire Radeon9700 Atlantis i dag. Virker helt suverent i spill, og ytelse generelt. Men har merket meg av fiten bråker en god del. Bråker nesten like mye som mitt gamle Radeon8500 (som forresten er til salgs... ta kontakt). Vurderer å bestille en større ribbe, og evt. en vifte som også er større i diameter, men som roterer saktere. Når det gjelder kjøleribba så kortet så er den helt iskald. Litt hardcore spilling så kan jeg ane litt temp. Sapphire har med andre ord levert et nærmest perfekt(!) produkt. Tenker på pris, ytelse osv... bortsett fra denne viftestøyen da. Har registrert at mange har skaffet seg dette kortet via komplett.nos ukestilbud. Vil gjerne høre deres erfaringer og evt. tips med tanke på å redusere støyen. Takk Jeg fikk et sligt. Har ikke fåt testa det sååå mye, men det ser jæv*ig bra ut så langt Fungerer topp! Skulle hatt mer CPU kraft slik at jeg fikk kjørt det ut da... Kortet mitt blir varmt... mye varmere enn mitt gamle Gf2 kort. Men vifta bråker ikke så mye at det forstyrrer... PC en min er ganske stille fra før, så om det blir no ulyd så hører jeg det med en gang. Blir uansett å sette på Zalman kjølerern min på 9700 kortet. Didde små viftene er nå skikkelig drit.... som regel iallefall. Fungerer en stund før de klikker og lager ulyd. Lenke til kommentar
inoan Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Buzz, du har helt rett. Eneste vifter jeg har i maskinen er: PSU vifta 12v -> 5v. Stille. CPU vifta Silent Twin. Stille Chipsett vifte er skrudd av. Stor kjøleribbe. GPU vifta. Sikkert ikke mye støy i en vanlig maskin med flere kabinettvifter ol. men den støyen som er stikker seg ut. Må nok bestille en Zalman. ZM80, er det denne som er anbefalt? Har ikke peil på Zalman kjølere. Tar gjerne imot synspunkter. PS: Mulig AMD XP1800 blir litt flaskehals i forhold til Radeon9700. Se sigg. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Du kan ikke bruke zalman på ati kort med mindre du har lyst å borre hull igjennom kortet men uansett så er ikke den noe særlig til kraftige ort med mindre du modder den med ei vifte Lenke til kommentar
Danny Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Du kan ikke bruke zalman på ati kort med mindre du har lyst å borre hull igjennom kortet men uansett så er ikke den noe særlig til kraftige ort med mindre du modder den med ei vifte joda tror det går greit,saphire sjøl lever r9700 med den kjøleren. ok.no har testa den http://www.overklokking.no/cooling/diverse...0_hp/index.html Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Buzz, du har helt rett. Eneste vifter jeg har i maskinen er: PSU vifta 12v -> 5v. Stille. CPU vifta Silent Twin. Stille Chipsett vifte er skrudd av. Stor kjøleribbe. GPU vifta. Sikkert ikke mye støy i en vanlig maskin med flere kabinettvifter ol. men den støyen som er stikker seg ut. Må nok bestille en Zalman. ZM80, er det denne som er anbefalt? Har ikke peil på Zalman kjølere. Tar gjerne imot synspunkter. PS: Mulig AMD XP1800 blir litt flaskehals i forhold til Radeon9700. Se sigg. Pass på at du får Zalman AM80A-HP... denne passer på 9700 serien. Brukte denne selv på Gf-2 kortet mitt. Suveren kjøler Ble bare lunken. Som han over her sier så bruker Sapphire denne selv på en 9700 varsjon så da burde det funke greit Og det er feil det han over der igjen skriver ang. hull... mulig det stemmer med gamle kort, men de siste kortene har iallefall hullene du trenger. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 synes sapphire radeon 9700pro viften var ganske stillegående.. hvertfall i forhold til gainward gforce2 ti500 kortet jeg brukte tidligere.. har også silent twin cpu vifte.. men det er en konstant susing.. er det psu eller hd som lager denne j*vla lyden? Lenke til kommentar
inoan Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Jeg går for Zalman ZM80A. Microplex er tomme. Sikkert ikke rart nå når "alle" bestiller 9700. Vil gjerne vite HVOR pokker det finnes ZM80A kjølere igjen! Lenke til kommentar
inoan Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Nei, de har en ZM80 igjen. Skal jo ha ZM80A. Sjekker de vanlige shoppene. MÅ ha den, FORT! Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 jeg har jo en liggende da... he he... Tror dere garantien går føyken om man skifter ut original kjøleren? Lenke til kommentar
inoan Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Buzz: Ikke på f.eks 9700 kortene tror jeg. Ikke hvis du kan skifte tilbake igjen til orginalkjøleren om det skulle gå noe galt. De skal da ikke kunne se at kjøleren har vært byttet om... Veit ikke. Seriøst: Folkens: Hjelp en stakkar og finne den siste Zalman ZM80A kjøleren da. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Hmm.. sente en mail til komplett og spurte... får se hva de sier. Skulle egentlig ikke tro det da. men man vet jo ikke. Kan sikkert se på låse pinnene at de har vært dratt ut en gang i ettertid... Lenke til kommentar
inoan Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Ja du sier noe... For min egen del har jeg sendt mail til 3DFXCool og Microplex for å sjekke dato osv.. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Fått svar fra komplett på garanti spm... Det er 2 års garanti på kortet i utgangspunktet, men denne mister vi om vi bytter viften med Zalman kjøleren. Skikkeli teit synes nå jeg. Den lille dr|it vifta vil ikke leve så lenge... erfaringsmessig i allefall. Konker den, så konker kortet. Jaja, tror jeg venter iallefall... hvis kortet ikke går føyken etter 3-4 mnd så holder det nok lenge til. Lenke til kommentar
inoan Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Dårlig.. Men på en annen side så skjønner jeg jo. Ey! :o Fuck! Da ryker jo garantien på kortet mitt også! Tok ikke den før nå, jeg! Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 he he... riktig rasmus. Litt trøtt i dag? Kan nesten si det slik: Ville det være fair at du mista garantien på den nye kule bilen din om du bytta over til noen fete alu felger?? Tror ikke det. Lenke til kommentar
inoan Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Nei.. når du sier det sånn. Men hadde nok droppet garantien på bilen til fordel for å gjøre den om til en kabriolet, for å få litt vind i håret. 8) Bestiller Z. uansett. Skal ikke du bruke din, så kan du vel bare selge den.... til en som trenger den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå