Gå til innhold

Begrenset tilgang på dataen min

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En pc du har fått gjennom skolen? :p

ERD Commander kan nok være til hjelp tenker jeg.

9384034[/snapback]

Ja, er nok en skoledata.. hehe.. Men liksom, vi betaler for dem. så syns det er teit at de sperrer de, og skulle gjerne hatt noen nye programmer. Vil ikke bruke det internettet som er satt opp o.s.v

I tillegg er driveren til fingeravtrykk scannere fjernet, noe som jeg vil ha. men klarer ikke innstallere pga. jeg ikke har admin passordet. Så hadde vært kjekt med litt hjelp;)

Endret av andper
Lenke til kommentar
Vet man kan skaffe dette via CMD men hvordan gjøres det? kan noen hjelpe?

9383463[/snapback]

Du kan kjøre CMD og skrive:

net user "navnet på kontoen" "nytt passord"

Husk å ha med quotes hvis kontonavnet eller passordet har mellomrom.

funker her hvertfall :)

EDIT: Så nå at dette er en PC fra skolen. Det ikke sikkert de gir deg rettigheter til å endre noe som helst :p

Endret av Milt
Lenke til kommentar
Vet man kan skaffe dette via CMD men hvordan gjøres det? kan noen hjelpe?

9383463[/snapback]

Du kan kjøre CMD og skrive:

net user "navnet på kontoen" "nytt passord"

Husk å ha med quotes hvis kontonavnet eller passordet har mellomrom.

funker her hvertfall :)

EDIT: Så nå at dette er en PC fra skolen. Det ikke sikkert de gir deg rettigheter til å endre noe som helst :p

9384179[/snapback]

Altså CMD. Også skriver jeg det du forlarte. men nytt passord? er det bare det nye passordet jeg vil ha det?=/... quotes betyr?:p

Lenke til kommentar

Skal prøve å forklare det enklere:

net user "administrator" hei

kopier denne linjen. Men nå tar jeg utgangspunkt i at brukeren du skal endre heter administrator. heter den admin så skriver du admin istedet. Nå er passordet satt til hei. Du kan selvfølgelig skrive noe annet men hvis du vil at det skal inneholde mellomrom, så må du skrive passordet med quotes (gåseøyne) = "

Som f.eks:

net user "administrator" "hei på deg"

Skal du fjernet passordet skriver du:

net user "administrator" ""

Nå er passordet mellom quotes'ene tomt;

:thumbup:

Endret av Milt
Lenke til kommentar
Skal prøve å forklare det enklere:

net user "administrator" hei

kopier denne linjen. Men nå tar jeg utgangspunkt i at brukeren du skal endre heter administrator. heter den admin så skriver du admin istedet. Nå er passordet satt til hei. Du kan selvfølgelig skrive noe annet men hvis du vil at det skal inneholde mellomrom, så må du skrive passordet med quotes (gåseøyne) = "

Som f.eks:

net user "administrator" "hei på deg"

Skal du fjernet passordet skriver du:

net user "administrator" ""

Nå er passordet mellom quotes'ene tomt;

:thumbup:

9384286[/snapback]

mye bedre, tror jeg skal få det til nå;)

Lenke til kommentar
Prøvde i CMD men denne meldingen kom opp: Systemfeil 5 har oppstått. Ingen tilgang.

Hva gjør jeg med dette?

9384312[/snapback]

Tenkte jeg meg. Ingenting du kan gjøre med dette. Beklager, men du får desverre ikke endret passordet. Du kan jo alltids cracke passordet på andre måter ved å dekode .SAM-filen (som inneholder brukere og passord på PC'en) i system 32 , men jeg tror du må ha administrators rettigheter for å gjøre det :hmm:

Lenke til kommentar
Prøvde i CMD men denne meldingen kom opp: Systemfeil 5 har oppstått. Ingen tilgang.

Hva gjør jeg med dette?

9384312[/snapback]

Tenkte jeg meg. Ingenting du kan gjøre med dette. Beklager, men du får desverre ikke endret passordet. Du kan jo alltids cracke passordet på andre måter ved å dekode .SAM-filen (som inneholder brukere og passord på PC'en) i system 32 , men jeg tror du må ha administrators rettigheter for å gjøre det :hmm:

9384332[/snapback]

Dette var trist=/.. Er det ingen programmer eller noe man kan bruke? vet du om man kan gjøre dette i oppstarten i biosen ved å trykke F8 i oppstart?

Lenke til kommentar
En pc du har fått gjennom skolen? :p

ERD Commander kan nok være til hjelp tenker jeg.

9384034[/snapback]

Som jeg nevnte over Winternals program kalt ERD commander gjør denne jobben for deg.

9384361[/snapback]

Ja, men må det ikke innstalleres? det er det jeg ikke klarer, har ikke tilgang til innstallasjon pga. sperringene:S

Lenke til kommentar
du kan prøve å kjøre programmet fra minnepenn hvis det går..

leste noe her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=464456&st=20

9384430[/snapback]

Er det noe risiko ved å bruke programmet?=/

9385259[/snapback]

Ingen risiko annet enn det du isåfall vil endre på. Husk på at det er et mektig verktøy, men at det grafiske på programmet ser ut som en strippet xp versjon.

Veldig enkelt, brenn ut enten på cd, eller kopier ut på en minnepenn.

Lenke til kommentar
du kan prøve å kjøre programmet fra minnepenn hvis det går..

leste noe her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=464456&st=20

9384430[/snapback]

Er det noe risiko ved å bruke programmet?=/

9385259[/snapback]

Ingen risiko annet enn det du isåfall vil endre på. Husk på at det er et mektig verktøy, men at det grafiske på programmet ser ut som en strippet xp versjon.

Veldig enkelt, brenn ut enten på cd, eller kopier ut på en minnepenn.

9386337[/snapback]

Fant ikke noe download på den siden? gidder du sende en link direkte?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...