Gå til innhold

Ny HD, bare plass til 1. Hvordan kopiere innhold?

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten SFF PC som kun har plass til en harddisk. Denne skal byttes ut, og jeg ønsker helst å unngå å måtte reinstallere Vista og alle programmene.

Om jeg kobler til begge diskene samtidig, kopierer innholdet fra den ene til den andre (Copy-Paste i explorer) og så bare kobler til den nye, vil dette fungere? Jeg har en følelse av at maskinen vil nekte å boote, og at det må mer avanserte metoder til! All hjelp mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det fungerer ikke. Man må lage et image.

Det er mange tredjeparts programmer som gjør det, det mest kjente er Ghost. Vista har dessuten innebygd en slik funksjon for backup.

9383777[/snapback]

Lurte på om ikke Vista hadde noe innebygd der ja. Noen som kan gi en kjapp pekepinn på hvor denne er å finne hen og evt. noen hint om hvordan denne funker? Det er Vista Ultimate som er installert på maskinen om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Jeg har en følelse av at maskinen vil nekte å boote, og at det må mer avanserte metoder til! All hjelp mottas med takk :)

9383448[/snapback]

Det er riktig. Det du trenger er et program som f.ex Ghost for å duplisere disken.

Eller det du kan prøve på er å bruke Ultimate Boot CD som er helt gratis. Jeg vet det ligger noen disk-dupliserings verktøy på den, men jeg har ikke testet ut disse selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...