Gå til innhold

Fjernkontroll med VFD eller TV kort

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette sammen en egen HTPC og lurer på hva det er lurest å kjøpe Fjernkontroll til ? :hmm:

Du får fjernkontroll med VFD, fjernkontroll med TV kort og Fjernkontroll med tastatur og mus. Slik som jeg har forstått det så har jeg kun bruk for 1 fjernkontroll. Hvilke av disse tingene burde jeg da kjøpe fjernkontroll til ?

Jeg hadde også tenkt til å bruke maskinen mot GET sin digitalboks via en IR blaster. Da vil det vel lønne seg å bruke fjernkontrollen til TV kortet ?

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Microsoft fjernkontroll og tastatur. Fordelene er ekstra lang kabel til IR mottaker og USB tilkobling.

Men hvis du skal bruker bare en fjernkontroll til å styre forsterker, TV, mediacenter og tuner ville jeg ha tenkt på en Harmony programmerbar fjernkontroll

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=313231

jeg har en eldre versjon av denne du ser i linken her og programmeringen ar enkel. Det er bare å gå inn på en webside og velge modell og deretter flashes firmware på fjernkontroll til riktig innstillinger for å styre TV, forsterker osv. Du kan også lære fjernkontrollen fra andre fjernkontroller som følger med TV osv

Men jeg må tilstå at jeg ikke har brukt den videre da jeg ga fort opp med å bruke den. Ble litt mange knapper som jeg måtte forstå hvordan funket.

Lenke til kommentar

Jeg hadde egentlig mest lyst til å bruke fjernkontrollen som følger med VFD displayet til Silverstone. Lurer på om kanskje jeg har nødt til å bruke fjernkontrollen til TV kortet siden jeg har tenkt å bruke en IR blaster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...