TST Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Sniktitt på GT5-sniktitt. Se videoen Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Ser veldig pent ut. Men det blir vel som med GT4 at det blir en mellomting mellom arkade og simulator. Irriterer meg egentlig at de annonserer spillet som en vaskeekte simulator når det i realiteten ikke er i nærheten av å være det. Tviler nemlig sterkt på at de har fobedret fysikken såppas kraftig fra firern. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg legger også merke til noe rar fysikk i GT5. Etter det jeg ser av både Forza 2 og GT5, så ser det ut som Forza 2 har en ''renere'' og bedre fysikk. Nå har ikke prøvd noe av spillene, så dette blir heller et dårlig argument med tanke på fysikken. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Kanskje ikke noe særlig til fysikk/damage i Prologue, men i fullversjonen er det blitt lovet. Ser ut til at Polyphony fikser det meste som man har savnet i serien: -damage-modeling -skikkelig AI -skikkelig antall motstandere (minst 15) -Ferrarri (men fortsatt ikke Porsche?) -online Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Kanskje ikke noe særlig til fysikk/damage i Prologue, men i fullversjonen er det blitt lovet. Fysikken blir neppe noe særlig bedre til fullversjonen. Snakk om ørsmå forbedringer i tilfellet. Jeg kan faktisk påstå at det aldri, vil komme en fullblods bilsimulator til en kommersiell konsoll. Rett og slett fordi det ikke er marked for det, folk flest er enkle og vil kjøre fort med en gang. Så fort det kreves litt trening for å holde bilen på veien blir det kjedelig. Litt trist egentlig. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Ser unektelig meget bra ut. For min del er arcade mest moro, skal det være like vanskelig å kjøre bil på skjerm som på vei, blir liksom litt av moroa med spill borte for min del. Strengt tatt er vel FlatOut mer innertier for meg når jeg tenker etter. Lenke til kommentar
Lockslay Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Jeg legger også merke til noe rar fysikk i GT5. Etter det jeg ser av både Forza 2 og GT5, så ser det ut som Forza 2 har en ''renere'' og bedre fysikk. Nå har ikke prøvd noe av spillene, så dette blir heller et dårlig argument med tanke på fysikken. 9383394[/snapback] Det har alltid eksitert Porche I GT-spillene. Porchemodellene klasses RUF der Endret 29. august 2007 av Sebastian15 Lenke til kommentar
amarios Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Holy shit, grafikken var helt sinnsyk! :o Må vel begynne å spare til en PS3, synd de er så dyre. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Kanskje ikke noe særlig til fysikk/damage i Prologue, men i fullversjonen er det blitt lovet. Fysikken blir neppe noe særlig bedre til fullversjonen. Snakk om ørsmå forbedringer i tilfellet. Jeg kan faktisk påstå at det aldri, vil komme en fullblods bilsimulator til en kommersiell konsoll. Rett og slett fordi det ikke er marked for det, folk flest er enkle og vil kjøre fort med en gang. Så fort det kreves litt trening for å holde bilen på veien blir det kjedelig. Litt trist egentlig. 9383451[/snapback] Fysikken er laget fra scratch av i Prologue i forhold til GTHD samme er AI. Du har fysikk som skal levere realistiske skader ikke bare utvendig men på motoren også. Kræsjer du vil det påvirke kjøreegenskapene og lyden på bilene drastisk. Polyphony har sagt før at de nekter å gi oss skademodell før det blir gjort realistisk, og det har de tydeligvis fått til allerede nå. Gled dere ! GT5 vil også ha støtte for Clutch og manuell H giring Endret 29. august 2007 av Avean Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Jeg er en av de som synes GT er vanskeligere enn å kjøre på veien. Ihvertfall syntes jeg det før jeg kjøre i fra meg sertifikatet her i mai. Avean: Ang. clutch og H-giring - Gjelder dette bare GT5, eller Prolouge også? Endret 29. august 2007 av frostbitten Lenke til kommentar
fluid_ Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Det har alltid eksitert Porche I GT-spillene. Porchemodellene klasses RUF der 9384551[/snapback] RUF kom først med i GT2, og RUF er en selvstendig bilprodusent med egne chassisnummer. De kjøper karosserier/motorer etc. fra Porsche, og bygger bilene selv, in-house. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Fysikken er laget fra scratch av i Prologue i forhold til GTHD samme er AI.Enda større grunn til å være bekymret Du har fysikk som skal levere realistiske skader ikke bare utvendig men på motoren også. Kræsjer du vil det påvirke kjøreegenskapene og lyden på bilene drastisk. Polyphony har sagt før at de nekter å gi oss skademodell før det blir gjort realistisk, og det har de tydeligvis fått til allerede nå. Gled dere ! GT5 vil også ha støtte for Clutch og manuell H giring Fysikk er ikke bare skade. Fysikk er først å fremst hvordan bilen oppfører seg på veien, og av hva jeg så er det tog-reise all the way. Nuttin' but shiny graphics. Endret 29. august 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Fysikken er laget fra scratch av i Prologue i forhold til GTHD samme er AI. Du har fysikk som skal levere realistiske skader ikke bare utvendig men på motoren også. Kræsjer du vil det påvirke kjøreegenskapene og lyden på bilene drastisk. Polyphony har sagt før at de nekter å gi oss skademodell før det blir gjort realistisk, og det har de tydeligvis fått til allerede nå. Gled dere ! GT5 vil også ha støtte for Clutch og manuell H giring 9385072[/snapback] Når jeg tenker på fysikk tenker jeg i bunn og grunn på hvordan bilen oppfører seg på veien, ikke skader og alt det der selv om det selvsagt er veldig viktig. Men det aller viktigste for et simulator bilspill er selvsagt hvordan bilen oppfører seg i forhold til virkeligheten. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Ja og hva så ? Det er jo nettopp det Polyphony har fokusert på. En liten skade på veien vil påvirke bilen din realistisk sett ifølge Polyphony. Husk de syns ikke dagens skademodeller ikke er noe bra i det hele tatt, så det de har laget nå vil være enda mer realistisk enn vi er vant til. Mener de er konge på bilsimulatorer så dette blir ikke noe annet enn fantastisk uansett. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ja og hva så ? Poenget er jo at fysikken i fra bunnen av ikke er på et slikt nivå at betegnelsen "simulator" er riktig. Ihvertfal har det vært slik med alle de tidligere GT produktene, og jeg føler meg rimelig sikker på at GT5 ikke blir noe unntak. At skademodellen er bra har jo ikke noe med selve kjørefølelsen å gjøre. Og det er heller ikke skademodellen jeg satte poenget på heller. Skademodell og bilfysikk (hvordan bilen henger på veien osv) er to vidt forskjellige ting. Lenke til kommentar
Calle1 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Mulig jeg er tungnem, men er det bekreftet at det kommer med skademodellering på GT5? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Mulig jeg er tungnem, men er det bekreftet at det kommer med skademodellering på GT5? 9402647[/snapback] Jess Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Ja og hva så ? Det er jo nettopp det Polyphony har fokusert på. En liten skade på veien vil påvirke bilen din realistisk sett ifølge Polyphony. Husk de syns ikke dagens skademodeller ikke er noe bra i det hele tatt, så det de har laget nå vil være enda mer realistisk enn vi er vant til. Mener de er konge på bilsimulatorer så dette blir ikke noe annet enn fantastisk uansett. 9395947[/snapback] Det at de er kongen av bilspill på Play Station er kanskje greit. Men kongen av bil simulatorer? Hvis det er det siste du mener er sant så blir jeg nødt til å se bort ifra alt av hva du mener med simulatorer og bilspill generellt. For den påstanden der er nettopp tåpelig. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Ikke si du er en av de som påstår GTR2 eller LFS er bilsimulatorer, en av de verste bilspillene syns jeg. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Ikke si du er en av de som påstår GTR2 eller LFS er bilsimulatorer, en av de verste bilspillene syns jeg.Ikke bare påstår vi det, det er fakta. Selv om du tror et spill er ekte fordi det er sponset i huet og rævva av forskjellige bil-fabrikanter er det ikke riktig at det er i nærheten av å være en realistisk forestilling av racing. Jeg håper for guds skyld du aldri har sittet bak et ratt, for hvis du tror bilene i GT5 oppfører som noe annet enn skinne-kjørende reklamer for bil-fabrikantene har du neppe et grunnlag for å vurdere noe som en "ekte" simulator. LFS simulerer faktisk. I motsetning til GT-serien og GTR etc. som følger ferdig-regnede halv-riktige formler som er tilpasset tastatur-racere, så kjører LFS Real-time simulering av mesteparten av de mekaniske delene i bilen. Greit, det ser ikke like pent ut som GTR2, og det har heller ikke de store sponsorene i ryggen. Men, LFS tar det igjen med renter når det gjelder følelsen du får når du kjører Sauber F1 og bremser ned fra 300+ KM/h og akkurat passerer en konkurrent rundt en hårnål før du kjører over målstreken bare ti-deler av et sekund før komkurrenten. Det er følelsen av at det er noe du har klart, uten hjelpemidler og ikke følelsen av super-lim på veiene og påskrudde plast-biter som gir +10 N0ZorZ!1 LFS, GTR2, RACE, rTractor og NetKarPro er simulatorer (av varierende grad) og det blir helt feil å sammenligne de med leketøy som GT. GT-serien er helt klart gode spill, men som sagt det teite klistremerket på spill-coveret gir det ingen "cred" i sim-miljøet. Endret 1. september 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg