Gå til innhold

Trailer: Gran Turismo 5 Prologue


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser veldig pent ut.

 

Men det blir vel som med GT4 at det blir en mellomting mellom arkade og simulator.

Irriterer meg egentlig at de annonserer spillet som en vaskeekte simulator når det i realiteten ikke er i nærheten av å være det.

Tviler nemlig sterkt på at de har fobedret fysikken såppas kraftig fra firern.

Lenke til kommentar

Jeg legger også merke til noe rar fysikk i GT5. Etter det jeg ser av både Forza 2 og GT5, så ser det ut som Forza 2 har en ''renere'' og bedre fysikk. Nå har ikke prøvd noe av spillene, så dette blir heller et dårlig argument med tanke på fysikken.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke noe særlig til fysikk/damage i Prologue, men i fullversjonen er det blitt lovet.

 

Ser ut til at Polyphony fikser det meste som man har savnet i serien:

-damage-modeling

-skikkelig AI

-skikkelig antall motstandere (minst 15)

-Ferrarri (men fortsatt ikke Porsche?)

-online

Lenke til kommentar
Kanskje ikke noe særlig til fysikk/damage i Prologue, men i fullversjonen er det blitt lovet.

 

 

 

Fysikken blir neppe noe særlig bedre til fullversjonen. Snakk om ørsmå forbedringer i tilfellet.

 

Jeg kan faktisk påstå at det aldri, vil komme en fullblods bilsimulator til en kommersiell konsoll. Rett og slett fordi det ikke er marked for det, folk flest er enkle og vil kjøre fort med en gang. Så fort det kreves litt trening for å holde bilen på veien blir det kjedelig. Litt trist egentlig.

Lenke til kommentar
Jeg legger også merke til noe rar fysikk i GT5. Etter det jeg ser av både Forza 2 og GT5, så ser det ut som Forza 2 har en ''renere'' og bedre fysikk. Nå har ikke prøvd noe av spillene, så dette blir heller et dårlig argument med tanke på fysikken.

9383394[/snapback]

 

 

Det har alltid eksitert Porche I GT-spillene. Porchemodellene klasses RUF der

Endret av Sebastian15
Lenke til kommentar
Kanskje ikke noe særlig til fysikk/damage i Prologue, men i fullversjonen er det blitt lovet.

 

 

 

Fysikken blir neppe noe særlig bedre til fullversjonen. Snakk om ørsmå forbedringer i tilfellet.

 

Jeg kan faktisk påstå at det aldri, vil komme en fullblods bilsimulator til en kommersiell konsoll. Rett og slett fordi det ikke er marked for det, folk flest er enkle og vil kjøre fort med en gang. Så fort det kreves litt trening for å holde bilen på veien blir det kjedelig. Litt trist egentlig.

9383451[/snapback]

 

Fysikken er laget fra scratch av i Prologue i forhold til GTHD samme er AI. Du har fysikk som skal levere realistiske skader ikke bare utvendig men på motoren også. Kræsjer du vil det påvirke kjøreegenskapene og lyden på bilene drastisk.

 

Polyphony har sagt før at de nekter å gi oss skademodell før det blir gjort realistisk, og det har de tydeligvis fått til allerede nå. Gled dere !

GT5 vil også ha støtte for Clutch og manuell H giring ;)

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Det har alltid eksitert Porche I GT-spillene. Porchemodellene klasses RUF der

9384551[/snapback]

 

RUF kom først med i GT2, og RUF er en selvstendig bilprodusent med egne chassisnummer. De kjøper karosserier/motorer etc. fra Porsche, og bygger bilene selv, in-house.

Lenke til kommentar
Fysikken er laget fra scratch av i Prologue i forhold til GTHD samme er AI.
Enda større grunn til å være bekymret :p
Du har fysikk som skal levere realistiske skader ikke bare utvendig men på motoren også. Kræsjer du vil det påvirke kjøreegenskapene og lyden på bilene drastisk.

 

Polyphony har sagt før at de nekter å gi oss skademodell før det blir gjort realistisk, og det har de tydeligvis fått til allerede nå. Gled dere !

GT5 vil også ha støtte for Clutch og manuell H giring ;)

Fysikk er ikke bare skade. Fysikk er først å fremst hvordan bilen oppfører seg på veien, og av hva jeg så er det tog-reise all the way. Nuttin' but shiny graphics. Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Fysikken er laget fra scratch av i Prologue i forhold til GTHD samme er AI. Du har fysikk som skal levere realistiske skader ikke bare utvendig men på motoren også. Kræsjer du vil det påvirke kjøreegenskapene og lyden på bilene drastisk.

 

Polyphony har sagt før at de nekter å gi oss skademodell før det blir gjort realistisk, og det har de tydeligvis fått til allerede nå. Gled dere !

GT5 vil også ha støtte for Clutch og manuell H giring ;)

9385072[/snapback]

 

 

 

Når jeg tenker på fysikk tenker jeg i bunn og grunn på hvordan bilen oppfører seg på veien, ikke skader og alt det der selv om det selvsagt er veldig viktig. Men det aller viktigste for et simulator bilspill er selvsagt hvordan bilen oppfører seg i forhold til virkeligheten.

Lenke til kommentar

Ja og hva så ? Det er jo nettopp det Polyphony har fokusert på. En liten skade på veien vil påvirke bilen din realistisk sett ifølge Polyphony. Husk de syns ikke dagens skademodeller ikke er noe bra i det hele tatt, så det de har laget nå vil være enda mer realistisk enn vi er vant til. Mener de er konge på bilsimulatorer så dette blir ikke noe annet enn fantastisk uansett.

Lenke til kommentar
Ja og hva så ?

 

 

Poenget er jo at fysikken i fra bunnen av ikke er på et slikt nivå at betegnelsen "simulator" er riktig. Ihvertfal har det vært slik med alle de tidligere GT produktene, og jeg føler meg rimelig sikker på at GT5 ikke blir noe unntak.

 

At skademodellen er bra har jo ikke noe med selve kjørefølelsen å gjøre. Og det er heller ikke skademodellen jeg satte poenget på heller. Skademodell og bilfysikk (hvordan bilen henger på veien osv) er to vidt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Ja og hva så ? Det er jo nettopp det Polyphony har fokusert på. En liten skade på veien vil påvirke bilen din realistisk sett ifølge Polyphony. Husk de syns ikke dagens skademodeller ikke er noe bra i det hele tatt, så det de har laget nå vil være enda mer realistisk enn vi er vant til. Mener de er konge på bilsimulatorer så dette blir ikke noe annet enn fantastisk uansett.

9395947[/snapback]

 

Det at de er kongen av bilspill på Play Station er kanskje greit.

Men kongen av bil simulatorer?

 

Hvis det er det siste du mener er sant så blir jeg nødt til å se bort ifra alt av hva du mener med simulatorer og bilspill generellt. For den påstanden der er nettopp tåpelig.

Lenke til kommentar
Ikke si du er en av de som påstår GTR2 eller LFS er bilsimulatorer, en av de verste bilspillene syns jeg.
Ikke bare påstår vi det, det er fakta. Selv om du tror et spill er ekte fordi det er sponset i huet og rævva av forskjellige bil-fabrikanter er det ikke riktig at det er i nærheten av å være en realistisk forestilling av racing.

Jeg håper for guds skyld du aldri har sittet bak et ratt, for hvis du tror bilene i GT5 oppfører som noe annet enn skinne-kjørende reklamer for bil-fabrikantene har du neppe et grunnlag for å vurdere noe som en "ekte" simulator.

LFS simulerer faktisk. I motsetning til GT-serien og GTR etc. som følger ferdig-regnede halv-riktige formler som er tilpasset tastatur-racere, så kjører LFS Real-time simulering av mesteparten av de mekaniske delene i bilen. Greit, det ser ikke like pent ut som GTR2, og det har heller ikke de store sponsorene i ryggen. Men, LFS tar det igjen med renter når det gjelder følelsen du får når du kjører Sauber F1 og bremser ned fra 300+ KM/h og akkurat passerer en konkurrent rundt en hårnål før du kjører over målstreken bare ti-deler av et sekund før komkurrenten. Det er følelsen av at det er noe du har klart, uten hjelpemidler og ikke følelsen av super-lim på veiene og påskrudde plast-biter som gir +10 N0ZorZ!1

 

LFS, GTR2, RACE, rTractor og NetKarPro er simulatorer (av varierende grad) og det blir helt feil å sammenligne de med leketøy som GT. GT-serien er helt klart gode spill, men som sagt det teite klistremerket på spill-coveret gir det ingen "cred" i sim-miljøet.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...