Gå til innhold

nikon - sigma - nikon - sigma - nik....

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har et D200 med en nikon 60 mm 2.8 som jeg bruker til makro og portrett. Nå vil jeg ha et litt mer allroundobjektiv og tenker på Nikon 17-50 eller sigma 18-50, begge 2.8.

Jeg kan klare å finansiere Nokon-objektivet, men vet med meg sel at jeg vil ha det fordi det er så bra, ikke fordi jeg faktisk kan rettferdiggjøre et så profft objektiv. Snå nå vil jeg gjerne ha støtte fra dere for å overbevise meg om at jeg MÅ kjøpe Nikon objektivet:)

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i samme bås. Sigmaen er bra den og fins den også med HSM.

Tamron 17-50/2.8 er et annet godt alternativ.

Selv syns jeg at ting skal være skikkelig bygget. Så kjøper jeg Sigma eller Tamron så kommer jeg fortsatt til å tenke på at jeg skulle kjøpt Nikon sin 17-55.

Mener det må være en fordel med få gode objektiv enn mange gjennomsnitsobjektiv. Sier ikke at Sigma eller Tamron sine varianter at er gjennomsnittsobjektiver optisk, men byggemessig er det ikke det alle beste.

Så kommer nok selv for å gå for Nikon sin 17-55 evt den nye 24-70, men er litt usikker der. Det blir en av de.

Lykke til

Lenke til kommentar
Kjøp nikon - så kan du heller angre på det senere:-)

9383108[/snapback]

Pris er bare et tema før en kjøper noe. Etterpå betyr ikke det noe lenger.

9383122[/snapback]

he he, du har rett,, når det er utcasha så er jeg allerede begynnt å tenke på neste investering:)

Lenke til kommentar

Selv syns jeg at ting skal være skikkelig bygget. Så kjøper jeg Sigma eller Tamron så kommer jeg fortsatt til å tenke på at jeg skulle kjøpt Nikon sin 17-55.

Mener det må være en fordel med få gode objektiv enn mange gjennomsnitsobjektiv. Sier ikke at Sigma eller Tamron sine varianter at er gjennomsnittsobjektiver optisk, men byggemessig er det ikke det alle beste.

Så kommer nok selv for å gå for Nikon sin 17-55 evt den nye 24-70, men er litt usikker der. Det blir en av de.

Lykke til

9383116[/snapback]

jeg har lest noe om at Tamron ikke fokuserer bra med D 200?

Lenke til kommentar

Gjorde det samme. Leste en del tester og så helt greit ut. Byggkvaliteten er det hvertfall ikke noe og si på!

Men, skulle ønsket at brennvidde hjulet ikke var så sinnsykt tungt og snu på. Er litt i tyngste laget på de laveste brennviddene.

Autofokus'en er bare helt fantastisk rask og stillegående. Skikkelig "glatt" og gjevn fokus og den er meget rask! Angrer ikke ennå :) og det er før jeg har fått prøvd det skikkeligt.

Lenke til kommentar
Gjorde det samme. Leste en del tester og så helt greit ut. Byggkvaliteten er det hvertfall ikke noe og si på!

Men, skulle ønsket at brennvidde hjulet ikke var så sinnsykt tungt og snu på. Er litt i tyngste laget på de laveste brennviddene.

Autofokus'en er bare helt fantastisk rask og stillegående. Skikkelig "glatt" og gjevn fokus og den er meget rask! Angrer ikke ennå :) og det er før jeg har fått prøvd det skikkeligt.

9385485[/snapback]

jeg er også fornøyd... er litt usikker på zoom ringen.. den er litt smal og ikke helt topp plassert

Lenke til kommentar

Lykke til

9383116[/snapback]

jeg har lest noe om at Tamron ikke fokuserer bra med D 200?

9383220[/snapback]

Jeg har D200 og Tamron 17-50 og har ikke merket noen problemer med autofokus iallefall. :)

Lenke til kommentar
Man bryr seg om hva det koster før man kjøper - bryr seg ikke rett etterpå, men akkurat nå svir det kraftig etter SB-800, makroblitz, tokina 12-24 og sigma 150mm'ern... har ikke pc, så jeg får ikke brukt kameraet noe serlig. sitter med 3 fulle kort nå, på tilsammen 5 GB men uten pc.... :(

9389718[/snapback]

Hehe, kjekt å handle utstyr. Men skjønner godt at det er litt kipt uten pc :-)

Lenke til kommentar
Man bryr seg om hva det koster før man kjøper - bryr seg ikke rett etterpå, men akkurat nå svir det kraftig etter SB-800, makroblitz, tokina 12-24 og sigma 150mm'ern... har ikke pc, så jeg får ikke brukt kameraet noe serlig. sitter med 3 fulle kort nå, på tilsammen 5 GB men uten pc.... :(

9389718[/snapback]

Det der er krise :( Men det er kanskje en trøst at du ikke trenger å legge ut så mye for en grei PC.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...