Jpetter Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Jeg er SKIKKELIG grønn på linux (og også nettverkinnstillinger (viser det seg)), så jeg må be om litt hjelp, og håper dette er stedet.... - Har en PII300 boks med RedHat 8.0 installert (Innstallert for 3 dager siden, og min totale bruk av Linux begrenser seg til 3 dager) - Har ADSL levert av NextGenTel (Netopia 4542) - Har et Adaptec Quartet64 nettverkskort (4 nettv.kort i et) Jeg trenger hjelp med følgende i RH: - Nettverkskonfigurasjon, Enheter, Legg til enhet -> Hva skal fylles inn her? (både under Generelt og Rute) - Nettverkskonfigurasjon, Verter, Legg til vert -> Hva skal fylles inn her? - Nettverkskonfigurasjon, DNS, Hva skal fylles inn her? Er det noe annet jeg bør se på for å få maskinen på nett? (Vet dette er skikkelig "lamme" spørsmål å stille, men jeg har sittet i 3 dager konstant med dette og får ikke f&%¤skapet på nett... ) Så hvis noen har tid til å gi meg en kjapp kommentar, hadde jeg satt pris på det :-) Lenke til kommentar
pine Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 det burde funke med adsl-setup kommando i terminalen. har ikke nextgentel så jeg er ikke helt sikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå