S.M. Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Fra tid til annen klarer jeg å jevne kantene på skruehoder, spesiellt på rustne biler. Finner ikke noe værktøy som kan løse skruen, bare tips om å bårre ut skruen. Ikke akkurat lett når hardheten på skruen er bedre enn borren Mener jeg har sett en slik runding med 3 skruer som en skrur fast rundt skruen og bruke den til å løse..? Selges noe slik noensteder ? Lenke til kommentar
Beerian Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Fra tid til annen klarer jeg å jevne kantene på skruehoder, spesiellt på rustne biler.Finner ikke noe værktøy som kan løse skruen, bare tips om å bårre ut skruen. Ikke akkurat lett når hardheten på skruen er bedre enn borren Mener jeg har sett en slik runding med 3 skruer som en skrur fast rundt skruen og bruke den til å løse..? Selges noe slik noensteder ? 9382821[/snapback] Anbefaler deg at du bruker en "Grispikk" Du kan lese mere om fremgangsmetoden her ! Ellers er den siden til www.bilforumet.no veldig kjekk hvis man lurer på noe slik Lykke til. Lenke til kommentar
toth Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hva med en standard grisepikk? Er vel det mest vanlige til slike oppgaver.. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Har ødelagt alt for mange borr på akkurat dette selv. Stjerneskruer er det værste som finnes. Har ikke hørt om slikt verktøy som du nevner, men har søkt litt og lest flere forslag på hvordan man kan løse slike problemer. Det beste forslaget jeg har sett, er iallfall dette: går ann å bruke en dremel eller lignende med kappskive på.. og kappe et flatt spor i hodet og skru den ut med en flattrekker.. kilde Edit; noen med bedre forslag svarte før meg gitt Endret 29. august 2007 av Steina Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Takk for tips. Har hørt noen som mener at det kan lett fikses ved å sveise en stang på hodet, men andre mener det ikke holder.. Skal kjøpe meg pinnesveis,, kan det brukes til dette ? Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 visst du kommer til å sveise så funker det.... har forøvrig et pinneapparat til salgs, helt nytt. ikke så stort. helt knall til hobbysveising Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 visst du kommer til å sveise så funker det.... har forøvrig et pinneapparat til salgs, helt nytt. ikke så stort. helt knall til hobbysveising 9383003[/snapback] Å,, hvilket merke, hvor mye og hvorfor selger du det ? Lenke til kommentar
toth Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 En grisepikk koster 20-30 kroner da, så det er absolutt billigste og enkleste måte.. Dog er Dremel-metoden selvsagt enkel om du har en.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 En slagskrutrekker er kjekt å ha av og til. Det er et slags stort skrujern som du setter inn bits i fronten på, så slår du med hammer på enden av dette verktøyet. Når du slår på den så skapes en vriende bevegelse som stort sett får de fleste skruer til å løsne Lenke til kommentar
toth Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 kremt: En slagtrekker hjelper deg desverre ingenting når skruesporet er rundet, som er trådstarters problem. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 kremt: En slagtrekker hjelper deg desverre ingenting når skruesporet er rundet, som er trådstarters problem. 9386088[/snapback] Trikset er å bruke denne FØR man begynner med et pinglete skrujern og ødelegger sporet totalt til ingen nytte. Viktig også å bruke den riktige bitsen, få ut all dritt fra skruehodet vha trykkluft, samt presse slagtrekkeren ordentlig inntil når man skal slå på baksiden av det. Jeg har fått ut selv de verste skruene med denne metoden, selv de som satt så fast at de knakk når jeg fikk løsnet dem (nesten bare hodet som ble med ut, resten av skruen var rustet fast inne i gjengene i godset) Lenke til kommentar
toth Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hehe, jeg er helt enig med deg i at slagtrekker er et flott verktøy, men det hjelper ikke trådstarter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå