Sjefern Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Jeg har en venn av meg som spiller en del Counter Strike og andre fps-spill online. Han har en Dlink DGL-4300 Wireless 108G Gaming Router (link) og ett D-Link AirPlusG DWL-G510 nettverkskort (link) Dette er han ikke fornøyd med. Pingen er ustabil og han føler at det "hopper" eller hakker til tider når han spiller. Resten av pcen er forresten nybygget med en Quadcore, 8800gts, og 2GB kvalitetsram og så det er ikke der problemet ligger. Nå har jeg svært lite kunnskap om trådløse nettverk, men jeg skjønner jo at dette trådløse kortet han bruker ikke er det raskese. Vil det ha mye å si å bytte ut dette 54 Mbps kortet med et 108 Mbps slik som dette? (link) Eller må han bytte ut sin gamle router og nettverkskort med 802.11n teknologi slik som dette for å bli en fornøyd gamer? Link til router Link til nettverkskort Hvorfor står det forresten at nettverkskortene jeg finner som støtter 802.11n kun er "draft" Vil det si at de kommer til å være bedre om en liten stund? Er det ikke kommet sikkerlige nettverkskort i denne standarden enda? Endret 29. august 2007 av Sjefern Lenke til kommentar
stavros Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg har en venn av meg som spiller en del Counter Strike og andre fps-spill online. Han har en Dlink DGL-4300 Wireless 108G Gaming Router (link) og ett D-Link AirPlusG DWL-G510 nettverkskort (link) Dette er han ikke fornøyd med. Pingen er ustabil og han føler at det "hopper" eller hakker til tider når han spiller. Resten av pcen er forresten nybygget med en Quadcore, 8800gts, og 2GB kvalitetsram og så det er ikke der problemet ligger. Nå har jeg svært lite kunnskap om trådløse nettverk, men jeg skjønner jo at dette trådløse kortet han bruker ikke er det raskese. Vil det ha mye å si å bytte ut dette 54 Mbps kortet med et 108 Mbps slik som dette? (link) Eller må han bytte ut sin gamle router og nettverkskort med 802.11n teknologi slik som dette for å bli en fornøyd gamer? Link til router Link til nettverkskort Hvorfor står det forresten at nettverkskortene jeg finner som støtter 802.11n kun er "draft" Vil det si at de kommer til å være bedre om en liten stund? Er det ikke kommet sikkerlige nettverkskort i denne standarden enda? 9382817[/snapback] 802.11g er å anbefale, det er helt riktig at n ikke er ferdig. Det forventes i 2009 Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Vil det da si at han har den beste routeren som er for gaming? Hva så med nettverkskortet? Bør det byttes ut? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Legg TP kabel. Jo før jo heller. Også installer netlimiter om han laster ned samtidig som han spiller. Forskjellen på 54mb og 108mb kort og router er vel heller liten, iogmed at linja ut fra huset hans kun er 512kb -> 1mb ... ? Endret 29. august 2007 av Caddy Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Har samme router selv og opplever tidvise pinghopp, hvor man har en topp opp mot 500-600ms før det gradvis går ned igjen. Bare flaks om man ikke blir kicka fra server. Routeren har også pakkepriotitet for spill og jeg har satt opp BF2 spesielt i tillegg uten hell. Aner ikke hvor feilen ligger. Routeren har aldri skapt problemer for noe annet. Løsningen min er som andre anbefaler, kabel. 375kr for 100m CAT5E hos Komplett. DGL-4300 routeren har også gigabit switch, så det blir ypperlig med trådbasert filserver i boden. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Det er som regel en årsak til dårlig ping. Sjekk linken min og prøv tipset om wireless zero config. Lenke til kommentar
johnterje Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 jeg kaster meg på denne tråden, skal kjøpe meg en ny router i dag, og er litt i tvil om hvilken jeg skal velge.. den må være rask ,stabil og ha god rekkevidde.. foreløpig står jeg mellom D-Link 4300 og D-Link 655.. er usikker på hvilke av disse som vil være best, hjemme bruker vi bare pcer med G/B.. noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Takker for mange svar. Glemte forresten å si at han kjører Vista Home Premium. Funker trikset med Wireless Zero Config alikevel? Er dere sikker på at han ikke bør kjøpe nytt netterkskort? Det er jo det billigste kortet Netshop kan oppdrive? Har en mistanke om at resten av PCen liksom støter det fra seg. Skjønner jo at kabel er det beste, men han insisterer på at han ikke vil trekke kabel igjennom hele huset. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Det kan hende et nytt nettverkskort kan funke, mitt og er et bedritent Linksyskort til spottpris. I mitt tilfelle er det også andre maskiner pålogget samtidig, både dama og to naboer er på samme. De bruker kun til surfing og regninger osv, så jeg tror ikke de skal ha skylda. Linja ut er også 8/0,7mbit. Kabel trodde jeg også skulle bli stygt og håpløst. Borra rett ut gjennom veggen og inn i boden på utsiden og videre inn i stua. Et rom gikk jeg over loftet og ned i hjørnet bak skapet. Alt samles i boden hvor jeg har satt routeren og hvor serveren omsider kommer. Måtte planlegges litt, men det ble bra. Trekke rundt inne i huset med tykk grå cat5e kabel er ikke noe hyggelig. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Takker for mange svar. Glemte forresten å si at han kjører Vista Home Premium. Funker trikset med Wireless Zero Config alikevel? 9383459[/snapback] Det heter vel noe annet i Vista. Kommer ikke på noe navn i farten. Han kan jo prøve denne: http://itpro.no/fil/1342.html Har han lagt inn driver til nettverkskortet for Vista? Lenke til kommentar
SwissChesus Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hva med å gå for en nettverk-gjennom strøm løsning istedet? Lenke til kommentar
hiper Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg vil tippe det har noe med driveren og vista og gjøre, men kjør en tracert bare for og utelukke linja ut fra huset da Man trenger ikke noe spessielt utstyr for og spille over wlan, det hele handler om konfigurasjon. 1ms er absolutt ikke umulig med rett konfiguransjon tom. på billig utstyr som du tror er årsaken. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Det er ikke noe problem å få <1ms med 11b utstyr. Går det bra med linken din hiper? Fått mere enn 1Mbit nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå