Trikor Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) En gladnyhet (for meg iallefall) i forbindelse med hovedforfall av forsikring, så tok jeg en ny runde og sjekket pris. IF som er mitt forsikringsselskap skal ha 9800 kr. for en Audi A4 - 1.9TDI 2003 modell med 60% Bonus og en kjørelengde på 30.000. Etter å ha sjekket litt rundt, så har jeg nå byttet til Storebrand hvor jeg har samme forsikringsvilkår med med litt bedre leiebil vilkår. De klarte å levere samme bilforsikring for ca. 6200. PS! If har nå en kampanje gående hvor man kan få 25% rabatt på bilforsikringen, men det gjaldt bare nye kunder/biler som ble registert med IF. Foreslo at jeg kunne si opp og bli kunde på nytt, men slik fungerte det ikke fikk jeg høre av IF's kundesenter. Er det andre som har noen aha-opplevelser med forsikringsselskaper som de har lyst til å dele med oss andre? Tillegg: Endskapen her ble til at jeg gikk for tilbudet jeg fikk fra Storebrand. De ordnet oppsigelse hos IF etc, men etter noen dager etter at IF hadde fått oppsigelsen så tok IF kontakt med meg. De ønsket å vite hvorfor jeg byttet forsikringsselskap. Grunnen er jo enkel, da prisen var alt for høy hos IF. Merkelig nok så kunne de da gi meg en ny pris på 4.400,- med kasko og 4.900 kr. med Super forsikring. Det vil si at de kunne gå ned over 5.000 kr. sånn plutselig, selv om jeg hadde prøvd å få ned prisen på forhånd. De ønsket også at jeg brukte angreretten min ovenfor Storebrand. Jeg er snart Storebrand kunde selv om IF kunne presentere bedre pris etterhvert. Det er vel ikke meningen at man må si opp for å få en god pris. Blir nok å holde meg borte fra IF en stund nå. MVH Ivrig forum-leser. Endret 10. september 2007 av Trikor Lenke til kommentar
Swe Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Personlig fatter jeg ikke at If kan ha noen kunder i det hele tatt. De er jo notorisk svindyre, har store problemer med (les: groteske premier eller rett og slett nekter å forsikre) alt annet enn undermotoristerte og drepende kjedelige biler, og er man under 25 år kan man i praksis bare glemme å bli kunde, hvis man ikke synes det er moro å se pengene sine forsvinne ut av vinduet. Ellers høres historien din veldig klassisk ut. Lokkepriser første året for å få deg som kunde, og ved neste forfall har prisen økt dramatisk. Løsningen er strengt tatt å shoppe rundt litt før hvert eneste hovedforfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå