ironduke Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Skal ha meg et nytt skjermkort nå og vurderer et med Radeon 1950PRO-prosessor. Men disse har vel ikke støtte for DX10? Hvor lenge vil et kort uten DX10 "holde seg" og hva bør man satse på? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Tja, så lenge DX10 vil være kun forbeholdt Vista så vil det jo ikke akkurat gå fort framover. Idag er det også svært få spill som har dx10 støtte, og de som har det er ikke merkbart bedre en dx9 på noen som helst måte. Tvert imot, Vista har vist seg å ennå ikke være moden som spillplattform. Om jeg får velge å spille et spill i dx9 i XP eller dx10 i Vista velger jeg dx9. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Tja, så lenge DX10 vil være kun forbeholdt Vista så vil det jo ikke akkurat gå fort framover. Idag er det også svært få spill som har dx10 støtte, og de som har det er ikke merkbart bedre en dx9 på noen som helst måte. Tvert imot, Vista har vist seg å ennå ikke være moden som spillplattform. Om jeg får velge å spille et spill i dx9 i XP eller dx10 i Vista velger jeg dx9. 9382715[/snapback] Så før DX10 er standard vil kanskje kortet jeg kjøper nå være utdatert uansett? Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Kan noen forresten si meg hva som er forskjellen på "lite retail" og "full retail" når det gjelder skjermkort? Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Kan noen forresten si meg hva som er forskjellen på "lite retail" og "full retail" når det gjelder skjermkort? 9382757[/snapback] Full retail er vel at det følger med drivere, spill en masse tillegsgreier egentlig, som ikke har noe å si for om selve kortet fungerer. I lite versjonen er det vel kun det nødvendige som er med, mao skjermkort og drivere. Skyt meg om jeg tar feil. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Støtter 1950 kortene dx10? Nei.Hvor lenge ett dx10 kort vil holde seg er vanskelig å si.eks. så er vel gjevnt over 1950 kortene bedre på dx9 enn "tilsvarende" dx10 kort fra nvidia, sikter til 8600gt(s?) Altså, det spørs hva man kjøper.Dx10 vil om ikke så altfor lenge bli mer avansert, få støtte for flere ting, --> da får vi dx10.1De fleste nyere spill støtter vel tough dx9 også. Dx10 brukt i "sin helhet" er vel knapt på banen enda.Om det er synlig forskjell kommer mye an på i hvor stor grad utviklerene benytter seg av dx10.eks. i spillet bioshock er det ikke rare forskjellen_http://www.extremete...,2174759,00.asphttp://www.extremetech.com/article2/0,1697,2174759,00.asp Derimot i Call of Juarez virker det som om lyseffektene absolutt har litt å si:http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTM4NCw2LCxoZW50aHVzaWFzdA==Hva angår ytelsen, så skulle vel dx10 (med like lavt nivå av effekter som dx9) være lettere å kjøre, men jeg har ikke sett noe tester som viser til dette. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Moal Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 For å si det veldig enkelt, du går å et bom kjøp viss du kjøper DX10 nå som DX10.1 er annosert. Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Kommer ann på om du har begynt å kjøre Vista da.. Da kicker Dx10 inn. XP har kun Dx9. Allikevel ett kort burde ha iallefall Dx10. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Kommer vel an på bruken. Hvis du spiller, vil det komme en tid da du MÅ ha DX10 for å spille moderne spill, på samme måte som man idag MÅ har DX9 for alle moderne spill. Om du venter litt, så får du samme problem uansett fordi da blir valget om du skal gå for et med DX11, så DX12 osv. Jeg tror at drivere vil gi DX10,1 støtte til et godt DX10 kort....men det er bare noe jeg tror. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hvis du spiller, vil det komme en tid da du MÅ ha DX10 for å spille moderne spill, på samme måte som man idag MÅ har DX9 for alle moderne spill. 9390182[/snapback] Ja, men som trådstarter selv var inne på: Innen den tid er nok skjermkortet utdatert uansett. Som nevnt, overgangen til DX10 har på langt nær gått som forventet iom. at Vista viste seg å være en dårligere spillplattform enn det XP er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå