Pantera Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Hei Tenkt å kjøpe et nytt kompakt kamera, til mellom 2000-3000 kr. Har foreløpig funnet disse... til litt over 2000 kr: Canon IXUS 75 Panasonic Lumix DMC-FX3 og disse til mellom 2500-3000 kr: Canon IXUS 950 IS Panasonic Lumix DMC-FX30 Hvem av disse bør man gå for? Ser at Panasonic Lumix (begge 2) har optisk bildestabilisator, noe som sikkert er bra for en foto-noob som meg Har også lest flere steder at Leica-objektivet er av meget bra kvalitet. Canon veit jeg ikke stort om, annet enn at folk flest er fornøyd med disse også. Eller finnes det andre alternativer i samme prisklassen, som man heller bør velge? Kameraet må funke bra innendørs og utendørs, og helst være lite (størrelse). Et annet alternativ er Panasonic Lumix DMC-FX8EGM-K til litt over 3000. Litt stort, men hvis dette er mye bedre enn de andre, så skal det absolutt vurderes. Pantera Endret 29. august 2007 av Pantera Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Panasonic sliter litt med støy i svak belysning. Her er nok Canon hakket bedre. Ixus 950IS er den jeg ville valgt av disse, på bakgrunn av bildekvalitet. Ixus 75 faller litt bort, da den mangler optisk bildestabilisator. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Da blir det nok en Ixus 950IS, ja. Får dra innom Netshop på vei hjem i dag, siden den lokale butikken her hadde 5 stk inne. Pantera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå