fiskekongen Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 HJELP.... Får ikke spillt. Abit kd7-Raid, amd 1900+, 512mb pc3200 ddr. Skjermkortet er et kyro 4500 tv ut kort. med 64mb minne. Til og med enkelte skjermsparere i windows klarer den ikke. Har oppgradert nå til dette. Kan noen være så snill å hjelpe meg. Har prøvd med 0 hardware accelerasjon. Får da kjørt skjermspareren, men ikke spillt. Prosessoren går til 100%. Opperativsystemet er xp På forhånd takk Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Du har oppgradert, sier du? Har du reinstallert XP? Hvis ja; sjekk følgende: Drivere til chipset, lydkort og skjermkort. Last ned nyeste fra web. Antivirus. Har du oppdatert antivirusprogramvare? -KJ Lenke til kommentar
fiskekongen Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Har lastet ned driverne til skjermkortet og nyeste driverne til biosen. Sjekket på systeminformasjon nå, og der står det at de har samme memory range eller noe i den duren. Stod under conflicts. Hadde samme som via cpu til agp 2.0 og 3.0 Lenke til kommentar
shorin Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Flash med nyeste bios på H.K deretter bytt skjermkortet,eller lån ett av en kompis for å bekrefte att skjermkortet ditt har ett problem eller hk har ett problem med skjermkort. Lenke til kommentar
fiskekongen Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Har lastet ned den nyeste driveren til biosen og oppdatert denne. Får også denne feilmeldingen når jeg setter på skjermspareren: could not create the direct3ddivice Lenke til kommentar
shorin Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 hm,helt klart noe tull med directX /skjermkort osv. Gå på start/kjør-skriv:"dxdiag" og bla igjennom skille-arkene og se om det står noe spesifikt om problemene. For å gjøre det enkelt bytt skjermkortet,eller lån ett.Må bare spørre,hva slags skjermkort er det snakk om,har bare så hvidt hørt om kyro,er det årgang all'a Voodoo 3 eller noe? Lenke til kommentar
fiskekongen Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Det er vel ikke helt nytt. Et 64 mb skjermkort. Har vært å prøvd dette. Får ikke kjørt direkt 3d testen Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Er ikke helt sikker på dette, men tror det kan være fordi kortet må ha 3,3V mens APG porten på kortet ditt leverer 1,5V... Jeg har nettopp byttet ut dette kortet selv fordi det mangler hardware T&L, så jeg vet at kortet må ha 3,3V, sjekk om kortet ditt støtter dette. Andy Lenke til kommentar
oeb Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Har ett helvettes problem med KD7-RAID selv jeg. Win2000 gir meg en TRAP_CAUSE_UNKNOW blåskjerm og så henger alt. FreeBSD bare fryser.. og jeg har fått inntrykk av at CPU er for varm (tror hovedkortet værtfall). Har en Alpha PAL8045 med kraftig vifte oppå, når jeg hadde MSI kort lå jeg på 35-40 grader, nå påstår den 47-55 grader.. og det bare henger. Har flashet bios og reinstallert osv. Noen som har en idè? Prøvd med nyeste drivere og ALT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå