Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte meg musen kalt MX518 i går, installerte programvaren som fulgte med, og brukte musen helt fint. Når jeg i morges starter opp pcen, så vil den ikke på. Den starter vifte, og jeg kan åpne cd-rom. Men ting som mus / skjerm osv får tydelighvis ikke kontakt med pcen. Jeg får ikke lys på musen (optisk) og skjermen går på (fordi strømmen er koblet til) men hviser ikke noe innhold fra dataen. Jeg vet ikke om det er MX518 som har gjort det. Dersom jeg tar musen ut av pcen før jeg starter pcen, og så sitter den inn igjen når den er kommet på (så langt som den kommer før jeg bare hører gjevn vifte) så lyser den som normalt.

Jeg har koblet til musen i en USB kontakt.

Jeg har MSI hovedkort.

Pcen er vel 2-3 år gammel.

På forhånd takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å boote opp fra en LiveCD?(noen linuxer kan du kjøre rett fra CDplaten)

Hvis ikke så kan det være hovedkortet ditt som kan være problemet.

Har lignende problem selv. Men jeg får ikke lys i musen.

Har du lys i rj45 inngangen på hovedkortet? Denne skal lyse så lenge det er koblet en TPkabel med signal koblet inn. Hvis den ikke lyser er det nok hovedkortet ditt som har tatt kvelden.

Lenke til kommentar

Hei. Tusen takk for svar. Jeg kjører Windows XP Proff SP2. Jeg har desverre ikke Linux.

Kan du forklare litt bedre hvor dette lyset jeg skal se etter befinner seg? Har desverre ikke mye peiling på hardware.

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar

Da er det nok det som er gått.. Men jeg er ikke sikker. Har selv som sagt samme problemet.. Får nytt hovedkort på fredag eller mandag(kommer ann på posten)

Slik at det jeg vil anbefale deg er å prøve å få tak i et hovedkort å bytte ut med det du har. For å se om det virker da.

Lenke til kommentar

har samme prob...og det er ikke første gang det skjer:O

og dette med to hovedkort av forskjellige merker.

først var det asus nå er det msi....

tror dette har skjedd pga kortslutning, siden psuen røyk nettopp.... mora mi støvsugde rundt kablene mine mens strømmen var på, men ikke selve pcen...

helt j*vlig at dette skjer igjen...

og jeg tror ikke det er annet svar enn at den gamle psuen min sin sikring ikke funker bra, at den ikke greide å stoppe det fra å kortslutte i HKet også.

men dette er min teori, at alt som er koblet til med strøm funker(vifter osv) men ikke selve komponentene som er koblet i HKet, sånn som skjermkort,tastatur,internett inngangen lyser ikke når ledning er i....

altså da er det å levere inn HKet(eller pcen) og håpe på å få nytt, og kanskje noe som er stabilt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...