Gå til innhold

Sverige har godtatt Open XML

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vært passe ironisk om det er en av M$' partnere som står for flausen her. Uannsett, jeg synes det er hårreisende at M$ oppførser seg slik de har gjort både i Norge og Sverige. Irriterende nok er det fult ut lovlig, men alikevel skammelig. At M$ ikke eier etikk og moral er dog ikke noe særlig nytt, men alikevel :( Blir ikke akkurat mindre overbevist om at jeg bør holde meg unna M$.

Edit: Dog må jeg si det er passelig flaut for de bedrifter og organisasjoner som blindt dilter etter M$ her. Tenker da spesielt på brevene som har blitt sendt til Standard Norge.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Norge kommer med betinget ja. Det betyr at man mener det kan være en standard, men ikke i dagens form. Den siste linken din viser punktene som må endres for at Standard Norge skal stemme ubetinget ja. Jeg tror dette kan være et fornuftig standpunkt med tanke på at kommentarene de legger ved tar opp mye av problemene ved OOXML.

Lenke til kommentar

Betinget ja og nei med kommentarer er det samme reelt sett. Som Standard Norge forklarer kan man bare stemme ja (ubetinget), nei med kommentarer og forslag til endringer, og ubetinget nei.

Synes Standard Norge viser god dømmekraft i denne saken, og gjenspeiler en solid gruppe av skeptikere til OOXML. En gruppe som ikke avviser OOXML helt og holdent pr dato, men vil ha en grundigere gjennomgang samt betydelige endringer før man endelig svarer.

En slik prosess vil også tvinge MS til å tone "flagg".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...