Vindstille Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Intressant lesning: Why Google said no Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Intressant lesning: Why Google said no 9385010[/snapback] Glimrende, og kortfattet poengtering. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Sun har også skrevet noe som er verdt å lese. Men finner den ikke igjen. Så hvis noen skulle komme over den hadde det vært fint om de la ut en link. Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 SiS har bestemt at det skal foretaes en ny avstemmning http://computersweden.idg.se/2.2683/1.118680 Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Dessverre er ikke dette pga av kritikken mot avstemningen. En deltager har stemt dobbelt. SiS tar følgelig ingen kritikk for det som har skjedd. Håpløst. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Leser det, men jaggu er det "rettferdighet skje fyldest" dersom MS sitt kupp i Sverige får som resultat at Sverige avstår på grunn av en formalfeil i selve avstemmingen. En prosess som er en formalfeil i det hele. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Det hadde vært passe ironisk om det er en av M$' partnere som står for flausen her. Uannsett, jeg synes det er hårreisende at M$ oppførser seg slik de har gjort både i Norge og Sverige. Irriterende nok er det fult ut lovlig, men alikevel skammelig. At M$ ikke eier etikk og moral er dog ikke noe særlig nytt, men alikevel Blir ikke akkurat mindre overbevist om at jeg bør holde meg unna M$. Edit: Dog må jeg si det er passelig flaut for de bedrifter og organisasjoner som blindt dilter etter M$ her. Tenker da spesielt på brevene som har blitt sendt til Standard Norge. Endret 30. august 2007 av Ernie Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Får satse på at de avstår fra å stemme da. Ingen stemme er tross alt bedre enn en "ja"-stemme, så får man håpe de endrer rutinene litt til neste gang. Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 God nyhet, det ser ut til at Norge sier Nei Jeg skriver ser ut til for i overskriften står det at Norge sier ja med forbehold, I artikkelen står det Nei med kommentar. Jeg tolker det slik at Norge sier nei. http://www.standard.no/imaker.exe?id=17235 Edit Norge sier nei: http://www.standard.no/pronorm-3/data/f/0/...00_comments.pdf Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Norge kommer med betinget ja. Det betyr at man mener det kan være en standard, men ikke i dagens form. Den siste linken din viser punktene som må endres for at Standard Norge skal stemme ubetinget ja. Jeg tror dette kan være et fornuftig standpunkt med tanke på at kommentarene de legger ved tar opp mye av problemene ved OOXML. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Betinget ja og nei med kommentarer er det samme reelt sett. Som Standard Norge forklarer kan man bare stemme ja (ubetinget), nei med kommentarer og forslag til endringer, og ubetinget nei. Synes Standard Norge viser god dømmekraft i denne saken, og gjenspeiler en solid gruppe av skeptikere til OOXML. En gruppe som ikke avviser OOXML helt og holdent pr dato, men vil ha en grundigere gjennomgang samt betydelige endringer før man endelig svarer. En slik prosess vil også tvinge MS til å tone "flagg". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå