Gå til innhold

Ny Guitar Hero III video

keungz

Anbefalte innlegg

Snubla over en ny GH3-video nyss. Den viser ikke så forferedelig mye mer enn tidligere videoer, men man får iallefall et større innblikk i hvordan spillet ser ut "innvendig". Den viser også hvordan boss battle (mot Slash) blir å fungere.

Kan egentlig ikke si noe annet enn at jeg gleder meg :)

Link til video

Endret av keungz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kommer ikke til å kjøpe dette spillet. Jeg følger ikke Guitar Hero, jeg følger Harmonix.

9421370[/snapback]

Jeg kjøper GH III hvis det er bra, og Rock Star hvis det er bra - uansett hvem som lager spillene.

9422828[/snapback]

Jeg tar det vel bare for gitt at Rock Band blir svært bra. Det er vel noe med at Harmonix har lagd gode musikkspill i mange år. Erfaringsmessig er utviklerne bak spillet viktigere enn spillideen i seg selv.

Lenke til kommentar
Jeg kommer ikke til å kjøpe dette spillet. Jeg følger ikke Guitar Hero, jeg følger Harmonix.

9421370[/snapback]

Jeg kjøper GH III hvis det er bra, og Rock Star hvis det er bra - uansett hvem som lager spillene.

9422828[/snapback]

Jeg tar det vel bare for gitt at Rock Band blir svært bra. Det er vel noe med at Harmonix har lagd gode musikkspill i mange år. Erfaringsmessig er utviklerne bak spillet viktigere enn spillideen i seg selv.

9423174[/snapback]

Nå er det kanskje viktig å ta i betraktning at Neversoft langt ifra har funnet opp hjulet på nytt, men bygd videre på fundamentet som Harmonix har satt opp.

De har meg bekjent forbedret grafikk, lagt til lip-sync samt animasjoner basert på motion capture, lagt til nye elementer for multiplayer og fått et lang større antall originale sanger.

Dersom man liker GH-serien og omtalene viser at Neversoft har bevart de positive aspektene fra GH 1 og 2, samt kommet med endringer som bedrer spillet, ser jeg ikke helt logikken i å ikke kjøpe det.

Lenke til kommentar

Jeg ser faktisk mer fram til GH3 enn Rock Band for øyeblikket. GH3 har en skikkelig killer trackliste, med en rekke låter som jeg tror vil være veldig artig å spille. Ble selv litt skuffet over låtutvalget på 2'ern; den hadde på ingen måte like mange bra låter som 1'ern hadde. Spesielt imponerende er det jo også å se at de har fått så mange originale master tracks. Jeg vet derimot ikke helt hva jeg føler om battle-moden. Må nesten prøve det, før jeg kan si noe. Men jeg vet ikke om power-ups i et gitarspill er en så veldig bra ting.

Rock Band har fortsatt litt å overbevise før jeg er frelst. Har ikke fått sett så mange gameplay-videoer (synes det jaggu meg er på tide at Harmonix slipper ut gameplay-videoer med hele låter, og ikke bare 30 sek-bruddstrykker fra en låt), så kanskje ike så lett å få dannet seg et inntrykk om hvordan spillet fungerer i praksis.

Men tracklista hittil er ikke så imponerende, synes jeg. Det er en hel bråte med "drittlåter", om jeg tør si det. Jeg savner litt mer tyngre låter, og ikke så mange "popete" og kommersielle låter. Hvorfor måtte de velge "Creep" av Radiohead, f.eks? Den låta er jo så overspilt på radioen og overalt at det er helt utrolig. I tillegg er det også et av Radiohead's svakere låter. Hadde håpet på "Airbag" eller "The Bends" i stedet; låter som hadde fungert temmelig bra i Rock Band.

Samme gjelder for Foo Fighters. Hadde det ikke vært tøffere med "My Hero" i stedet for den utrolig kjipe låta "Learn To Fly"? Og hadde det ikke vært bedre med Weezer's "Buddy Holly" framfor "Say It Ain't So"? Og hvorfor i alle dager "Suffragette City" av David Bowie?

Jeg høres kanskje litt i overkant sytete når det gjelder Rock Band, men jeg kan ikke forstå hypen rundt dette spillet. Konseptet virker artig, men låtene som har blitt annonsert hittil, er bare skuffende. Skal ikke legge skjul på at det blir kult med "Gimme Shelter", "Epic" og "Enter Sandman", bl.a, men synes mange av låtene som har blitt annonsert hittil, er litt "slappe", og jeg frykter at de ikke vil være så artige å spille.

Uansett, skal nok ha begge spilla. Men for tiden ser jeg nok mest fram til GH3. Det er for øvrig det eneste spillet av de to, som kommer ut før jul i år.

Lenke til kommentar
Ta også en titt på denne videoen. Ser ut som det er medium vanskelighetsgrad ;)

http://go.vg.no/cgi-bin/go.cgi/vp/http://w...er.hbs?id=11228

9420013[/snapback]

Hehe, Through the Fire and Flames ser relativt vilt ut ja :) Gleder meg noe helt sinnsykt til å faile på denne sangen! :thumbup:

For øvrig var jeg også mer innstilt på å følge Harmonix enn å følge Guitar Hero, men etterhvert som tiden fløy, bikka jeg mer over på Guitar Hero. Nå har jeg mer lyst til å spille Guitar Hero, enn å spille Rock Band. Kan hende det har noe med at det har kommet en del singleplayer-videoer til Guitar Hero, mens Harmonix stort sett bare har kommet med multiplayer-videoer av Rock Band. Har følelsen av at Rock Band kun vil være morsomt hvis man er 4 spillere som spiller IRL (ikke via internett, altså). Poenget er altså at for meg virker Rock Band mer som et partyspill, mens GH3 virker mer som et singleplayer-spill.

Kan dog hende Rock Band overrasker mer positivt, men med alle videoene og detaljene rundt GH3, er det nok det som fenger meg best

Lenke til kommentar
Men tracklista hittil er ikke så imponerende, synes jeg. Det er en hel bråte med "drittlåter", om jeg tør si det. Jeg savner litt mer tyngre låter, og ikke så mange "popete" og kommersielle låter. Hvorfor måtte de velge "Creep" av Radiohead, f.eks? Den låta er jo så overspilt på radioen og overalt at det er helt utrolig. I tillegg er det også et av Radiohead's svakere låter. Hadde håpet på "Airbag" eller "The Bends" i stedet; låter som hadde fungert temmelig bra i Rock Band.

Samme gjelder for Foo Fighters. Hadde det ikke vært tøffere med "My Hero" i stedet for den utrolig kjipe låta "Learn To Fly"? Og hadde det ikke vært bedre med Weezer's "Buddy Holly" framfor "Say It Ain't So"? Og hvorfor i alle dager "Suffragette City" av David Bowie?

9425269[/snapback]

Helt enig! (bortsett fra greia med Foo Fighters, de hadde jeg helst klart meg uten) Electioneering av Radiohead kunne også vært en kul sang. Mange fete gitarstrofer der.

Hva som plager meg mest med tracklista, er at den i utgangspunktet hadde et sinnsykt potensiale. Drittmange fete band, men de har nesten alltid valgt noen av de kjedeligste låtene til dem. Pixies har en haug med bra låter, men de valgte Waveof Mutilation, som er nærmest monoton og tørr i forhold til mange av de andre i arkivet deres. Se eksempelvis for dere å spille Debaser i Rock Band. Det samme kan sies om Nine Inch Nails (en av mine favorittgrupper). Der valgte de The Hand That Feeds. Igjen en knallkjedelig sang. Den mangler driv og følger et veldig lite progressivt mønster (vers - refreng - vers - mellomspill -refreng -refreng - end), dessuten er den så overprodusert at gitarene ikke høres ut som gitarer, men snarere synthesisere. Så har man Smashing Pumpkins. Gud for en samling med knallåter de har skapt. Så velger de den masete førstesingelen Cherub Rock. Disarm, Bullet With Butterfly Wings, Ode To No One, Age of Innocence, Tonight Tonight, Today, Bodies, Geek USA... HALLO?

Er ikke helt oppdatert på tracklisten til GH3, men Pearl Jam med Even Flow = instant buy for min del. (selv om man kunne ha drømt om Habit, Go, Do The Evolution, Hail Hail, Insignificance, Corduroy etc...)

Edit: Jeg dreit meg ut, det var jo GH3 som hadde Cherub Rock. Jaja, da forsvant enda en "grei" låt fra Rock Band. Så at GH3 i tillegg hadde Paint It Black og SABOTAGE! Gleeeeeeder meg! :love:

Can't stand it, I know you planned it!

But I'm gonna set it straight, this watergate!

I can't stand rockin in here, and your crystal ball, ain't so crystal clear!

And while you sit back and wonder why, I've got this fuckin thorn in my side!

Oh my god, it's a mirage, I'm tellin you all IT'S SABOTAGE!

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar

set-list hittil til Gh3:

"3's and 7's" – Queens of the Stone Age(master)

"Avalancha" - Héroes del Silencio(master)

"Barracuda" – Heart

"Black Magic Woman" – Unknown Artist

"Cherub Rock" – The Smashing Pumpkins(master)

"Closer" - Lacuna Coil(master)

"Cities on Flame with Rock and Roll" – Blue Öyster Cult

"Cult of Personality" – Living Colour(master)

"Even Flow" – Pearl Jam(master)

"Generation Rock" – revolverheld(master)

"Go That Far" – Bret Michaels Band(master)

"Hier Kommt Alex" - Die Toten Hosen(master)

"Hit Me with Your Best Shot" – Pat Benatar

"I'm in the Band" - The Hellacopters(master)

"In the Belly of a Shark" - Gallows(master)

"Knights of Cydonia" – Muse(master)

"La Grange" – ZZ Top

"Lay Down" – Priestess(master)

"Mauvais Garçon" - NAAST(master)

"The Metal" – Tenacious D(master)

"Minus Celsius" - Backyard Babies(master)

"Miss Murder" – AFI(master)

"Mississippi Queen" – Mountain

"My Name Is Jonas" – Weezer(master)

"The Number of the Beast" – Iron Maiden(master)

"One" – Metallica(master)

"Paint It, Black" – The Rolling Stones(master)

"Paranoid" – Black Sabbath

"Radio Song" - Superbus(master)

"Raining Blood" – Slayer(master)

"Reptilia" – The Strokes(master)

"Rock and Roll All Nite" – Kiss

"Rock You Like a Hurricane" – Scorpions

"Ruby" - Kaiser Chiefs(master)

"Sabotage" – Beastie Boys(master)

"School's Out" – Alice Cooper

"She Bangs the Drums" – The Stone Roses

"She Builds Quick Machines" – Velvet Revolver(master)

"Slow Ride" – Foghat

"Suck My Kiss" – Red Hot Chili Peppers(master)

"Take This Life" - In Flames(master)

"Talk Dirty to Me" - Poison

"Through the Fire and Flames" – DragonForce(master)

"Welcome to the Jungle" – Guns N' Roses(master)

"When You Were Young" – The Killers(master)

+ ny sang komponert spesiellt for Guitar hero 3 framført og skrevet av Slash, og at hittil er set-listen bare på 45 sanger, og Guitar hero 2 til xbox 360 hadde 73 sanger, så kan komme masse annet bra i tillegg. :)

jeg går garantert for GH3 framfor rock band.

Endret av vetle89
Lenke til kommentar
Hva som plager meg mest med tracklista, er at den i utgangspunktet hadde et sinnsykt potensiale. Drittmange fete band, men de har nesten alltid valgt noen av de kjedeligste låtene til dem. Pixies har en haug med bra låter, men de valgte Waveof Mutilation, som er nærmest monoton og tørr i forhold til mange av de andre i arkivet deres. Se eksempelvis for dere å spille Debaser i Rock Band. Det samme kan sies  om Nine Inch Nails (en av mine favorittgrupper). Der valgte de The Hand That Feeds. Igjen en knallkjedelig sang. Den mangler driv og følger et veldig lite progressivt mønster (vers - refreng - vers - mellomspill -refreng -refreng - end), dessuten er den  så overprodusert at gitarene ikke høres ut som gitarer, men snarere synthesisere. Så har man Smashing Pumpkins. Gud for en samling med knallåter de har skapt. Så velger de den masete førstesingelen Cherub Rock. Disarm, Bullet With Butterfly Wings, Ode To No One, Age of Innocence, Tonight Tonight, Today, Bodies, Geek USA... HALLO?

Enig. Det virker som om Harmonix/MTV har gått for "feiget ut" og gått for de mer safe, komersielle låtene, i stedet for de låtene som egner seg best til å spille, men som kanskje ikke er så kjente. Det er fryktelig skuffende, for mange av de låtene er overspilte, og som i hvert fall jeg har gått lei av for lenge siden. "Creep" er et veldig godt eksempel på dette. Det som er så bra med Guitar Hero-spilla derimot, er at de inneholder gjerne en rekke låter som er mindre kjente, men veldig artige og spille (Jordan, f.eks) - i tillegg til de rockeklassikerne.

Rock Band har fortsatt mye å overbeivse, og fremstårt for meg som et veldig oppskrytt spill for øyeblikket. Tracklista hittil stinker mer eller mindre hittil. Jeg er helt enig ang. NIN og Pixies; ble også veldig skuffa når jeg så at de offentliggjorde disse to låtene. Stone Temple Pilots har også mange bra låter, men låta de endte opp med, er temmelig kjip. Nå har de også slengt på Hole's "Celebrity Skin" (WTF!?) og et eller annet av Garbage. Dette rockeband-konseptet er jeg også veldig skeptisk til. Hvor ofte er man 4 stk som spiller? Og vil ikke alle disse instrumentene ta opp en del plass? Og hva med prisen? Tror også at flere av låtene vil ha partier som blir veldig kjedelige å spille, enten det er med gitar, bass eller trommer. Jeg tror rett og slett ikke at det vil være like artig å spille alle instrumentene.

Jeg vil også ta meg den friheten og endre på dagens Rock Band-trackliste, og bytte ut de låtene jeg synes passer bedre:

* "Blitzkrieg Bop" – Ramones

* "Rocket" – Smashing Pumpkins

* "The Bends" – Radiohead

* "(Don't Fear) The Reaper" – Blue Öyster Cult

* "Enter Sandman" – Metallica

* "Epic" – Faith No More

* "Gimme Shelter" – Rolling Stones

* "Sick Sick Sick" – Queens of the Stone Age

* "Head On" - Jesus & Mary Chain

* "Icky Thump" - White Stripes

* "Highway Star" – Deep Purple

* "In Bloom" – Nirvana

* "My Hero" – Foo Fighters

* "Main Offender" – The Hives

* "Maps" – Yeah Yeah Yeahs

* "Mississippi Queen" – Mountain

* "Paranoid" – Black Sabbath

* "Last Night" eller "Hard To Explain" – The Strokes

* "Sabotage" – Beastie Boys

* "Buddy Holly" – Weezer

* "Tom Sawyer" – Rush

* "Interstate Love Song (kanskje?)" – Stone Temple Pilots

* "Gouge Away" eller "Ed Is Dead" – The Pixies

* "My Generation"– The Who

* "Rock & Roll" - Led Zeppelin

* "Rebel Rebel" eller "Heroes" - David Bowie (vet ikke hvor godt disse låtene egner seg i Rock Band. Blir kanskje noe kjedelige å spille)

Hadde også vært kult med noe NIN, som jeg også digger. Men de er mye mer synthesizer-basert, og passer derfor ikke så godt til Rock Band. Men "Head Like A Hole" hadde vært tøft.

Kommer ikke på flere låter i farta. Uansett er det jo positivt at man kan laste ned nye låter og album (!) kort tid etter release, så sjansene er store for at man finner noe en liker etterhvert. Bare det ikke blir så sjukt overpriset som med de låtpakkene til GH2. til 360.

Ser som sagt mer fram til GH3. Det kommer også i år, og ikke neste år. Dessuten har den 70+ låter (og ikke bare 40 som i RB), og mesteparten av tracklista så langt er noen skikkelig killer-låter som jeg gleder meg til å spille. GH3 kan bare ikke komme fort nok!

Lenke til kommentar

Jeg er redd at Rock band kan bli litt komplisert på vorspiel og sammen med mange folk generelt. Spillet har jo fire forskjellige instrumenter, alle med egne mønster i note-baren. Dermed tror jeg at det spillet vil ha en mye høyere læringskurve enn GH3. Og hva skjer om alle vil spille gitaren, og ingen vil synge? Eventuelt omvendt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...