TRL Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Hei! Jeg hjelper en kompis med PC, og vi har kommet over dette problemet som jeg ikke finner ut av. Ved sending av epost, kommer aldri mailen avgårde.Dvs enkelte ganger, serlig med formatet ren tekst og uten vedlegg fungerer det å sende epost, men i det vi har vedlegg eller bruker html format, så blir ikke epost sendt, men timer ut under sending. Ved logging har jeg funnet ut at det mangler en eller annen form for avslutning av sendingen, noe ala det at epost programmet på slutten av melingen skal sende <mail slutt> eller noe. Dette har vært et så stort irritasjonsmoment at jeg har formatert og installert winXP på nytt, med tanke på at noe kan ha skjedd med Norton Internet Security eller annet som påvirker sending av e-post. Likevel er problemet der, og nå er det eneste som foreligger på maskinen en ren winxp installasjon, samt at jeg la inn drivere for det eksterne USB ISDN adapteret (Billion). Siden ingenting annet er lagt til, misstenker jeg at problemet kan ligge i ISDN adapteret, men jeg kan ikke se noen grunner eller steder hvor jeg kan gjøre endringer som får dette til å endre seg. Jeg håper derfor på at noen andre kan ha peilig på hva vi kan gjøre for å fikse dette. Det er håpløst for min kompis å ha det slikt, da en av grunnene til annskaffelse av PC var å bruke epost. Han har selv "null kunnskap" når det jelder data, så det er jeg som forsøker å "ordne opp". Håper noen barmhjertige sjeler forbarmer seg over oss og har noen gode forslag..... Trond Larsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå