Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Depresjon - får det ut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes du virker veldig reflektert og har gjort deg opp mange tanker om det du har vært igjennom.

Det er som om du vet hva du vil men at noe holder deg tilbake. Det er ikke alltid at familie, venner og de rundt deg ser problemene dine og vet hvordan de skal takle det da de ofte har sine egne problemer å slite med, og det kan jo også være tøft å innrømme det og søke hjelp fra dem hvis du føler det kunne hjupet. Jeg sier dette som en privatperson, så jeg har ingen faglige forutseninger til å vurdere eller komme med råd om dette annet enn som medmenneske.

Beste er nok å finne en psykolog som du føler tillit til og kan være ærlig med. De er der for å hjelpe deg, men jeg tror nok du må være utleverende for at de skal kunne "se" hele deg.

Synes du skal ta ære i at du vil hjelpe deg selv til å komme videre sammen med psykologen og la den æren være den sterkeste.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en depressiv periode i fjor høst/vinter.

Problemet er forhold hjemme, men har ingen problemer med å snakke med andre heldigvis. Moren til en kompis var så snill og tok kontakt med fastlegen min som sendte en henvisning til psykolog på helsestasjonen. Jeg følte det hjalp veldig etter en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...