Gå til innhold

ZVM oppfølger: Zen

Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes den så flott ut da jeg så nyheten på AnythingbutiPod.com-forsiden, men stusset litt over at den blir arvtakeren til en spiller med såpass mye større minne.

Hadde jeg ikke vært lykkelig eier av en drøyt et år gammel Vision:M, hadde denne stått høyt på ønskelisten.

Ting jeg stusser på, og som jeg gjerne skulle sett at den hadde:

SDHC-støtte

Bruker-utbyttbart batteri

Lengre levetid ved visning av video

OGG/FLAC-støtte

Ellers skal jeg ikke klage, til og med AAC-støtte har dingsen, selv om det er noe jeg aldri kommer til å bruke, aner jeg et visst frieri til en annen brukergruppe. At spilleren har like god (bedre?) videostøtte enn Vision:M er også gledelig. :)

Lenke til kommentar
Fant ingen tråd om det så here goes:

Creative Zen, verken mer eller mindre. Flashminne opp til 16GB, minnekort etc.

Menmen, på mac1.no forumet sier de jo at creative snart går konk? ;)

(tror btw jeg er livstidsbanna derfra, etter å ha referert til en mod som "Steve Jobs' personlige rumpehullvasker"

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Vil for all del tro den har SDHC støtte... altså 24GB, ikke så mye mindre enn ZVM.

9382395[/snapback]

Helt til disse kommer på lager ;)

32 GB SD

og

16 GB SD

Da vil det være muligheter for opp til 48 GB :) Hvis spilleren støtter så mye.

16 GB kommer i oktober og 32 i januar 2008.

(tror btw jeg er livstidsbanna derfra, etter å ha referert til en mod som "Steve Jobs' personlige rumpehullvasker"

9391407[/snapback]

Det sier Apple-fans hele tiden:P Er blant annet et av argumentene deres for å kjøpe ipod shuffle fremfor Creative Zen stone. Siden de er de sikker på Apple ikke kan gå konkurs, og derfor er det vært å betale 2.5X så mye :p

PS: Creative Zen Stone koster kr 260 og shuffle koster 700 :p

Endret av SRD
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Vil for all del tro den har SDHC støtte... altså 24GB, ikke så mye mindre enn ZVM.

9382395[/snapback]

Helt til disse kommer på lager ;)

32 GB SD

og

16 GB SD

Da vil det være muligheter for opp til 48 GB :) Hvis spilleren støtter så mye.

16 GB kommer i oktober og 32 i januar 2008.

9391407[/snapback]

Det sier Apple-fans hele tiden:P Er blant annet et av argumentene deres for å kjøpe ipod shuffle fremfor Creative Zen stone. Siden de er de sikker på Apple ikke kan gå konkurs, og derfor er det vært å betale 2.5X så mye :p

PS: Creative Zen Stone koster kr 260 og shuffle koster 700 :p

9403710[/snapback]

Og begge to er overprisa :D

Avhengig av videoformatene så vil jeg tro Zen kan måle seg med D2 videomessig, samme skjerm. Lydmessig har creative aldri klart over middels, dvs ikke noe match for cowon, meizu etc. Men det vil absolutt klare seg for de aller fleste brukerne. Verdien av å ha en cowon e.l spiller er for de fleste kun placebo og for skryting, mesteparten av norge går rundt med koss porta pro på hodet uansett så om de har en god spiller eller bare plugger jacken rett i stikkkontakta er egentlig hipp soim happ ;)

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Og begge to er overprisa :D

Avhengig av videoformatene så vil jeg tro Zen kan måle seg med D2 videomessig, samme skjerm. Lydmessig har creative aldri klart over middels, dvs ikke noe match for cowon, meizu etc. Men det vil absolutt klare seg for de aller fleste brukerne. Verdien av å ha en cowon e.l spiller er for de fleste kun placebo og for skryting, mesteparten av norge går rundt med koss porta pro på hodet uansett så om de har en god spiller eller bare plugger jacken rett i stikkkontakta er egentlig hipp soim happ ;)

9404007[/snapback]

Det er jo gale at det er så mange som tror at Porta pro gir best lyd...

Har veldig lyst å bytte ut min ZVM mot Cowon D2 16 GB eller Creative Zen 16 GB. Tror jeg kommer til å gå for Cowon, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Så lenge det er snakk om mp3spillere vil vel de fleste fint greie å høre forskjell. Det er fastfoodlyd vi snakker her, ikke et ordentlig stereoanlegg :thumbup:

9404542[/snapback]

Ettersom du kaller det mp3 spiller, så viser det hvor lite du egentlig vet ja. Mp3 er fastfoodlyd. Cowon støtter forøvrig eks flac, som er et losslessformat, og da er det absolutt ikke noe fastfood med det

Lenke til kommentar
Så lenge det er snakk om mp3spillere vil vel de fleste fint greie å høre forskjell. Det er fastfoodlyd vi snakker her, ikke et ordentlig stereoanlegg :thumbup:

9404542[/snapback]

Ettersom du kaller det mp3 spiller, så viser det hvor lite du egentlig vet ja. Mp3 er fastfoodlyd. Cowon støtter forøvrig eks flac, som er et losslessformat, og da er det absolutt ikke noe fastfood med det

9409404[/snapback]

Jeg prøvde å rippe noen CD-er i Winamp med Flac for noen uker siden, og det er utrolig mye bedre lydkvalitet. Selv om jeg har integrert lydkort på PCen jeg rippet CD-ene med!

Støtter Creative Zen Lossless WMA, eller annen form for lossless format? Hvordan er forresten lydkvliteten på aac?

Hvordan er batteribruken på Flac? Er den mye høyere enn 192kb/s mp3 eller WMA?

Endret av SRD
Lenke til kommentar

9404542[/snapback]

9409404[/snapback]

Nåja, med riktig ripping (LAME) så får du eit ganske bra resultat sjølv med mp3. Det er mange grunnar til at folk ikkje brukar Flac, musikk frå internett er i 99% av tilfellene mp3, Flac tar atskilling større plass, spesielt på ein flashbasert spelar der lagringsplassen er begrensa (med mindre du har 8-16GB minnekort, sjølv då sluker Flac MB).

Lenke til kommentar

9409404[/snapback]

Semantikk. Men morsom fornærmelse. En billig forsterker farger kildematriellet like mye uansett kvalitet, du bare flytter problemet (og bruker opp plassen)

Mp3spillere er først og fremst en portabel lydkilde med fokus på portabel. Det er naivt å forvente noe i nærheten av det markedet kaller high end, eller high end lite lyd av en liten boks til to tusen kroner uansett hvor akustisk korrekte øregangene du setter IEMene i måtte være.

Men jeg forhaster meg, jeg går ut ifra at du mente god lyd i et stille rom fri for ytre støykilder, ikke referanselyd?

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Noen som vet noe om når denne kommer i butikken? Føler for å bestille en 16GB utgave. Skuffet over de nye iPod'ene, så blir creative denne gangen :)

9457067[/snapback]

Mener jeg hørte slutten av september.

Du kan jo bestille pris eller lagervarsling her: Link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...