Gå til innhold

Hva syns folket om slike bilder?

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Tar endel bilder som ligner på de under, uten at jeg egentlig vet om jeg liker bildene så godt selv. Det blir fort endel slike etter en bytur. Hva syns dere om slike litt "halvtilfeldige" bilder som er tatt i farta uten noen spesielle motiv eller begivenheter?

fim_thumb.php?album=Grafikk&image=comp.jpg

fim_thumb.php?album=Grafikk&image=tag.jpg

fim_thumb.php?album=Grafikk&image=have%20a%20seat.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tar endel bilder som ligner på de under, uten at jeg egentlig vet om jeg liker bildene så godt selv. Det blir fort endel slike etter en bytur. Hva syns dere om slike litt "halvtilfeldige" bilder som er tatt i farta uten noen spesielle motiv eller begivenheter?

fim_thumb.php?album=Grafikk&image=comp.jpg

fim_thumb.php?album=Grafikk&image=tag.jpg

fim_thumb.php?album=Grafikk&image=have%20a%20seat.jpg

9381752[/snapback]

Faktisk veldig fint å bruke til alt mulig egentlig. Jeg har jobba en god del med grafikk og design, og jeg leter stadig vekk etter bilder. Bruker spesielt http://www.sxc.hu/ . Her laster folk opp bilder de har tatt for å dele med andre.

Lenke til kommentar

Bildet av benken foran mursteinveggen er ganske fint, og kan være en location for et portrett som du kan ha i tankene for fremtiden.

Jeg synes den typen bilder minner litt om det jeg jobber med, selv om mine bilder er langt fra tilfeldige. De er mer et resultat av en konstant jakt på motiver. De to første bildene avslører at du ikke har jobbet så mye med å finne den indre estetikk i slike motiver, men som lupah skriver så kan man bruke slike bilder til så mangt.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Ja, jo, jakter jo på motiver jeg óg. Er ikke helt tilfeldig.

Du sier de avslører at jeg ikke har jobbet mye med å findre indre estetikk i slike motiver, det kan nok stemme... Kan du utdype hva jeg bør endre, noe jeg bør lese e.l.? Har boka "Fotografi", "Digital Fotografi i praksis" m.m., men har ikke lest (sistnevnte) enda.

Lenke til kommentar
Ja, jo, jakter jo på motiver jeg óg. Er ikke helt tilfeldig.

Du sier de avslører at jeg ikke har jobbet mye med å findre indre estetikk i slike motiver, det kan nok stemme... Kan du utdype hva jeg bør endre, noe jeg bør lese e.l.? Har boka "Fotografi", "Digital Fotografi i praksis" m.m., men har ikke lest (sistnevnte) enda.

9385236[/snapback]

Utvid horisonten med å lese kunstbøker, og ikke bare tekniske fotobøker. Det finnes sikkert mye bra å finne på ditt lokale bibliotek. Forståelse for kunst og den indre estetikk i motiver kommer med erfaring. Ingenting kommer flytende på en planke, så du får ta tiden til hjelp.

Av og til synes jeg at bildekritikken blir for konsentrert rundt tekniske diskusjoner. Derfor lider kunstfotografier og streite reportasjebilder under for lite oppmerksomhet i forhold til de bildene som man diskuterer teknikk, og i noen tilfeller de bildene som ene og alene flyter på sentimental verdi (døde mennesker og kjæledyr etc). Håper dette bildet og bildene til siljeea kan forandre på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...