KristianP Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hei, Jeg lurer på hvordan man kan øke avstanden fra setet og gitteret? Jeg har sett noen som har prata om avstandshylser? Men hvem kan gjøre dette? Er det noe jeg kan gjøre selv? Er det noen som gjør det i Oslo? Er det lovlig? Noen som har noen forslag? Jeg har prøvekjørt den, men da var gitteret "løst" og det var god plass.. men jeg vil ha en god permanent løsning.. http://hyundai.no/santafe.html Lenke til kommentar
KristianP Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar
KristianP Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Fortsatt ingen? Må hente bilen i morgen:/ Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hvis en skal ha mere plass å må du jo flytte gitteret bakover. Men da er ikke bilen lenger lovlig å ha reg. som varebil. Det skal være ett visst volum bak i lasterommet for å slippe unna de verste avgifts-toppene til staten. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Det er egentlig helt sjukt hvordan denne avgiftspolitikken har ført til at åndsfriske mennesker kjører rundt i biler med gitter og bakdører uten baksete. Jeg hadde noen amerikanere på besøk som lurte på hvorfor nesten alle nordmenn har montert hundegitter foran baksete i SUVene sine i stedet for å putte hundene bakerst i bilen. De gjorde store øyne når de fikk ta en bil med grønne skilter i litt nærmere ettersyn. De skjønte ingenting, og når jeg prøvde å forklare dette innså jeg vel selv hvor utrolig idiotisk det høres ut... Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Det er egentlig helt sjukt hvordan denne avgiftspolitikken har ført til at åndsfriske mennesker kjører rundt i biler med gitter og bakdører uten baksete. Jeg hadde noen amerikanere på besøk som lurte på hvorfor nesten alle nordmenn har montert hundegitter foran baksete i SUVene sine i stedet for å putte hundene bakerst i bilen. De gjorde store øyne når de fikk ta en bil med grønne skilter i litt nærmere ettersyn. De skjønte ingenting, og når jeg prøvde å forklare dette innså jeg vel selv hvor utrolig idiotisk det høres ut... 9395482[/snapback] Ja jeg er enig. Det er vel en lettvint måte for staten å få masse kroner inn i kassa. Jeg har en mistanke om at det er for å begrense det at folk kjøper store biler, men det er ikke sikkert dette er riktig. Det er så mye som foregår i kulissene når det gjelder avgifter og sånn. Lenke til kommentar
KristianP Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Vel. Har hentet bilen nå.. Gikk akkurat.. mer eller mindre hvertfall.. presset gitteret så langt bak som mulig.. er 1,89 høy og 0,1 tonn så skulle gjerne fått det litt lenger bak.. Jeg vet at dette er mulig, men er ikke praktisk av meg av natur.. Er dette noe verksteder gjør? (selvfølgelig ikke "merke" verkstedene) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Prøv å sitt i en Touran der veggen er plassert der den må være for å få den godkjent som varebil.. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Vel. Har hentet bilen nå.. Gikk akkurat.. mer eller mindre hvertfall.. presset gitteret så langt bak som mulig.. er 1,89 høy og 0,1 tonn så skulle gjerne fått det litt lenger bak.. Jeg vet at dette er mulig, men er ikke praktisk av meg av natur.. Er dette noe verksteder gjør? (selvfølgelig ikke "merke" verkstedene) 9401975[/snapback] Det er jo ikke vanskelig å modifisere dette, problemet kommer hvis du blir tatt i kontroll. Da venter allskens bøter og avgifter som tilslutt går til futen. Det er ett godt råd: ikke juks med dette Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Blir du stoppet risikerer du engangsavgiftskrav (fra tidspunktet de mener du endret veggen mener jeg), samt straffebegyr på 20-50%/50-80% av engangsavgiften (normalt sett). Lenke til kommentar
KristianP Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Hmm.. okei... Hvor mye koster det i så fall å flytte/omregistrere 10 cm bakover? sånn ca? Prater vi 10 000,- eller mer? Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hmm.. okei... Hvor mye koster det i så fall å flytte/omregistrere 10 cm bakover? sånn ca? Prater vi 10 000,- eller mer? 9433915[/snapback] du prater antakeligvis like mye som det du ga for bilen. Du må nok registrere den som personbil da. Gitteret står nok så langt fremme for å oppfylle volumkravet. Lenke til kommentar
KristianP Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 SYKT! Så det er ikke mulig å minske litt av volumet å betale for det? Fan for et land! Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) SYKT! Så det er ikke mulig å minske litt av volumet å betale for det? Fan for et land! 9437108[/snapback] Lastekapasiteten må ha et visst volum og teoretisk passe et kolli med gitte dimensjoner. Her er det enten eller. Kan ikke velge å betale per. prosent. Ja det er helt sjukt... Jeg regner med at gitteret er satt der det må være, men det kan jo også være praktiske grunner til at det er plassert akkurat der det er, så du burde kanskje ha dobbelsjekka om det er noen cm å gå på, men tviler vel egentlig på det. Endret 6. september 2007 av Dipstick Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Lasterommet ditt skal minimum ha plass til 'statskassa', som om jeg ikke husker helt feil måler 140*90*105 (l*b*h). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå