Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan få bedre plass i førersetet i en Santa Fe?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på hvordan man kan øke avstanden fra setet og gitteret?

Jeg har sett noen som har prata om avstandshylser?

Men hvem kan gjøre dette? Er det noe jeg kan gjøre selv?

Er det noen som gjør det i Oslo?

Er det lovlig?

Noen som har noen forslag?

Jeg har prøvekjørt den, men da var gitteret "løst" og det var god plass.. men jeg vil ha en god permanent løsning..

http://hyundai.no/santafe.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlig helt sjukt hvordan denne avgiftspolitikken har ført til at åndsfriske mennesker kjører rundt i biler med gitter og bakdører uten baksete.

Jeg hadde noen amerikanere på besøk som lurte på hvorfor nesten alle nordmenn har montert hundegitter foran baksete i SUVene sine i stedet for å putte hundene bakerst i bilen.

De gjorde store øyne når de fikk ta en bil med grønne skilter i litt nærmere ettersyn. De skjønte ingenting, og når jeg prøvde å forklare dette innså jeg vel selv hvor utrolig idiotisk det høres ut...

Lenke til kommentar
Det er egentlig helt sjukt hvordan denne avgiftspolitikken har ført til at åndsfriske mennesker kjører rundt i biler med gitter og bakdører uten baksete.

Jeg hadde noen amerikanere på besøk som lurte på hvorfor nesten alle nordmenn har montert hundegitter foran baksete i SUVene sine i stedet for å putte hundene bakerst i bilen.

De gjorde store øyne når de fikk ta en bil med grønne skilter i litt nærmere ettersyn. De skjønte ingenting, og når jeg prøvde å forklare dette innså jeg vel selv hvor utrolig idiotisk det høres ut...

9395482[/snapback]

Ja jeg er enig. Det er vel en lettvint måte for staten å få masse kroner inn i kassa. Jeg har en mistanke om at det er for å begrense det at folk kjøper store biler, men det er ikke sikkert dette er riktig. Det er så mye som foregår i kulissene når det gjelder avgifter og sånn. :hmm:

Lenke til kommentar

Vel.

Har hentet bilen nå.. Gikk akkurat.. mer eller mindre hvertfall..

presset gitteret så langt bak som mulig..

er 1,89 høy og 0,1 tonn så skulle gjerne fått det litt lenger bak..

Jeg vet at dette er mulig, men er ikke praktisk av meg av natur..

Er dette noe verksteder gjør? (selvfølgelig ikke "merke" verkstedene)

Lenke til kommentar
Vel.

Har hentet bilen nå.. Gikk akkurat.. mer eller mindre hvertfall..

presset gitteret så langt bak som mulig..

er 1,89 høy og 0,1 tonn så skulle gjerne fått det litt lenger bak..

Jeg vet at dette er mulig, men er ikke praktisk av meg av natur..

Er dette noe verksteder gjør? (selvfølgelig ikke "merke" verkstedene)

9401975[/snapback]

Det er jo ikke vanskelig å modifisere dette, problemet kommer hvis du blir tatt i kontroll. Da venter allskens bøter og avgifter som tilslutt går til futen. Det er ett godt råd: ikke juks med dette :)

Lenke til kommentar
Hmm.. okei...

Hvor mye koster det i så fall å flytte/omregistrere 10 cm bakover? sånn ca?

Prater vi 10 000,- eller mer?

9433915[/snapback]

du prater antakeligvis like mye som det du ga for bilen.

Du må nok registrere den som personbil da. Gitteret står nok så langt fremme for å oppfylle volumkravet.

Lenke til kommentar
SYKT!

Så det er ikke mulig å minske litt av volumet å betale for det?

Fan for et land!

9437108[/snapback]

Lastekapasiteten må ha et visst volum og teoretisk passe et kolli med gitte dimensjoner. Her er det enten eller. Kan ikke velge å betale per. prosent.

Ja det er helt sjukt...

Jeg regner med at gitteret er satt der det må være, men det kan jo også være praktiske grunner til at det er plassert akkurat der det er, så du burde kanskje ha dobbelsjekka om det er noen cm å gå på, men tviler vel egentlig på det.

Endret av Dipstick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...