Steina Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hei, når jeg skriver på PC-en, så blir jeg alltid MYE mer konsentrert enn av noe annet. Når jeg snakker med noen over IM, eller rett og slett bare sitter å skriver en lang "historie" ect. , og det i tillegg kanskje er litt mørkt i rommet, så blir jeg etter en liten stund veldig svimmel. Dette er vel kanskje ikke så uvanlig. Det som skjer, er at plutselig så blir alt så fryktelig fjernt. En setning kan virke som en kilometer lang, og når jeg ser på tastaturet, så ser knappene så små ut som noen erter. Samme med hendene mine. Alt virker så fryktelig langt unna. Når jeg ser på skjermen så virker det som den fyller hele veggen pga størrelsen. Det er en virkelig morsom følelse, og jeg sitter med den akkurat nå. Det hjelper å ta en pause, men er så kjedelig å gå ifra PC-en når man er så godt i gang med å skrive noe. Jeg har ellers ikke noe problemer med synet, så jeg har ikke behov for briller. Er det flere som har opplevd akkurat den samme følelsen? Alt blir normalt igjen om jeg ser vekk fra skjermen i noen sekunder, men det kommer tilbake med en gang jeg fester synet til skjermen. Det eneste som funker da er en lang pause. Sitter med en 19" LCD skjerm, og sitter ikke spesielt nærme heller. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Kan det være tunnelsyn? 9381610[/snapback] Vet du i det hele tatt hva det er? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Du kan lese litt om dette her. Ville nok tatt en prat med lege om dette for og være sikker. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Dette opplevde jeg mange mange ganger når jeg var yngre. Når jeg tenker etter, så har ikke dette skjedd meg på veldig lenge. Husker det akkurat som du beskriver det, mørkt i rommet, leser gjerne på noe. Og sakte men sikkert blir alt bare veldig smått. Merkelig følelse. Lenke til kommentar
reds Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Vet du i det hele tatt hva det er? 9381772[/snapback] Ja. Du kan lese litt om dette her. Ville nok tatt en prat med lege om dette for og være sikker. 9381831[/snapback] Endret 29. august 2007 av Marius E Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Har du prøvd å justere frekvensen på skjermen? Husket at jeg også hadde det ved for lav frekvens, men det var CRT skjerm. 800x600 @ 50 hz.. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Problemet er nok hvit bakgrunn til teksten. Mye lys som gjør det fryktelig sliten i øynene over tid, og det er nok derfor det skjer. Husker ikke\ vet ikke hvilken Hertz skjermen står på, da jeg ikke har stasjonæren tilgjengelig i helgen. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Haha, der beskrivde du akkurat det samme som jeg får noen ganger! Jeg får det mest om jeg leser i en bok, hvor mye av rommet er mørkt, og jeg konsentrerer meg mye i boka. Har aldri plaget meg i noen nevneverdig grad egentlig. Syns det er morsomt de fleste gangene, selv om det nok blir litt anstrengende å lese. Noen ganger, når det blir skikkelig "mye", kan jeg sitte og studere hånda mi som omtrent ser ut som et fjell. Kan tenke meg det ser litt rart ut for andre, men... Lenke til kommentar
stalker. Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Skjedde med meg flere ganger når jeg var yngre også. Trengte ikke sitte foran PC'en for at det skulle skje. Bare det var litt mørkt i rommet så kunne det oppstå. Virker som man ser inn i feil ende av en kikkert (ting blir ikke så langt borte da). Litt merkelig følelse ja. Nå har det ikke skjedd regelmessig på flere år. Før kunne det skje ganske ofte, og flere ganger dagen, men forsvant med årene. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Må være fordi jeg er så barnslig at jeg fremdeles får det da...? Lenke til kommentar
stalker. Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Definitivt! Ettersom det forsvant da jeg ble eldre, må det bety at det er kun unger og ekstremt barnslige/umodne voksne som får det. Endret 1. september 2007 av stalker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå