Gå til innhold

Mister nettilgang ved samme "handling" gang på g.

Anbefalte innlegg

Dette virker på meg helt fjernt, men ok kanskje noen vet:

Hver gang (ivertfall nesten uten unntak) så mister jeg nettilgang når jeg gjør følgende:

1. Oppretter en ny tråd her på forumet. Jeg får skrevet teksten, men når jeg trykker "legg til nytt emne" så står den bare å henger.

2. Når jeg prøver å fullføre sertifikatinstallering for å logge inn på skandiabanken

3. Halvveis i oppstarten av startsiden til Opera

Pga ptk 3. så tviler jeg på det er Firefox som gjøre det.

Pga pkt 1 sliter jeg med å paste noen systemlog som kanskje kunne hjulpet dere.

Uansett, noen som har ideer her? Jeg må innrømme installasjonen av Netgear nettverkskortet sikkert ble noe amputert, da jeg ikke skjønte noe og trodde ikke jeg fikk til, da alt plutselig virket. MEN alt er kanskje ikke i orden??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når jeg skriver iwconfig får jeg følgende:

lo no wireless extensions.

wmaster0 IEEE 802.11g Frequency:2.462 GHz

RTS thr:off Fragment thr=2346 B

wlan0 IEEE 802.11g ESSID:"FOH"

Mode:Managed Frequency:2.462 GHz Access Point: 00:14:7F:73:73:5B

RTS thr:off Fragment thr=2346 B

Link Quality=41/64 Signal level=9/65

Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:0 Rx invalid frag:0

Tx excessive retries:0 Invalid misc:0 Missed beacon:0

Det er kanskje 1 for mye der? Kanskje det lager konflikter? Hvordan fjerne?

Lenke til kommentar

Ingen som har noen tips her? Jeg legger også merke til at dersom jeg trekker ut eksterndisken (usb) så detter nettverket ned. Virker kanskje på meg som det er en form for USB konflikt?

Hvordan går jeg fram for å eventuelt fjerne driverne til nettverkskortet, for å prøve å legge det inn på nytt?

Lenke til kommentar

du må gjerne forklare meg hvordan jeg gjør det :) Som du ser ovenfor så virker det kanskje som det ligger inne to forskjellige drivere som skal virke opp mot samme kortet?

wmaster0 og wlan0?

Jeg skjønner ikke hvorfor det plutselig skal ramle ut. Utrolig irriterende da det ellers fungerer knallbra!

Lenke til kommentar

Sliter med omtrent det samme. Brukte ndiswrapper frem til jeg i dag oppdaterte systemet, og da kom det med en driver, så nå har jeg både wmaster0 og wlan0.

Går ut fra at jeg ikke trenger ndiswrapper lenger, hvordan avinstallerer jeg det?

Hos meg ser det ut til å skje så fort jeg prøver å bruke nettverkstjenester, og etterpå får jeg ikke åpnet bl.a terminalen.

Edit: Etter litt googling ser jeg at jeg må bla meg fram til mappen ndiswrapper er installert og "make uninstall", det er ikke dette som er problemet ditt også da mon tro?

Endret av PootieTang
Lenke til kommentar

Kan kanskje høres ut som det ja! Jeg brukte også ndiswrapper, samt gjorde det på en annen måte. Det morsomme er at jeg egentlig aldri fikk det helt til. Men tilslutt fungerte det, sånn halvveis.

Lyset som indikerer at det er liv i stikken lyser aldri, derfor la jeg nok ikke merke til at det fungerte første gangen.

Sært. Sitter med Vista nå inntil noen kloke hoder kommer med noen kloke ideer :)

Lenke til kommentar

Åpne terminalen og naviger til ndiswrapper-mappen "cd /...." logg inn som root ved hjelp av kommandoen "su -" og kjør kommandoen "make uninstall" eller "sudo make uninstall" hvis du kjører ubuntu. Denne handlingen må muliggens gjøres flere ganger, bare gjenta til du ikke får flere meldinger hvor det står "removing".

Lenke til kommentar
Lyset som indikerer at det er liv i stikken lyser aldri, derfor la jeg nok ikke merke til at det fungerte første gangen.

9395116[/snapback]

Ser i signaturen din at du bruker laptop, hvilket nettverkskort er det i den?

Jeg sitter med en laptop med ipw2200 nettverkskort og der var det bare å legge til ei linje i en config fil for å få lys i indikatoren.

Hvis du ønsker lys i den da selvfølgelig, jeg syntes det er like greit uten lys :p

EDIT: lys ikke lyd

Endret av Firesky
Lenke til kommentar

Pootie Tang: Hum ok, jeg forsøkte meg men tror ikke jeg fikk til. Tnx anyway! Mulig jeg legger inn Linux på nytt, tar det fra scratch.

Firesky: Long story short: Det innebygde wlankortet har jeg fysiskt fjernet fra maskinen grunnet hardwarefeil, jeg bruker derfor en USB stick. Irriterer meg da jeg vet ubuntu fungerte med det innebygde kortet :(

Men uansett, noen som har en forklaring på hvorfor alt fungerer helt til jeg gjør tingene som er nevnt i 1. post? Syns det virker helt fjernt jeg.

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...