Christian_ Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Hei Jeg har en Nokia N93i som hovedtelefon. Men blir veldig irritert hver gang jeg skal skrive meldinger. Det er en begrensning på 160 tegn, noe som ofte blir i minste laget. Mener da å huske at dette ikke var noe problem på mine tidligere telefoner. Finnes det noen måte å utvide denne grensen på? Hadde gjort alt så utrolig mye enklere Takker for alle svar Mvh Christian Endret 28. august 2007 av Christian_ Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Fra Wikipedia: The Short Message Service (SMS), often called text messaging, is a means of sending short messages to and from mobile phones. SMS was originally defined as part of the GSM series of standards in 1985[1] as a means of sending messages of up to 160 characters, to and from GSM mobile handsets ... Larger content (known as "long SMS" or "concatenated SMS") can be sent segmented over multiple messages, in which case each message will start with a user data header (UDH) containing segmentation information. Since UDH is inside the payload, the number of characters per segment is lower: 153 for 7-bit encoding, 134 for 8-bit encoding and 67 for 16-bit encoding. The receiving handset is then responsible for reassembling the message and presenting it to the user as one long message. Jeg vet ikke om dette hjelper deg. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Hm, mulig det bare er jeg som har fått inntrykk av at lengre meldinger har vært mulig på tidligere telefoner. Jaja, om det ikke er noe å gjøre med det så... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Meldinger lengre enn 160 tegn er standard på det aller meste av mobiler i dag. Men, den sendes som flere meldinger, som spleises sammen igjen på mottakermobilen. Så om du f. eks. sender en melding på 260 tegn så betaler du for 2 meldinger, men meldingen ser ut som en på din mobil samt mottakers mobil. Synes det høres rart ut at mobilen du nevner ikke skulle ha støtte for det. Kanskje det er et menyvalg? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Ah, mobilen har støtte for det. Men trodde de ble sendt som to separate meldinger når den ble for lang;) Derfor jeg ble litt usikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå