Gå til innhold

skal kjøpe ny prosessor men vilken?

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg og med akkurat det samma valget.. altså Q6600 eller E6850.. faen, jeg klare bare ikke å bestemme meg :p

Jeg skal oppgradere PGA. Crysis demoen kommer snart, å jeg skal ha full eye-candy. :cool: (har 8800 GTS så det skal vel holde?)

etter å har lest gjennom denne diskusjonen, så vurdere jeg mest E6850, men spill som Alan Wake, Crysis, Hellgate: London etc. som støtter Quad, blir det ikke bedre med Q6600 da ? eller blir det bedre med 2 kjerner som er raskere ? Er vell spurt om dette 1000 ganger sikkert :p Men jeg klarer bare ikke å bestemme meg. Sitter nå med en AMD X2 3800+ så jeg vil vell se en STOR forskjell uansett vilken CPU jeg velger :p

9410755[/snapback]

Hvis du skal oppgradere på grunn av nyere spill, så burde du velge 4 kjerner, da denne vil yte bedre i gjennomsnitt i spill som støtter det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg får vell gå for en Quad da :p

btw, hva tror du om dette oppsette;

INTEL BOX CORE 2 QUAD Q6600 2.4 2X4M 1066 EM64T S775

ASUS P5K S775 P35 ATX FSB1333 SND+GLN+U2 SATA2R DDR2 IN

CHIEFTEC PSU ATX/EPS 550W PFC 12CM 27DB

passer de bra sammen, eller er det noe jeg burde bytte ut?

Og en ting til, burde jeg kjøpe med en ny CPU kjøler ? vist så, kunne noen vise meg en bra en ? helst fra Amentio.no siden det er der jeg skal bestille fra :p

takker for svar :)

Lenke til kommentar

Ser bra ut det der :thumbup: hva slags minne skal du kjøre på?

Detta er en fin kjøler :) THERMALTAKE BigTyp 120 VX CPU-Kjøler, bruker den selv på min Quad6600, ligger på 29 grader ved idle og 48 på load :D enkel og fin og montere, og svær som juling :dribble: blir trangt i smale kabinett, kan komme borti side døra :hmm:

Endret av superbygger
Lenke til kommentar

Jeg bruker 4 * 512 Crucial Ballistix 6400.. Men jeg trur 2 av de ballistixene ikke er de samme som de 2 andre :S blir ytelsen mye dårligere da?

Jeg bruker aldri sidedør på kabinette.. blir for varmt xD så det er vell ikke noe problem.. Men kabinette mitt er veldig lite, Raidmax Scorpion :p

Kan jeg overklokke med den der vifta da, isåfall hvor mye ? :p

Endret av papirkurven
Lenke til kommentar

kult ^^ Bare jeg får den opp til 2.8 - 3GHz så er jeg fornøyd xD.. Men vet du om en fin og enkel guide til å overklokke denne CPUen ? Vist ikke du kan lage en da :innocent: hehe

Trur kansje 2 av rammene mine har CL4 å de 2 andre har CL5 :hrm: ifølge Everest så har jeg 4- 5- 5- 15 i timings.. ikke at jeg vet hva det betyr da men :p

Lenke til kommentar

Jaja, da har jeg bestillt ^^

Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2,ATX, GbLAN, PCI-Ex16

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHzSocket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

Samsung SpinPoint T166 400GB SATA2 16MB 7200RPM

Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 18dB,120mm Vifte, 4xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin

Thermaltake BigTyp 120 VX CPU-Kjøler,16-24dBA, Socket 775/754/939/AM2

Arctic Silver Ceramique Termisk Pasta2.5 Gram

Totalt 5400,- @ Komplett

vet ikke om pastaen er nødvendig da men.. :p

Men *gleder seg* :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...