jegernorsk Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 (endret) men som jeg har sagt mange ganger før jeg tar Q6600 pga at jeg holder faktisk på med ganske mye multitasking/encoding/decoding/avansert film redigering osv. for morro skyld så som jeg sa/har sagt tar jeg Q6600 +pasta +ny vifte +OC så blir alt pr-fect! Endret 29. august 2007 av jegernorsk Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Hvis man ser på spill som Supreme Commander så nyter det godt av 4 kjerner Der yter de ca like godt, og Crysis kommer vel også til å støtte quad. Så hva er så usansynlig med at flere spill vil komme i den nermeste fremtiden som støtter quad like bra eller bedre... Endret 29. august 2007 av _Viper_ Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Kopiert fra MSN:- Adrian aka WheelMan sier:men, hvor lenge har du tenkt til og ha PCen før du oppgraderer igjen? - Adrian aka WheelMan sier: et halvt år? Erlend sier: en god stund Erlend sier: mere en et halvt år kansje 2 år Med dette, så mener jeg at 4 kjerner er mere ideelt for han... Innen 2 år, så vil Q6600en yte en god del bedre enn E6850en, siden da vil det være helt vanlig med spill som støtter 4 kjerner... Noen har noen innspill til min kommentar? 9383920[/snapback] her er et innspill: hvilken kilde er det du refererer til som sier med stor sikkerhet at det kommer til å være helt vanlig med god multitheaded støtte i alle spill om 2 år? Jeg utelukker ikke at det er mulig, men pr dags dato er det absolutt ingenting som indikerer at det kommer til å skje, så å bare annta det er jo inten mer enn ren spekulasjon som egner seg lite til å bestemme seg hva du skal bruke pengene dine på. Er det ikke bedre å kjøpe prosessoren som du VET er bedre nå enn å kjøpe den som KANSKJE kan bli bedre "en eller gang i fremtiden" ?... -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Hvis man ser på spill som Supreme Commander så nyter det godt av 4 kjerner Der yter de ca like godt, og Crysis kommer vel også til å støtte quad. Så hva er så usansynlig med at flere spill vil komme i den nermeste fremtiden som støtter quad like bra eller bedre... 9385650[/snapback] Vel Supreme commander er unntaket fra regelen, som jeg faktisk tror jeg har nevnt tidligere i tråden. Poenget er at det allerede er mange spill ute som "støtter quad", så at Crysis skal støtte quad er jo ingen bombe, men det forteller heller ingenting om den faktisk kan utnytte 4 kjerner bra nok til å være bedre enn dualcore på en høyere frekvens. Greit nok at at du kan peke på ètt spill som (under spesifikke forhold) gjør det hårfint bedre på Q6600 enn E6850, men jeg kan peke på 100 like nye spill som viser en helt motsatt trend. Å peke på det ène positive eksempelet ut av et hav av negative eksempler, plus anntagelsen at "jeg er sikker på at Crysis kommer til å være god på Q6600" uten å ha noe faktuelle data å peke til utgjør ikke et godt argument... -Stigma Endret 29. august 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 @Stigma: For det første sa jeg vel ikke noe om at "jeg er sikker på at Crysis kommer til å være god på Q6600", sa bare at Crysis kommer til å støtte Quad i følge utviklerne, hvor omfattende denne støtten blir gjenstår å se. Det jeg mente var at siden SC har forholdsvis god støtte for quad og Crysis _kanskje_ får det, så er det vel ikke så veldig utenkelig at flere spill i den nermeste fremtiden vil få god quad støtte. Utviklerne vet jo at disse prossesorene selger godt for tiden. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hvis man ser på spill som Supreme Commander så nyter det godt av 4 kjerner Der yter de ca like godt, og Crysis kommer vel også til å støtte quad. Så hva er så usansynlig med at flere spill vil komme i den nermeste fremtiden som støtter quad like bra eller bedre... 9385650[/snapback] Det som er litt artig med det argumentet du bruker der, er jo at E6850 faktisk yter bedre enn Q6600, selv om den "bruker alle fire kjernene." Jeg syntes det er veldig mange tynne argumenter i diskusjonen her, realiteten er at E6850 er den klart beste prosessoren per dags dato. Etter hva jeg vet, så er multitheading utviklernes største problem, og som Stigma også poengterer, så er det ingenting som tyder på problemet med multitheading vil bli løst med det første. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Det som er litt artig med det argumentet du bruker der, er jo at E6850 faktisk yter bedre enn Q6600, selv om den "bruker alle fire kjernene." Altså den bruker ikke alle kjernene 100% i de spillene heller, da hadde quad vært overlegen uten tvil. Men i disse spillene yter den tilnermet lik E6850. Men med quaden får du en prossesor som også er mye raskere til andre ting som encoding, komprimering etc. Sier bare at når Quad yten nesten like bra som duo i spill hadde jeg valgt 4 kjerner lett siden mye annet bli veldig mye raskere da. Men som sagt gjelder det bare noen få spill enda. Endret 29. august 2007 av _Viper_ Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Som du ser jegernorsk så er det noen i denne tråden som mener at Q6600 er den beste og noen mener E6850 uansett hvem du velger så vil du ikke bli skuffet det kan jeg garantere Lykke til med beslutningen Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Å peke på det ène positive eksempelet ut av et hav av negative eksempler utgjør ikke et godt argument... -Stigma 9385888[/snapback] Gratulerer, du har knekt Apple/Mac koden:D Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hadde selv valgt Q6600/Q6700 om eg skulle brukt pc'en min til spill. Er da det som er fremtiden. Skal bli artig å følge med å se hvor lenge det går får spillene få støtte for fire kjerner eller mere. Lurer på hvor lenge det går før vi ser prosessorer med 6/8 kjerner? Viktigste i en spille maskin er skjermkortet. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Skulle ikke AMD komme med en 8 kjerner om noen få år? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Skulle ikke AMD komme med en 8 kjerner om noen få år? 9408337[/snapback] Tror Agena kommer i 8kjerner. Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Ok siden jeg alikevell skulle gå for Quad så sjekket jeg om det var noen billige (da mener jeg ikke til 1000kr men liksom pris i forhold til kraft ) nye prosessorer fra Quad så jeg fant denne her som er kjappere en Q6600 så vist jeg skulle velge mellom denne og Q6600 så burde jeg ta Q6700 ja? eller den er jo helt lik bare kjappere så? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Den er lik, men bare kjappere ja Er bare og klokke opp Q6600'n, og vips så har du spart masse spenn Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Ok siden jeg alikevell skulle gå for Quad så sjekket jeg om det var noen billige (da mener jeg ikke til 1000kr men liksom pris i forhold til kraft ) nye prosessorer fra Quad så jeg fant denne her som er kjappere en Q6600 så vist jeg skulle velge mellom denne og Q6600 så burde jeg ta Q6700 ja? eller den er jo helt lik bare kjappere så? 9409670[/snapback] Med Q6700 så betaler du dobbelt så mye som Q6600, og det for bare minimalt med ekstra hastighet... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Ok siden jeg alikevell skulle gå for Quad så sjekket jeg om det var noen billige (da mener jeg ikke til 1000kr men liksom pris i forhold til kraft ) nye prosessorer fra Quad så jeg fant denne her som er kjappere en Q6600 så vist jeg skulle velge mellom denne og Q6600 så burde jeg ta Q6700 ja? eller den er jo helt lik bare kjappere så? 9409670[/snapback] Skulle selv ha Q6700, men hovedkort produsenten har ikke støtte for den enda. Så gadd ikke vente lenger, kjøpte meg 3 Q6600 og de er ikke mye tregere en E6700 som sto i før. Da tenker eg på MHz i Q6600 vs E6700. Totalt så er 3xQ6600 raskere enn 3xE6700. Strøm forbruket gikk opp ca 50W. Så sier det en gang til, kjøp Q6600. Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Ok... så ingen hovedkort støtter Q6700? :S det kan da ikke gåan xD og hvad mener du med "3 Q6600" og "3 Q6700" jeg mener hvad mener du med det 3 tallet? :S og hvist jeg OC'er med HK'et er det liksom bare og klokke ca o,25mhz' av gangen da også jøre det i en dag og save etterpå og øke fan speeden litt,eller? og hvad er denne "stepping" tingen som cpu'er ha inni seg? :S jeg har hørt at alle Q6600 som selles i norge har b3 stepping så hvad er d? XD og hvad er forskjellen på forskjelling steppinger og hvilken stepping er best? Endret 2. september 2007 av jegernorsk Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Mener 3 stykker? Og joda, er bare mine 4 hovedkort som ikke støtter dem(Q6700) Er msi Powerup ED Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Nå sitter jeg og med akkurat det samma valget.. altså Q6600 eller E6850.. faen, jeg klare bare ikke å bestemme meg Jeg skal oppgradere PGA. Crysis demoen kommer snart, å jeg skal ha full eye-candy. (har 8800 GTS så det skal vel holde?) etter å har lest gjennom denne diskusjonen, så vurdere jeg mest E6850, men spill som Alan Wake, Crysis, Hellgate: London etc. som støtter Quad, blir det ikke bedre med Q6600 da ? eller blir det bedre med 2 kjerner som er raskere ? Er vell spurt om dette 1000 ganger sikkert Men jeg klarer bare ikke å bestemme meg. Sitter nå med en AMD X2 3800+ så jeg vil vell se en STOR forskjell uansett vilken CPU jeg velger Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Nå sitter jeg og med akkurat det samma valget.. altså Q6600 eller E6850.. faen, jeg klare bare ikke å bestemme meg Jeg skal oppgradere PGA. Crysis demoen kommer snart, å jeg skal ha full eye-candy. (har 8800 GTS så det skal vel holde?) etter å har lest gjennom denne diskusjonen, så vurdere jeg mest E6850, men spill som Alan Wake, Crysis, Hellgate: London etc. som støtter Quad, blir det ikke bedre med Q6600 da ? eller blir det bedre med 2 kjerner som er raskere ? Er vell spurt om dette 1000 ganger sikkert Men jeg klarer bare ikke å bestemme meg. Sitter nå med en AMD X2 3800+ så jeg vil vell se en STOR forskjell uansett vilken CPU jeg velger 9410755[/snapback] sitter med en AMD X2 3800+ jeg også xD men jeg skall kjøpe vifte+HK+cpu+pasta+video kort da xD her valgt Q6600 jeg^^ og skal kansje kjøpe GeForce 8800 ultra gtx eller gtx xxx edition eller gts edition xD så her blir det extreme makover men jeg lurer på om noen kan forklare detaljert hvordan jeg skall OC'e Q6600 med bios liksom hvor mye av gangen og hva jeg skall skfte på av frekvenser og greier så vet noen noe? og kjøpte du en scaleo H fjutsi simens pc? den er ikke bra og den har jeg xD Endret 2. september 2007 av jegernorsk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå