Gå til innhold

skal kjøpe ny prosessor men vilken?

Anbefalte innlegg

Ok som jeg sa:

jeg skall kjøpe meg en ny prosessor enten:

"Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte her "

eller:

" Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte her "

så hvilken er bedere? jeg mener hvilken fungerer best på spill? og liksom er noen av de dårligere forexempel pga. ghz'ene eller? :S

ps:jeg har skjekket om jeg kan bruke dem og det kan jeg vist noen sier at jeg bør skjekke :p

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat nå så er E6850 det beste valget for gaming :yes: men om få mnd så kommer det flere store spill som støtter Q6600 og da vil den yte bedre :yes: jeg har nettopp kjøpt meg en Q6600 og den er helt rå på de spillene som er idag, og jeg gamer mye :cool: så hadde jeg vært deg så ville jeg vært litt fremtidsbevist og gått for en Q6600 :thumbs:

Endret av superbygger
Lenke til kommentar
Så med de spillene som kan kjøpes i dag (ikke quad støttende) vill det lagge mere med Q6600 en med E6850? eller tar jeg feil? :p

9381238[/snapback]

Tror forskjellen du merker er minimal, hvis det i det hele tatt er noen forskjell ;), med tanke på at E6850 har 4 MB Cache, og Q6600 har 8 MB :)

EDIT:

LGA775 og Socket 775 er det samme ;)

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar
Så med de spillene som kan kjøpes i dag (ikke quad støttende) vill det lagge mere med Q6600 en med E6850? eller tar jeg feil? :p

9381238[/snapback]

Tror forskjellen du merker er minimal, hvis det i det hele tatt er noen forskjell ;), med tanke på at E6850 har 4 MB Cache, og Q6600 har 8 MB :)

9381294[/snapback]

Hvad er forskjellen på 4mb og 8mb da? xD er litt n00b på prosessorer sjø :p

Lenke til kommentar

En core 2 duo på 2.4Ghz er allerede for sterk nk til å dra alle spilla på markedet i dag og det er heller grafikkortet som blir flaskehalsen enn cpuen. En E6850 vil kansje gi 10fps mer i de fleste spilla i forhold til Q6600 på dualcore optimerte spill, men man ligger uansett så høyt i fps med et riktig skjermkort at det merkes ikke uansett (eks 80 til 70 fps).

Kommer bare flere og flere spill med støtte for 4 kjerner så en Q6600 er absolutt inget dårlig valg :)

Endret av LianLidude
Lenke til kommentar

E6850 for gaming. Q6600 for server/arbeidsstasjon.

Grunnen er at E6850 har høyere klokkehastighet enn Q6600, og det er enstne ingen spill med god multithreading støtte, og det er lite grunn til å tro at dette vil endre seg drastisk over de neste par årene. Jeg spør at forbedringene på den fronten vil bli gradvis bedre over mange år framover.

-Stigma

Lenke til kommentar

Ok har bestemt meg :D tar en Q6600 jeg xD og en

Asus P5N32-E SLI, nForce-680i SLI, ATX, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

og jeg har et

Gigabyte Radeon HD 2600 XT 256 MB GDDR4

så trur dere at det kommer til og funke bra ellerr? :p

Edit:

får meg KANSJE et nvidia geforce xfx 8800 gtx xxx edition sener ^^

og gjør de 8mb chache greiene det mye bedere en 4mb? eller? og hvad bruker cpu'n chache et till? :S

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar
E6850 for gaming. Q6600 for server/arbeidsstasjon.

Grunnen er at E6850 har høyere klokkehastighet enn Q6600, og det er enstne ingen spill med god multithreading støtte, og det er lite grunn til å tro at dette vil endre seg drastisk over de neste par årene. Jeg spør at forbedringene på den fronten vil bli gradvis bedre over mange år framover.

-Stigma

9381378[/snapback]

Veldig einig med Stigma. Kva skal ein med alle desse kjernene når spela faktisk ikkje utnyttar dei? 2 kjerner held i massevis for dagens og framtidas spel (snakker eit par år framover i tid). Kjøp derfor heller ein prosessor med høgare klokkefrekvens kontra fleir kjerner med lågare frekvens. Valet står på om du anten skal spele eller bruke mange program samstundes.

Men ser jo ut som du har bestemt deg allereie =/

Lenke til kommentar

Forde trådstarter ser etter en fremtidsrettet maskin, og har muligens ikke penger til og oppgradere hvert halvår...

Og det er ikke lenge til det kommer masse kule spill som støtter 4 kjerner?, og det har enda mindre og si, da de koster det samme, og Q6600 kan lett klokkes opp til E6850 hastighet og forbi!

Lenke til kommentar

og dermed pasta :p velger Q6600 og over clocker med über vifte :pher xD

så ovner jeg alt og pang Tada the ultimate cpu! lol sorry for alt gøgget men da blir det Q6600 med over clock men vilket progg burde jeg bruke da?

EDIT: og vet noen om en bedere vifte? :p / er den der vifta bra?

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...