Gå til innhold

Et lightbox problem

Anbefalte innlegg

Har et problem med lightbox funksjonen på siden min.. Jeg har en frame på siden min.. og i den framen har jeg bilder som har lightbox funksjon. Men når jeg skal åpne bildene så åpner de seg i den framen jeg har på siden og ikke på selve siden hvis dere skjønner.. Hvordan får jeg denne til å ikke åpne seg i framen?

Var ikke så veldig bra forklart men håper dere skjønner =P

post-99898-1188334343_thumb.jpg

Endret av Oxaren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For alt du gjer i heile verden; kvitt deg med frames. Det finst såååå mange alternativ som er enklare, raskare, lettare å ha med å gjere og bedre, samt tøffare og hardare.

Grunnen er at lightboxen blir opna i den sida den er på, og den er på den sida som er i iframen din - då blir det slik.

Lenke til kommentar

Hvis du har et includescript i PHP er det myye lettere.

En forenklet versjon (veldig usikker) er dette:

<?php
$side = $_GET['side'];
if(empty($side)) { $side = "sider/hjem.php"; }
else { $side = "sider/".$side.".php"; }
include($side);
?>

Dette setter du inni HTML filen der "innholdet" skal være osv..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Om jeg forsto dette rett så kan han gjøre at denne linken inni framen har target="_top"??

Lenge siden jeg har drevet med frames så jeg er usikker.

Kvitt deg gjerne med frames i utgangspunktet egentlig :smile: ..som nevnt

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar

Jeg skjønner jeg skal skifte senere... men jeg trenger en side som skal være oppe snart og har ikke tid til å skifte hele greiene, hadde vært greit hvis noen av dere kunne hjulpet meg og vist meg hvordan jeg får åpnet de i hovedvinduet og ikke i framen nå så skifter jeg det på siden senere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn
Jeg skjønner jeg skal skifte senere... men jeg trenger en side som skal være oppe snart og har ikke tid til å skifte hele greiene, hadde vært greit hvis noen av dere kunne hjulpet meg og vist meg hvordan jeg får åpnet de i hovedvinduet og ikke i framen nå så skifter jeg det på siden senere.

9422010[/snapback]

Har du prøvd det jeg skrev? Gi de linkene i framen du vil at skal åpnes i "hovedvinduet" og ikke i framen target="_top"

Burde da gå det... uten at jeg har gidda å prøve :p

Lenke til kommentar

9422010[/snapback]

Har du prøvd det jeg skrev? Gi de linkene i framen du vil at skal åpnes i "hovedvinduet" og ikke i framen target="_top"

9436319[/snapback]

Ja jeg prøvde det men uten suksess...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

9436319[/snapback]

Ja jeg prøvde det men uten suksess...

9443114[/snapback]

target="_parent" da?

Lenke til kommentar

Erstatt framsa med en div som har samme instillinger som iframen. Samme bredde, høyde og posisjon. Sleng inn includen til obrestad om ting stort sett er statisk.

Skal du ha linker som endrer innholdet i den nye "framen" din bruker du denne kodesnutten, den er noen hakk sikrere enn goggen90s. Skriv bare <?php include(CONTENT . '.php'); ?> der du vil at innholdet i $side.php skal dukke opp. Selv bruker jeg denne fordi det er flere ting på siden som er avhengig av siden, noen designelementer m.m..

PHP
<?php 

$side $_GET['side'];

if(empty($side))

define('CONTENT''hjem');

}

elseif(!preg_match("#../|^/#"$side) && !empty($side) && file_exists($side '.php'))

{

define('CONTENT'"$side");

}

else

{

die("Bad input. Incident logged.");

}

?>

Linkene til sidene ser da slik ut: sidemedincludescriptet.php?side=navnpåunderside

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg fikk det til med -Teddy- sin kode, takk skal du ha.. men nå har jeg et annet problem.. Nå som jeg har inkludert den andre siden så virker det som den ignorer CSS-filen som den egentlig skal være koblet til.. Den blir bare helt vanlig svart skrift.. Hvordan skifter jeg dette?

EDIT: OGså et spørsmål til.. Når teksten inne i includen blir lengre så kommer det ikke opp en scroll.. den bare presser siden nedover.. hvordan får jeg inn en scroll funksjon der?

Endret av Oxaren
Lenke til kommentar

Inkluderer du en fullstendig side inne i en annen side nå?

Ser for meg at du har noe ala dette nå:

<html>
<head>
<stylesheetpower />
</head>
<body>

<div id="hadegvekkdummeiframe">

<html>
<head>
<stylehseetpowertilinkludertside />
</head>
<body>

CONTENTPOWER!

</body>
</html>

</div>

</body>
</html>

?

I så fall, sleng inn div#hadegvekkdummeiframe foran alt som er spesifisert i stylesheetpowertilinkludertside og inkluder stylesheetpowertilinkludertside helt øverst og ribb vekk alt av html, head og bodytags fra siden du inkluderer i hadegvekkdummeiframe.

Oh god, neste gang lager jeg noen kortere navn...

Lenke til kommentar

så ryddig som det der har jeg det hvertfall ikke.. vet ikke helt hva jeg har gjort.. har inkludert en annen side, men inne på den er det bare tekst og bilder, inholdet i includen... men klarte hvertfall å få lightboxen til å åpne seg riktig.. Det er vel det som er viktig her.. Men akkurat nå trenger jeg bare å få koblet den css-filen til og en scroll funksjon på plass før denne siden må være klar.. Tror du at du kan hjelpe meg med det? :)...

så får jeg heller fikse på resten etterpå..

Takk for all hjelp!..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...