Gå til innhold

17-55 mm eller 24-70 mm; hva ville du valgt?


Anbefalte innlegg

I og med at du allerede har 18-70mm, så har du et ypperlig all-round objektiv til de dagene du skal reise lett, ta fest bilder osv.

 

Da kan du tenke mer utradisjonelt på objektiv-valgene; og velge 12-24, 24-70 og 70-200.

 

I Canon leiren, så har vi ikke et objektiv tilsvarende 18-70mm, så vi må enten kjøpe tredjepart, eller gå for 17-55mm.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

18-70 objektivet har nær perfekt zoomområde, men syns ikke det er like bra på D80 som det var på D70s. Mulig det har med den økte oppløsningen å gjøre? Når jeg zoomer helt inn til 1:1 så er det ikke skarpt nok. Resultatet er det samme selv om jeg bruker stativ. Blitt bortskjem av å ta bilder med 60/2.8 makro. Finfint portrettobjektiv i tillegg til at det er en lett og liten makrolinse.

 

Syns også det er for mye fortegningen på vidvinkel på 18-70'n.

 

Men det er klart det er en fordel med et lett objektiv når en ønsker å reise lett.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet litt for å se på hva prisen blir og hvordan de nye objektivene gjør det på tester. Det er litt vanskelig å si hva man bør velge bår det ene alternative fortsatt er på papiret og ikke i butikken...

Jeg har stor tro på at 14-24 2.8 kan bli et veldig godt alternativ.

Så om dette får gode resultater, og ikke blir for dyrt (relativt sett), tenker jeg at mitt neste objektiv blir 14-24 2,8. Sammen med 18-70, 50 1.4, og 70-200 vr er jeg godt rustet tll jeg får råd til en lyssterk normalzoom, enten 24-70 eller 17-55.

Men uansett hvilket av disse du velger, så blir du helt sikkert fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...