Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hehe.

Har levert sideplata til kutting hos Hansen Mekaniske og de skal få det unnagjort så fort som mulig. De sa de hadde mye som skulle i pressen tho, så kan ta Litt tid.

I mellomtiden bør jeg få lakkert kabinettet, kjøpe/låne en dremel og kjøpe inn noen aluminiumsplater for å lage fronten og slikt.

Lenke til kommentar
Superkult design! Synes egentlig det er litt synn å "ødelegge" et kabinett du har kjøpt, men det er helt sikkert vert pengene. (Jeg er typen som liker å spare penger)

Hehe, du er ikke den eneste som har sagt det :p

Men jeg synes resultatet ble utrolig bra, så jeg angrer ikke.

Jeg liker nemlig kombinasjonen svart/grønt så det funker ikke med sølv/grønt hehe.

Det får Alumaxx ha for seg selv hehe, men det er Alumaxx som har inspirert meg til å gjøre dette prosjektet. Jeg kommer til å lage en veldig lik front som han har. Plexi foran med metall bak.

Jeg er vel også litt den typen som liker å spare penger, men jeg fant ut at her hjelper det ikke å være sparsom. Resultatet må bli så bra som mulig, og man må jo prøve noe nytt så man lærer så lenge man lever. Så måtte prøve å se om jeg klarte å lakkere, og det ble jo bra(?)

Men tusen takk for kommentar :D

Lenke til kommentar
Superkult design! Synes egentlig det er litt synn å "ødelegge" et kabinett du har kjøpt, men det er helt sikkert vert pengene. (Jeg er typen som liker å spare penger)

Hehe, du er ikke den eneste som har sagt det :p

Men jeg synes resultatet ble utrolig bra, så jeg angrer ikke.

Jeg liker nemlig kombinasjonen svart/grønt så det funker ikke med sølv/grønt hehe.

Det får Alumaxx ha for seg selv hehe, men det er Alumaxx som har inspirert meg til å gjøre dette prosjektet. Jeg kommer til å lage en veldig lik front som han har. Plexi foran med metall bak.

Jeg er vel også litt den typen som liker å spare penger, men jeg fant ut at her hjelper det ikke å være sparsom. Resultatet må bli så bra som mulig, og man må jo prøve noe nytt så man lærer så lenge man lever. Så måtte prøve å se om jeg klarte å lakkere, og det ble jo bra(?)

Men tusen takk for kommentar :D

Kan se hvorfor du er inspirert av han, og er enig med det med fargene. Jeg har også lurt på om jeg skal ha plexi foran, men vet jeg vet ikke hvordan.

Bare hyggelig å gi kommentar!

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Lian Li PC-V1000. Dette kabinettet er utgått og produseres ikke lenger. Microplex hadde ikke dette i svart (de hadde kun ett igjen, og det var sølv). Jeg fant det ingen andre steder heller.

Skulle jeg gått for PC-V1000PLUSII hadde det kostet meg mye mer. Tror det hadde kostet meg en 500-lapp mer. Dessuten synes jeg den ser mye bedre ut i svart metalikk enn vanlig svart

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg trenger hjelp

Ang. vannkjølingsloop har jeg lite peiling hva som er lurt. Jeg og Runar satt og tenkte hva som hadde vært lurest.

Hva jeg har

- Trippel radiator

- Singel radiator

- Prosessor

- Skjermkort x2

- Hovedkort

- Pumpe

- Vanntank

Så vi kom frem med et forslag, men var litt usikker på hvor vanntanken burde være (begynner med trippel radiatoren siden det er der vannet er kjøligst)

Vår loop

1. Trippel radiator

2. Vanntank*

3. Hovedkort

4. Skjermkort x2

5. Singel radiator

6. Pumpe

7. Prosessor

8. Vanntank*

* Usikker på plassering

Høres det greit ut?

Hvorfor vi synes dette virket best

Vi ser på loopen som i to "etapper": etter trippel radiatoren og etter singel radiatoren. Her er vannet kjøligst, men mest kjølig etter trippel radiatoren. Dvs. det er lurest å kjøle flest komponenter i "trippel-etappen". Det gir mening?

Vi satte hovedkortet før skjermkortene pga. under load vil skjermkortene bli varme og da tror ikke vi det er så bra å kjøre varmt vann inn i hovedkortet. Hovedkortet varmer ikke vannet så veldig, så vi tenker det er bedre å kjøre hovedkortet før skjermkortene. Trenger tilbakemeldinger på dette.

"Singel-etappen" er enkelt og greit fra singel radiatoren til pumpen til prosessoren til trippel radiatoren (og rett på etappe 1 igjen).

Her er et bilde av hvordan det ser ut (dette er bra Photoshop gutta!)

LianLiVmodloop.png

Her er Singel radiatoren nede til venstre og pumpen i bunnen. Resten skjønner dere forhåpentligvis hva er.

Så, er det noe jeg bør gjøre om? Siden jeg er helt fersk på vannkjøling trenger jeg litt ekspertassistanse fra DEG ;)

Endret av Naitsirhc7
Lenke til kommentar

Tror vanntanken bør være til slutt, da vannet i værtfall ikke blir noe kjøligere av å være i tanken! Bedre at det kalde vannett går rett til komponenetene..

Kansje pumpen bør pumpe det varme vannet fra skjermkortene istedet det kalde vannet fra singelradiatoren?

dvs.:

1. Trippelradiator

2. Hovedkort

3. Skjermkortene

4. Pumpe

5. Singelradiator

6. Prosessor

7. Vanntank

Hva sier dere som har peiling?

Fantastisk bilde!! :D

Lenke til kommentar

Pumpe etter vanntank hele tiden. Så lenge pumpen suger ut av tanken har rekkefølgen på komponentenen veldig lite å si, da temperaturen på vannet forandrer seg veldig lite fra det går inn i radiator til det kommer ut av radiatoren (2-3 grader). Det hele dreier seg om hvor mye varme du klarer å få vekk fra vannet, ikke plasseringen. :)

Så bare plasser det slik du finner det best. Vanntank høyt oppe slik du har det nå er fint. Og så kanskje pumpen etter det. Deretter inn i singel rad og videre til komponenter og så inn i trippelrad igjen. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Har et lite akutt spørsmål.

Siden jeg er helt ny med dremling så følger det selvsagt med noen små problemer. F.eks.:

Hvorfor knekker plutselig bladet jeg kutter med?

Det har skjedd tre ganger nå, og jeg tror det kan ha med at vi legger press på bladet på skrått når den er i sporet. Men kan også være andre ting.

Noen med erfaringer og svar som kan hjelpe oss? :blush:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke erfaring. Men vil tro det er noe med at du holder bladet skjevt ja. Prøv å kutte så rett som du kan ikke bøy på bladet når du kutter for som regel går det hardt for seg når man bøyer på slike ting. De er ikke særlig solide. :(

Prøv å være forsiktig og gå sakte frem. Kutt rett ned og ikke på skrå. Vet det ikke blir like pent som å kutte på skrå, men du kan jo evt. file ned etterpå. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Leste litt rundt på nettet, og var visst veldig sannsynlig at de knakk. Det ble en del knekking og en del feilmåling (grunnet feilprodusert radiator-grill). Alt kommer i ny update når vi får gjort litt mer.

Radiatoren er festet og viftene er festet. Jeg skal nå fokusere på å få montert vannblokkene og kanskje kutte til og lakkere fronten (har kjøpt inn metallplate).

Det går fremover :)

Endret av Naitsirhc7
Lenke til kommentar

Får håpe det kommer update snart da. :)

Gleder meg veldig nå. :)

Anngående den siste tegningen din. Det ser bra ut det der ja. :)

Foresten, hvordan yter PCen din i Crysis? Eller du har kanskje ikke fått testet den enda? I så fall må du vel glede deg veldig til å bli ferdig. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Hehe, koselig med oppmuntring!

Vel, jeg har ikke fått testet dette oppsettet under Crysis, men jeg byttet ut mitt slitne GF6600GT i min nåværende PC med ett av mine HD3870X2 for å se. Fra konstant 5fps på low gikk det opp en god del. Jeg kan ligge på rundt 30-50fps kun ved bytte av skjermkortet. Men dette er riktignok på low.

Jeg tenker ytelsen blir ganske rå mtp at jeg har to stk HD3870X2 i CFX, 8GB minne og en firekjerner som jeg skal klokke.

Gleder meg voldsomt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...