Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tingen er at jeg får spons fra Flex også, i form av "tjenester".

Er en god venn av datteren til sjefen i Flex (hvis jeg har forstått riktig), og har kommet frem til at de kan både kutte kabinettet for å få helt riktig kuttet, og trykke skrift på plexiglasset.

Så aller først må jeg få kuttet hull i kabinettet, så kan jeg fortsette.

Jeg vurderer litt å ha grønt plexi i vindu, istedenfor helt klart som jeg først hadde tenkt. Hvordan tror dere det hadde funket? (Skal ha plexien innenfor)

Lenke til kommentar

Takk takk, elsker det kabinettet ^^

Vel, for å få kantene i vinduet helt rette, foreslo pappa at noen proffesjonelle gjør det. Sendte en mail til Fana Blikk som sikkert kunne klare noe sånt, men Flex hadde også mulighet til dette (ifølge mine kilder).

Så det som trengs å bli gjort nå er:

- Teste om lakken koker/bobler på aluminiumet

- Skjære ut vinduet

Så er det bare mye lakkering, bestilling og skjæring i plexi. Men problemet mitt er jo at jeg ikke kan bestille før juletider når kompisen til pappa drar til USA. Men selve kabinettmoddingen håper jeg vel kan begynne ganske snart.

Hvis ikke lakken bobler håper jeg jeg får gjort noe i helgen ;)

Lenke til kommentar
Mener du må bruke "spesial" lakk på aluminium.

Prat med noen på et lakeringsverksted du, da får du nok et godt svar på hva du kan bruke.

Lakking er ikke bare bare...

Hmm, takk for tipset. Skal se hva jeg får til imorgen.

Men når er det det bobler? Når jeg sprayer på (en eller annen kjemisk reaksjon? :p) eller når kabinettet blir litt varmt i bruk?

Lenke til kommentar
Men når er det det bobler? Når jeg sprayer på (en eller annen kjemisk reaksjon? :p) eller når kabinettet blir litt varmt i bruk?

Det startes en kjemisk reaksjon på et vis når du driver/har spreyet på lakk som ikke er til for aluminium.

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Metallic maling

Hobbymaling med metalleffekt. Kan brukes på metall, aluminium, tre, flettverk, glass, papp og plast. Påføres på en grunn av Biltema hobbymaling. 400 ml.

Tar vel det for at det funker på aluminium. Men har ikke kjøpt grunning. Det bør jeg vel ha før jeg sprayer :)

Lenke til kommentar
Metallic maling

Hobbymaling med metalleffekt. Kan brukes på metall, aluminium, tre, flettverk, glass, papp og plast. Påføres på en grunn av Biltema hobbymaling. 400 ml.

Tar vel det for at det funker på aluminium. Men har ikke kjøpt grunning. Det bør jeg vel ha før jeg sprayer :)

Det borde du, blir som regel ikke så pent om du ikke har grunning, sitter vel bedre på grunning også.

Men kan grunninga brukes på kabinettet da ? :p

Lenke til kommentar

Jeg tror dette blir veldig bra jeg. Bare ta deg tid når du skal borre i alt, og når du skal sette inn ting. Tynt pleksiglass er kjent for å knekke litt lett. Ellers liker jeg godt oppsettet, og gleder meg til å se hvordan lakken blir som jeg har hørt du prate så mye om på skolen ;) Regner med det blir svart! :love: NB! husk å borre før du lakerer, ellers kan det blir sprekker i lakken. Mest sannsynlig skjer ikke dette, men ikke ta sjansen ;)

GL GL HF HF videre!

Endret av nilsso
Lenke til kommentar
Dette blir bra!

Godt planlagt og virker som at resultatet kommer til å bli flott også.

-Startfanet

Tusen takk for koselig kommentar!

Tenker meg idag ut på Sandsli for å kjøpe litt grunning til kabinettet, så kanskje jeg får grunnet idag? :D

Kommer nok til å ha tid til det, for det er jo ingenting spesielt som skjer i Bergen ikveld :roll:

Lenke til kommentar
Er det ikke bedre å kutte og borre før du har på grunning også?

Jo, men kan jo grunne det jeg ikke skal kutte. Har jo et par deler på innsiden og en sideplate som ikke skal kuttes noe i.

Har samme kabinett som deg. Du har å gjøre det bra for å ikke bringe skam over modellen. :p

Skal gjøre så godt jeg kan :p

Jeg kom frem til Biltema kl 17:03 da jeg fant ut at de stengte kl 17. Litt kjipt, så får kjøpt grunning på mandag da :)

Stay tuned!

Endret av Naitsirhc7
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå må jeg blåse litt liv her og informere folk med hva som skjer/har skjedd!

Jeg har vært i kontakt med Flex og har kommet frem til at de vil sponse meg med å kutte litt :)

Mer info kommer senere

På torsdag 29.11 vil min "dealer" dra til USA for å kjøpe PC-deler (og treffe familien sin som er hovedårsaken). Han blir der i 2 og en halv uke, så er en liten stund til jeg får tingene mine.

Jeg har også sett litt rundt på eBay og prøver nå å by på en pent brukt QX6850, som drbo har gjort (hvis jeg ikke tar helt feil?). Jeg krysser fingrene! :D

Jeg har også bestemt meg for å gå for svarte kabler (altsa IKKE gjennomsiktige) med grønne sleeves. Jeg tror dette vil bli ganske stilig. Et bilde ser dere under!

stealth3.jpg

Btw, er det noen som kan forklare meg hva Pump Relay er for noe?

Endret av Naitsirhc7
Lenke til kommentar

Flott at du er i gang igjen! Skal bli spennede å se hva du får ut av dette til slutt. :cool:

Men vi vil ha bilder av fremdrift, ikke deler ...

Selv om jeg har qx6850, tror jeg jeg ville anbefalt q6600 ... med mindre du skal ha hovedkort og RAM ++ på 1333 ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...