HaxyQ Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hei. Lurte på om noen vet hvordan jeg kan sjekke hvor mye volt RAMen min får, hvis den er satt til Auto i BIOSen. Har et Asus P5N-E SLI. Takker for svar. Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Står ikke det i BIOSN hvor mye den får da? eller er vel muligens bare ATM det.. Kanskje Everest har noen slike funksjoner? Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Nei, finner det verken i BIOSen eller i Everest. Finner heller ikke noe i CPU-Z. At jeg ikke finner det, betyr ikke at det ikke ligger der, så hvis noen vet hvor det er i f.eks BIOSen, hadde det vært flott. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Vil tro at auto => spenning sittes til brikkens default. Brikkens default spenning igjen kan du jo fort fiunne ut hos produsenten gitt at du vet navnet på produktet. -Stigma Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Jo, defaulten skal være 2.1. Men jeg har hørt flere som sier at de selv må stille inn for å få volten RAMen egentlig skal ha. Jeg kunne jo selvsagt bare satt den på 2.1, men vil finne ut hva den står på som Auto. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Hmm har jo tatt dette opp før hvordan du finner finner riktig volt. Var det uklart? Du bruker memtest86+ 1.70. Du kjører aldrig auto så enkelt er det. Det er som regel 1.85-9v auto. Dette er bare og sjekke i win pc-probe eller everest. Den er ikke volt minne monitor i bios p5n. Så en gang til si du har 800mzh brikker. Start på 1.9v her får du feil. Sett 2.0v her går dem greit i memtest. Da har du funnet riktig volt. Der ikke værre enn det. 650I OG 680I trenger som regel mindere volt enn det produsenten oppgir. Derfor er det viktig og teste dette selv. Det er mange som har fått ødelagt brikker på 680i for det dem har satt for høy volt. Dominator som skal tåle 2.4v. Tar fort kvelden på den volten 680i. Endret 28. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Jo, jeg vet hvorda njeg sjekker for feil osv. Men lurte på hvordan man sjekker spenningen hvis den er på Auto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå