Gå til innhold

Alan Wake, kansellert?

Anbefalte innlegg

Som topic tilseier, lurar eg på om Alan Wake (http://www.alanwake.com/) er kansellert?

Eg såg det for første gong på E3 2006 (såvidt eg veit) - og blei utruleg imponert allereie då, over kor kanonbra det såg ut. Sist eg såg det var på ein Intel konferanse der sjefen til remedy snakka om Alan Wake, og kor bra det var med multikjerne prosessoren til intel.

Sidan den gong, som sikker nærar seg eit år sidan - har det vært heilt stille. Og det er jo ikkje akkurat betryggande at Remedy stod over Games Convention i Leipzig - som så fall er europas største spel messe, om ikkje einaste.

Sist eg hørte snakk om Alan wake, var når Peter Moore snakka to ord om det på E3 2007 konferansen til Microsoft.

Er det nokon som veit noko?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Remedy holder bevisst kortene tett til brystet, fordi de ikke vil ha en hype-fest ala Max Payne før spillet kommer ut. Det sto i et PC Gamer UK som hadde en A.Wake-feature for noen mnd siden.

MP ble så ekstremt hypet i måneder før det kom at folk hadde forventninger de rett og slett ikke kunne levere. Selv om de kom temmelig close. Det er nok on schedule, men de holder seg litt i bakgrunnen for å unngå at spillet blir så overhypet at folk får urealistiske forventninger til det.

Lenke til kommentar

Dette spillet er sikkert et år unna, og Microsoft har jo egentlig ingen grunn til å hype det så mye ennå. Det eneste de oppnår er å ta bort oppmerksomhet fra spill som kommer denne høsten. Det samme gjelder jo Too Human som også er ventet neste år, men ikke blir frontet spesielt mye.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

Microsoft gravde dypt i lommene for å få AW til å bli Games for windows/X360 ekslusiv og jeg tror ikke de vil godta at Remedy bryter den avtalen.

Alan wake kommer nok, Remedy har allerede vekket interessen hos mange, og Microsoft er klar over at dette kan bli en av de store titlene både for sitt nye konsept Games for windows men også som ekslusiv tll X360 av konsollene.

Lenke til kommentar
Ein ting å holde spelet litt meir bak låste dører, for å unngå overhyping. Det er noko totalt anna å gjere at folk gløymer spelet.

9381041[/snapback]

Det er vel såpass lenge til det kommer ut at der er ikke noe behov for at folk vet om det

Men uansett så gleder meg sinsykt til Alan Wake, tror det lett kan bli årets beste spill i 2008 (sammen med GTA4 for min del), Remedy har vel holdt på med utviklingen siden de avsluttet Max Payne 2 og det senker jo ikke akkurat forventningene

http://www.alanwakefaq.com/

Endret av Hansiii
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Ser ingen grunn til bekymring. Shane Kim bekreftet på E3 at både Alan Wake, Too Human og Fable 2 er planlagt å komme neste år. Han hadde ikke nevnt Alan Wake om spillet var kanselert...

MS har kun fokus på høsten spill, så det forklarer hvorfor spillet ikke blir vist frem, hvorfor MS har denne policy'en er jo en annen sak. Kan godt tenkes at Remedy gjør som Guerilla, og vil ha det stille rundt seg mens de utvikler spillet. MS er avhengig av noen nye populære franchiser nå som Halo-triologien går mot slutten, og da er det viktig at alt gjøres rikitg i utviklingen av et nytt spill.

Lenke til kommentar

Poenget er at det ikke skal bli en ongoing joke som Duke Nukem Forever (and ever, and ever) er blitt. De første screenshots til DNF kom i PC Gamer allerede i 1997. Så kom det nye FETE screens noen år senere med den nye Quake3 engine. Så forsvant det sporløst, men er fortsatt "done when it's done".

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om hvor mange engiens bytter det har vært med Duke Nukem Forever og ikke mye er sett ut av det spillet heller.

Har sett et par filmer av Alan Wake og jeg liker det jeg ser og gleder meg meget mye til det spillet kommer for salg.

Lenke til kommentar

Hadde ventet å høre noe fra Remedy i Leipzig, men bare tullete å si at det skal være kansellert. Remedy har jobbet med spillet i snart 4 år allerede og det har ikke vært snakk om utviklingsproblemer. Dette er også det eneste spillet Remedy jobber med.

MS har tydelig vist at de ønsker å fokusere på 2007-spillene på E3/GC. Er jo en stund siden vi har hørt noe fra f.eks. Rare også.

Tyder i alle fall på at det ikke dukker opp tidlig neste år. Høsten 2008 virker mest sannsynlig.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Virker som det er "in" å holde kortene tett til brystet i spillbransjen for tiden. Tenker spesielt på Mafia 2. Det ble sagt til ett-eller-annet blad for et par år siden at det var under utvikling. Siden hørte ingen noe, før det plutselig ble annonsert nå nylig.

Alan Wake har jo vært en av de virkelig spennende tittelene, som i allefall jeg[/j] har vært interessert i. Ser for meg at Remedy har mye å tjene på å gjennomføre dette spillet; og dét godt gjennomført :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...