Gå til innhold

Ny pc, hvor skal jeg legge pengene?

Anbefalte innlegg

Er så vidt i startgropa når det gjelder å se etter ny pc, spørsmålet er bare hvor jeg skal legge pengene. Har skjerm, mus og tastatur fra før.

- Bruksområde: Trackmania Nations, Football Manager, film, torrents, generell Office-bruk

- Makspris ca 8000

- Bør jeg satse på prosessorkraft, minne, grafikk eller annet?

- Hvor mye kan jeg spare på å kjøpe stasjonær framfor bærbar?

Prosessor har jeg virkelig ikke peiling på lenger, men ser at prisforskjellene er ganske store. Har skjønt det slik at Core 2 Duo er det som gjelder nå (pris kontra ytelse)?

Håper på fornuftige svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er så vidt i startgropa når det gjelder å se etter ny pc, spørsmålet er bare hvor jeg skal legge pengene. Har skjerm, mus og tastatur fra før.

- Bruksområde: Trackmania Nations, Football Manager, film, torrents, generell Office-bruk

- Makspris ca 8000

- Bør jeg satse på prosessorkraft, minne, grafikk eller annet?

- Hvor mye kan jeg spare på å kjøpe stasjonær framfor bærbar?

Prosessor har jeg virkelig ikke peiling på lenger, men ser at prisforskjellene er ganske store. Har skjønt det slik at Core 2 Duo er det som gjelder nå (pris kontra ytelse)?

Håper på fornuftige svar  :)

9380373[/snapback]

tror nok du får en rimelig bra pc for 8000, sats på en 8800 GTS, og en god dual core processor :)

Lenke til kommentar

Har tittet litt mer rundt og bestemt meg for at jeg ønsker Core 2 Quad 6600 og GeForce 8800GTS 500M 320MB. Tror også jeg ønsker Windows XP Pro foreløpig, så kan jeg heller utvide til Vista etter hvert. Høres ikke hakkende gærnt ut det?

Utover det er jeg blank, hva gjelder:

- Hovedkort (P35, i975x?)

- Minne (hastighet, hvor mye?)

- Strømforsyning (watt, vifte?)

- Noe jeg har glemt?

Jeg ønsker noe som kan overleve noen år, altså som er kompatibelt med diverse oppgraderinger i noen år framover, hva gjelder minne, prosessor og skjermkort. Kan nok også strekke meg litt lenger enn de opprinnelig 8000 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...