Gå til innhold

Oppgradere gamer PC - 7-8 tusen.


Anbefalte innlegg

EDIT:

 

Har nå forandret litt etter å ha lest litt her og der :)

 

Corsair TWIN2X-6400 2 GB (2 x 1 GB) CL5

Corsair VX450W

Intel Core 2 Quad Q6600

ASUS GeForce 8800 GTS 320 MB

MSI P35 Platinum

Noctua NF-S12-1200

 

I tillegg skal det inn en 80gb IDE disk + 250gb ekstern + at det sikkert havner en til 500gb senere i år.

Endret av ultraaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus P5K vanilla - 1000,- (komplett.no)

Intel Q6600 - 2000 (mpx.no)

Corsair 520 - 700 (shg.no)

Ballistix 6400 - 1000 (komplett.no)

8800 GTS - 2200 (komplett.no)

 

..med frakt blir det litt over budsjettet ditt, men skulle jeg har kjøpt noe idag så hadde det muligens blitt det oppsettet der, eventuelt vurdert å bytte ut Q6600 med duo 6850 - men det er smak og behag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har noe å si på hovedkortet?

Er det kortet, asus p5kc og gigabyte kortene jeg har sett på - kom gjerne med erfaringer evt tips til et annet hk som ikke koster så alt for mye.

 

Total prisen er nå på litt under 6700,-

 

Foreløbig er maks budsjett på 7500,- da penger utover det skal gå til spill (bioshock ,company of heroes, the orange box og kommende titler som MoHa, crysis osv)

 

Går for Quad da det er greit å kunne ha endel programmer i bakgrunnen samtidig som det er spilling på gang, blir muligens også videoredigering når ekstra harddisk kommer inn(seinere i år) + at jeg har trua på at quad støtte blir mer vanlig i det kommende året.

 

Og klarer man å overklokke skjermkortet og cpuen et par hakk(dette blir først aktuelt i fremtiden) uten at man må bytte ut stock viftene? (120mm vifta blir å blåse inn lufta fra venstre side av kabinettet komponentene ligger rett på andre sia så kalde lufta havner rett på komponentene, også har jeg en 80mm vifte som blåser ut bak - husk det er som regel kaldt og godt i finnmark om vintern :dribble: )

 

Har forsåvidt ikke noen 120mm vifteplasser men skal se å få lagd det til delene er kommet(bør vell gå greit da det er stort sett flat metal side(er null dilldall som glass etc, så finner ut imorgen ossn jeg skal lage åpninga)

 

Til sist noen som vet om det er ferdig "gitter" på noctua vifta? Hvis ikke så får jeg finne på en løsning da det er katter i hus og vil ikke ha noe uhell med vifta.

 

Kom gjerne med innspill om det er noe dere ville byttet uten at det forandre prisen så aaalt for mye(vil ikke bruke for mye på pcen)

 

Om ikke noe bør forandres legger jeg noen hundrelapper i bedre kjøling (kjølepasta, annen cpu vifte etc) eller en harddisk.

Endret av ultraaa
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Noen som har noe å si på hovedkortet?

Er det kortet, asus p5kc og gigabyte kortene jeg har sett på - kom gjerne med erfaringer evt tips til et annet hk som ikke koster så alt for mye.

 

Total prisen er nå på litt under 6700,-

 

Foreløbig er maks budsjett på 7500,- da penger utover det skal gå til spill (bioshock ,company of heroes, the orange box og kommende titler som MoHa, crysis osv)

 

Går for Quad da det er greit å kunne ha endel programmer i bakgrunnen samtidig som det er spilling på gang, blir muligens også videoredigering når ekstra harddisk kommer inn(seinere i år) + at jeg har trua på at quad støtte blir mer vanlig i det kommende året.

 

Og klarer man å overklokke skjermkortet og cpuen et par hakk(dette blir først aktuelt i fremtiden) uten at man må bytte ut stock viftene? (120mm vifta blir å blåse inn lufta fra venstre side av kabinettet komponentene ligger rett på andre sia så kalde lufta havner rett på komponentene, også har jeg en 80mm vifte som blåser ut bak - husk det er som regel kaldt og godt i finnmark om vintern :dribble: )

 

Har forsåvidt ikke noen 120mm vifteplasser men skal se å få lagd det til delene er kommet(bør vell gå greit da det er stort sett flat metal side(er null dilldall som glass etc, så finner ut imorgen ossn jeg skal lage åpninga)

 

Til sist noen som vet om det er ferdig "gitter" på noctua vifta? Hvis ikke så får jeg finne på en løsning da det er katter i hus og vil ikke ha noe uhell med vifta.

 

Kom gjerne med innspill om det er noe dere ville byttet uten at det forandre prisen så aaalt for mye(vil ikke bruke for mye på pcen)

 

Om ikke noe bør forandres legger jeg noen hundrelapper i bedre kjøling  (kjølepasta, annen cpu vifte etc) eller en harddisk.

9455561[/snapback]

 

Vil forslå Asus sitt P5K Delux kort da det har bedre plassert tilkoblinger enn de andre (etter min erfaring), og det har en del gode klokke innstillinger.

Det koster en del mer enn MSI kortet du har valgt, men er kjempe lett å bruke.

 

Jeg er enig det du sier ang. Quad vs. C2D.. det er altfor ofte at jeg irriterer meg grønn over at jeg "bare" har 2 kjerner.. for det går en del programmer i bakgrunn når jeg spiller.

Og det blir nok støtte for 4 kjerner i spill i fremtiden. Supreme Commander støtter det alt.

 

Men skal du overklokke så må du ha noe mer enn stock vifta for å komme nevneverdig høyere på hastigheten. Min blei vannvittig varm bare jeg gikk opp 2-300Mhz. (har en [email protected] nå.. [email protected] -Noctua UH12F holder den på litt under 30c idle)

Det fungerer også å klokke med P5K (vanilla), også bruke penger på en god kjøler og litt AC5 paste til CPUen.. du kommer langt med det uten at det blir veldig mye dyrere ;)

 

 

Noctua vifta kommer ikke med grill av noe slag, men det er ikke så vanskelig å lage, eller kjøpe for den del ;)

Lenke til kommentar

Deluxe kortet ble nok hakket for dyrt for min del men etter litt leting kom jeg fram til dette kortet:

 

XFX nForce 680i LT SLI, Socket-775, GbLAN, DDR2, SATAII, ATX, 2xPCI-Ex16

 

Her er konklusjon fra bjorn3d.com:

 

Pros:

 

+ Exceptional Core 2 Duo performance

+ Excellent overclocking at stock memory settings

+ Fully SLI Ready

+ A BIOS that is an enthusiast's dream

+ SLI™ certified

+ Extremely stable

+ Quiet active cooling of both SPP and Southbridge

+ Built by NVIDIA®

+ Fully supported by XFX

 

Cons:

 

- The inability to use "wide bodied" coolers because of northbridge cooler

- The northbridge and southbridge get very warm during overclocking

- Poor location for front panel headers

 

 

Final Score: 8.5 out of 10 and the Bjorn3D Seal of Approval .

 

 

Virker som at det er et heftig kort til en billig penge :)

Lenke til kommentar

Joda.. har et evga 680i kort og det er sinnsykt morro å bruke.. hvis du skal ha SLI.

Men det xfx-680i kortet du fant har ikke vanlig ATA tilkobling, kun S-ata

 

Jeg vil likevel anbefale Asus sitt P5K SE kort, eller MSI Platinum rev. 1.1 (Toms Hardware review av v1.1)

Det er det jeg sitter med nå for tida..på en pc jeg bygger for en kompis, og jeg har foreløpig ikke noe å trekke ned på kortet for. Du får akkurat det du betaler for.

 

 

edit:la til MSI sitt... leif was here

Endret av CyMTeC
Lenke til kommentar

Noen med tidligere erfaringer fra shg.no og/eller amentio.no?

De er ganske billige men igjen lest endel negative kommentarer om service/lang sende tid, så kanskje jeg like så godt bare bestiller fra komplett/pcutstyr.no(splitter bestilling og får det faktisk billigere med frakt beregnet)

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noen med tidligere erfaringer fra shg.no og/eller amentio.no?

De er ganske billige men igjen lest endel negative kommentarer om service/lang sende tid, så kanskje jeg like så godt bare bestiller fra komplett/pcutstyr.no(splitter bestilling og får det faktisk billigere med frakt beregnet)

 

:hmm:

9468872[/snapback]

 

Jeg har kun gode erfaringer med amentio, bestilt blant annet et kabinett derfra og nå snart harddisk og litt diverse. Eneste jeg kan trekke på er at webshopen er noe rotete satt opp, Men ellers er jeg veldig fornøyd

 

 

SHG har jeg aldri handlet fra, men jeg har flere kamerater som har handlet derfra, og de har vært fornøyde.

 

 

Men hvis det blir billigere og splitte bestillingen så gjør du selvfølgelig det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...