Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Også noe jeg ser her dette med forsikring,jeg kommer helt sikkert ikke å ha pcèn i 4 år. Men med denne forsikringen med hardware support, er det nødvendig?

Hva er det den dekker og ikke? Dekker vanlig innbo forsikring dette foreksempel? hva har dere valgt?

Etter min mening er det ikke nødvendig ettersom man har fem års reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven.

 

Hei Joddleif,jeg såg svaret ditt i forumet for Dell Xps m1530

Altså du trenger ikkje ein slik forsikring fordi at ein har 5års reklamasjonsrett?

Ka det vil seie egentlig,eg hakkje peiling ka reklamasjonsrett kan vere dessverre.

Takk visst du gidder å svarer. Haster litt btw skal kjøpe før de gode rabatt kodene går ut på Onsdag

 

Med Venlig Helsing : Riffe

Lenke til kommentar
Altså du trenger ikkje ein slik forsikring fordi at ein har 5års reklamasjonsrett? Ka det vil seie egentlig,eg hakkje peiling ka reklamasjonsrett kan vere dessverre.
I henhold til forbrukerkjøpsloven kan du kreve gratis reparasjon av datamaskinen i fem år etter at den er kjøpt. Dvs at de har plikt til å hjelpe deg med å få den fikset selv om du har forsikring eller ikke. Du kan lese mer om dette i kapittel 6 i forbrukerkjøpsloven.
Lenke til kommentar
Akkurat slik jeg også tenkte å bestille. Hvor mye ga du?

 

Jeg ga 9171,- med kupongkoden som varer til onsdag :thumbup:

 

Det var dyrt. Har du Vista ulitimatum da? Kjøpte min på søndag med samme prosessor, samme skerm, samme HDD og 4Gb minne og vista preminum. Betalte 8 802 kroner med rabattkupong.

 

Kan også nå med glede meddele at pcen min(som jeg kjøpte igår) er godt over til produksjonsfasen, noe jeg synes er bra ettersom jeg leste at flere her ventet en uke før det skjedde.

Endret av nypis
Lenke til kommentar
Altså du trenger ikkje ein slik forsikring fordi at ein har 5års reklamasjonsrett? Ka det vil seie egentlig,eg hakkje peiling ka reklamasjonsrett kan vere dessverre.
I henhold til forbrukerkjøpsloven kan du kreve gratis reparasjon av datamaskinen i fem år etter at den er kjøpt. Dvs at de har plikt til å hjelpe deg med å få den fikset selv om du har forsikring eller ikke. Du kan lese mer om dette i kapittel 6 i forbrukerkjøpsloven.

 

Forsikring dekker (i større eller mindre grad) skader du har forårsaket selv. Reklamasjonsretten er begrenset til "mangler" ved varen (se forbrukerkjøpsloven §15 for mer info om hva en "mangel" er). Hvis du (eller noen andre enn produsent/leverandør) er skyld i at maskinen ikke fungerer og må repareres, dekkes du ikke av reklamasjonsretten!

Lenke til kommentar
Akkurat slik jeg også tenkte å bestille. Hvor mye ga du?

 

Jeg ga 9171,- med kupongkoden som varer til onsdag :thumbup:

 

Det var dyrt. Har du Vista ulitimatum da? Kjøpte min på søndag med samme prosessor, samme skerm, samme HDD og 4Gb minne og vista preminum. Betalte 8 802 kroner med rabattkupong.

 

Kan også nå med glede meddele at pcen min(som jeg kjøpte igår) er godt over til produksjonsfasen, noe jeg synes er bra ettersom jeg leste at flere her ventet en uke før det skjedde.

 

Jeg har premium, Men jeg kjøpte med Microsoft Office til skole :thumbup:

Lenke til kommentar

1gb + 2 gb = 3 gb = dual channel

Kan sitere dell:

3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024] [legg til 500.00 kr eller 26,-/måned-1]

 

Nå er min pc kommet i Fase 3, går veeldig tregt hoss dell. Dell har mye å hente når det gjeller leveringstid, men kundeservice er topp.

Endret av maxxi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...