Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på å kjøpe meg en slik skjønnhet til konfirmasjonen min.

Er vanlig at du får rabatt når du bestiller over telefon?

Hvordan er levetiden på 6celler og 9 celler? vert å bruke 1200kr på eit 9 celler batteri eller beholde en 6 celler?

Håper noen gidder å svare:P

Helsing Riffe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Jeg kjøpte med 6 cellers batteri, men hadde kjøpt 9 celler om det ikke var for at de skulle ha så inne i hampen mye for det. Sånn grovt sett får du ut rett over 3 timer med surfing/musikk på 6 celler, og tett på 5 timer med 9 cellers. Om det er verdt 1200 kroner kommer an på om du skal bruke den MYE på batteri, i så fall er det vel verdt pengene.

 

- Du kan være heldig og få rabatt om du ringer, men det er ikke garantert. Dessuten er det en 10% rabattkode ute og går nå (JR1?07N4RGJCWL) kan legges inn når du har lagt laptopen din i handlekurven. Istedet for rabatt når du ringer, kan det hende du får oppgraderinger billigere, f.eks 9-cellers batteri billigere.

Lenke til kommentar

Mine specs:

Prosessor: 2.5ghz

Minne : 2GB

Operativ : Vista, Ultimate

Garanti : 4år xps service.

Skjerm : 15,4 (1680 x 1050)

harddisk : 250 gb 5200rpm

GPU : NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB

CD/DVD : Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass

Batteri : 6 celler

 

11.950.kr(med kupong)

 

Hva synst dere?

Noe jeg lurer på: Jeg tenker på å kjøpe denne nå før Onsdag(for da går garantien ut) men så lurer jeg på om det kommer flere avslag og rabbater etter Onsdag ....altså det jeg lurer på er hvor mye stiger prisen etter Onsdag?, og hvor lenge blir det da til neste "TILBUD"?

Visst det blir lenge til eit nytt tilbud, er det da lurest å kjøpe pcèn før onsdag?

 

Ps: Ble litt forvirra selv av min elendige formuleringXD

 

Helsing Riffe

Lenke til kommentar
Det kommer hele tiden nye tilbud hos dell, men nå er det ganske mange tilbud samtidig noe du sparer mye på. Men ingen vet når de neste tilbudene kommer så bestill før onsdag så slipper du å vente utålmodig.

 

Takk skal du ha:P

Ja vet det kommer alltid tilbud men synest det er store mellomrom mellom dem.

Så skal prøve å bestille før Onsdag..

Nytt spm: Kjøper 2 GB med ram

men skal kjøpe billigere ram med en eller annen nettbutikk

skal ha 4GB. Hvor mangen Mhz bruker rammet i m1530?

Takk skal dere ha

Lenke til kommentar
Lurer på bør jeg velge en oppløsning på 1680*1050 eller holder 1400*900 skal brukes til en god del spilling er opptatt av og få en grei nokk grafikk.

takk for alle svar :thumbup:

 

Jeg synes 1680*1050 passer perfekt for en 15 tommer. Skriften blir litt mindre, men du får mye mer plass. I forhold til spill så kommer det litt an på hvilken type. For RTSer som C&C og lignende synes jeg det er best med høy oppløsning slik at du ser mer av kartet. I FPSer pleier jeg å velge en lavere oppløsning siden jeg da kan skru opp detaljene o.l. mer.

 

Det skal visst se dårligere ut dersom du ikke bruker "native" oppløsning, men jeg har ikke lagt merke til det.

Lenke til kommentar
Også noe jeg ser her dette med forsikring,jeg kommer helt sikkert ikke å ha pcèn i 4 år. Men med denne forsikringen med hardware support, er det nødvendig?

Hva er det den dekker og ikke? Dekker vanlig innbo forsikring dette foreksempel? hva har dere valgt?

Etter min mening er det ikke nødvendig ettersom man har fem års reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar

Bestilte min i går:

Product RED, T8300, 4gig ram, 320gig harddisk (denne skal byttes mot en 7200rpm), WSXGA+ (1680 x 1050) TFT-skjerm.

 

Men 2 timer senere fikk jeg epost fra Dell med tittelen "Dell-bestilling – Adressebekekreftelse" (legg merke til skrivefeilen... :))

 

Kjære kunde,

 

Vi kan ikke behandle din Dell-bestilling xxxxxx-xxxx-xxxxx fordi vi ikke kan levere til den adressen du oppga.

 

Vennligst bekreft leveringsadressen din ved å gjennomføre følgende trinn:

 

( skjema her... )

 

Hvis vi ikke mottar et svar på denne e-posten innen 3 arbeidsdager, blir bestillingen din automatisk kansellert.

 

Så snart vi mottar svaret ditt, kan vi behandle bestillingen din som en prioritet.

 

Takk,

 

Dell

 

Så var det et skjema for å skrive inn adressen min. Vel måtte jo bare sende tilbake samme adresse som jeg hadde oppgitt under bestilling (denne er korrekt). Bor i en middels stor by i Norge, så syntest dette var litt merkelig.

 

Ringte Dell support i dag klokka 11, og de fant ikke ordrenummeret mitt en gang :S

 

*venter i spenning på fortsettelsen*

Lenke til kommentar
Ca hvor mye koster en harddisk på 200-250 GB, 7200 rpm?

 

Prisguiden er din venn :)

 

Takk :) Kan alle 2.5" Serial ATA-disker brukes?

 

Ja (så lenge de ikke er av 12,5 mm type. Dette gjelder per dags dato bare de med kapasitet på 500GB).

 

En liten notis - 200GB 7200rpm og 320GB 5400 rpm har så godt som samme ytelse på grunn av større datatetthet på 320 GB-disken. Du vil med andre ord ikke få (merkbart) bedre ytelse ved å gå fra 320GB 5400rpm til 200GB 7200rpm - bare mindre plass. Penger ut av vinduet :)

Lenke til kommentar
En liten notis - 200GB 7200rpm og 320GB 5400 rpm har så godt som samme ytelse på grunn av større datatetthet på 320 GB-disken. Du vil med andre ord ikke få (merkbart) bedre ytelse ved å gå fra 320GB 5400rpm til 200GB 7200rpm - bare mindre plass. Penger ut av vinduet :)

 

Tusen takk for infoen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...