Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Det ser ut som en sweeeet maskin, og så med 10% avslag!!

 

Har virkelig lyst på den maskinen! :dribble:

 

Lurer på en ting, dersom man oppgraderer fra 6-celler til 9-cellers batteri, bygges maskinen noe ut da? På noen eldre modeller var dette tilfelle.. (f eks latitude) Vet noen vekten på maskinen med 9-celler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen verdi i å gå for "betal for 3, få 4" års hardware support, fremfor den 1-års som følger med i utgangspunktet?

Er Vista Ultimate som en kan velge, 32 eller 64 bit?

Mulig dette er kommentert tidligere i tråden, men har ikke tid til å lete gjennom, så er takknemlig for hjelp.

Endret av boxman
Lenke til kommentar
Er det noen verdi i å gå for "betal for 3, få 4" års hardware support, fremfor den 1-års som følger med i utgangspunktet?

Er Vista Ultimate som en kan velge, 32 eller 64 bit?

Mulig dette er kommentert tidligere i tråden, men har ikke tid til å lete gjennom, så er takknemlig for hjelp.

 

Maskinen din er jo ikke verdt noe etter 3 år. Det kan være en billig forsikring så man slipper å krangle med Dell om reklamasjonsrett og sånt hvis noe skjer.

 

Dell leverer bare 32'bits Vista til M1530 så langt.

Lenke til kommentar

Har nå fått min m1550 med T8300, 4GB RAM, 320 HD, 1440x900 - "Product Red".

 

- Er rimelig happy så langt, men merker at skjermkortet jobber godt (viftestøy) når jeg spiller Vanguard på den, bortsett fra dette er den stille. Har lite/ingen harddisk-støy, og har heller ikke piping/lyder fra prosessor. Tastauret er en fryd å skrive på og skjermen er "grei nok", angrer kanskje litt på at jeg ikke tok 1680x1050.

 

- Mulig jeg har spesielle fingre, men brukte vinter og vår for å få godkjent 2 fingre til scanneren. Når man imidlertid har fått lagt de vanligste passord-sidene og mail-pålogginger i biometri-banken, er det lekende lett å logge seg inn, og det fungerer ganske så godt for å være en gadget.

 

- Øreproppene som fulgte med så oversakende proffe ut, og er behagelige for ørene. Lydkvaliteten stod ikke helt i stil dog, og de leverer svært lite bass.

 

- "Product Red" leveres med Vista Ultimate, som ikke er helt ultimate når man først har fått en maskin med 4 GiB RAM, det visste jeg å¨forhånd, men er allikevel litt irriterendes.

 

- Museflaten/pekeplaten er fin og responsiv, og det er liten/ingen klikelyd av museknappene. Skrolleflatene er store nok til at du ikke "leter" etter dem.

 

- Designet har en viss WOW-faktor ved seg. Den tar seg godt ut, og er vel noe av det bedre DELL har laget, selv om de ikke helt er oppe på MAC-nivå ennå.

 

- Jeg er ikke en som chatter mye på MSN og lign, og dette er min første PC med webcam. Så med det utgangspunktet jeg har virker kameraet å fungere greit til sitt formål.

 

- Jeg har ikke gidda å laste ned 3dMark 06, og har heller ikke testa drivere fra laptopvideo2go - Vista sin opplevelseindeks gir meg 5,1 som laveste score (RAM), med de andre indeksene på mellom 5,5 og 5,8. Har avinnstallert McAffee og Roxio, og innstallert NOD32. Laptopen virker relativ responisv, men den bruker et par sekunder mer på vista-oppstart enn hva jeg strengt tatt liker. Tipper dette skyldes 5400 disken (har en raptor x på min hovedmaskin).

 

...tja - skal holde et øye med denne tråden, og prøve å gi svar om noen lurer på noe.

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...