Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hrNOR: nei det er ikke en bedre gaming maskin. I tillegg var den stygg og tung. 9500gs yter ca likt som 8600m gt ddr2 og siden m1530 har ddr3 yter det bedre en de to.

Her er en ca rangering fra topp till bunn.

ATI Mobility Radeon HD 2600 DDR2

Nvidia GeForce 8600M-GT DDR2

Nvidia GeForce 9500M-GS DDR2

ATI Mobility Radeon HD 2600 GDDR3

Nvidia GeForce 8600M-GT GDDR3

Nvidia GeForce 8700M-GT

Nvidia GeForce 9650M-GS

Endret av maxxi
Lenke til kommentar
En annen ting er om folk har noen formening om vista kontra xp med tanke på varmeutvikling, vil det lønne seg å bytte eller er det mye det samme?

 

Vel, XP bruker jo mindre ressurser i drift, så selv mener jeg at jeg merker at den er mer stillegående i XP (men har ikke gjort grundige forsøk).

 

Som nevnt tidligere så la jeg inn XP etter èn dag, og angrer hittil ikke. Eneste problemet er at jeg måtte styre litt for å skaffe drivere, og slipstreame inn SATA-drivere på en XP-disc, men hvis du ikke er helt grønn på data så burde du få det greit til. Eneste jeg ikke har fått inn enda er QuickSet-programmet, men det savner jeg heller ikke. Når jeg prøvde å legge det inn (XP-versjonen såklart) fikk jeg feilmelding om at jeg hadde feil språk på OSet mitt, noe som er rart siden både OS og QuickSet var på engelsk :/

 

Okei, får se om jeg tar meg bryet med å installere xp. Syns personlig at vista fungerer helt greit når en har fått forandret litt på diverse instillinger. Forhåpentligvis er full støtte for santa rosa plattformen og penryn i diverse programmer ikke så langt unna(nhc, rmclock etc), så får vi kanskje en enda stillere bærbar i fremtiden.

Lenke til kommentar

"Hvor finner jeg driveren til den fingerprint avleseren? Det var den eneste driveren som ikke ville la seg oppdatere automatisk etter clean install av vista 32bit. Og det ser ikke ut til at den avleseren gjør noe nå."

 

 

Du finner den nyeste driveren til fingerprint modulen her:

http://www.upek.com/support/downloads/drivers/windows.asp

 

Ellers så finner du driveren og "Dell Fingerprint reader suite" på dell sin hjemmeside her

Lenke til kommentar
Skal du game bruker du veggladeren uansett, jeg merker hvertfall at spill går dårligere på batteridrift.

 

Så det vil si? ( beklager skjønte ikke helt :blush: ) skal brukes mest til gaming. trenger jeg 9 celler?

 

Takk for hjelp! :)

Endret av hrNOR
Lenke til kommentar

Det vil si at du ikke trenger mer enn 6-celler, for om du skal spille blir du nødt til å bruke laderen uansett, hvertfall etter det jeg har erfart med PC-en min :)

Men du burde uansett høre med andre, kan hende det var et engangstilfelle at det skjedde med meg.

Endret av Arekey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...