Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Fikk min m1530 i går tidlig. Første jeg gjorde var å legge inn vista 64bit ultimate, men det skulle jeg kanskje ikke ha gjort? Det vil si alt fungerer helt nydelig, alt av funksjoner fungerer og jeg er kjempe fornøyd med laptopen, men jeg får ikke installert NHC eller rmclock eller noe annet cpu styringsprogram pga. unsigned drivers som ikke windows lar meg legge inn...

 

Er det noen som vet om det finnes noe jeg kan gjøre med dette? Vet at det ikke går å legge inn unsigned drivers med nyeste oppdateringer, men finnes det noen programmer som kan styre vifte og cpu (overclocking/undervolting/underklokking/throttling) som har en signed driver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket grensesnitt bruker den medfølgende fjernkontrollen? Bluetooth?

 

Fjernkontrollen bruker infrarøde signaler for å kommunisere med pcen.

 

 

Har nå hatt min M1530 en ukes tid og må si meg meget godt fornøyd. Et lite irritasjonsmoment er at viften spinner opp med jevne mellomrom selv ved lav belastning, den er riktig nok bare på i en liten stund for så å spinne ned. Viften starter når cpu når ca 50 grader, og slår seg av ved ca 38 grader. Det jeg lurer på om det er slik dere andre har det også, eller om dere har lykkes å begrense varmeutviklingen med undervolting etc slik at en får minst mulig viftestøy. Selv sitter jeg på en penryn T8100 som dessverre begrenser muligheten for undervolting, har prøvd litt med RM clock men uten at dette utgjorde nevneverdig forskjell.

 

En annen ting er om folk har noen formening om vista kontra xp med tanke på varmeutvikling, vil det lønne seg å bytte eller er det mye det samme?

 

Ellers så må jeg som tidligere nevnt si meg godt fornøyd med pcen, og syns den støyer

lite med tanke på hvilke spesifikasjoner som den er utstyrt med, men en er jo alltid på jakt etter det lille ekstra.

 

 

Nevner for sikkerhets skyld spesifikasjonene:

T8100 2.1GHz ,3GB ram, 250GB, GF8600 GT, Vista

Lenke til kommentar

om du høyere klikker på lyd ikonet på start linjen og velger avspilling, så hdmi og konfig har den ikke noe annet enn stereo..

 

la merke til nå at det sto stereo på "vanlig" lydavspilling og hvor det har stått 5.1 tidligere så mulig det går med surround via hdmi da.

 

må mauligens instalere nye lyd-drivere siden jeg nylig reinstalerte vista.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg en XPS pc, men hvem vil være best av en M1710 med de specsene som er inkludert i prisen Denne

 

eller en M1530 med:

 

- Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8300 2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer

- 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife

- 3072 MB RAM

- 9 cellers batteri

- nvidia 8600GT 256 MB grafikkminne

- windows vista home premium

 

Takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
En annen ting er om folk har noen formening om vista kontra xp med tanke på varmeutvikling, vil det lønne seg å bytte eller er det mye det samme?

 

Vel, XP bruker jo mindre ressurser i drift, så selv mener jeg at jeg merker at den er mer stillegående i XP (men har ikke gjort grundige forsøk).

 

Som nevnt tidligere så la jeg inn XP etter èn dag, og angrer hittil ikke. Eneste problemet er at jeg måtte styre litt for å skaffe drivere, og slipstreame inn SATA-drivere på en XP-disc, men hvis du ikke er helt grønn på data så burde du få det greit til. Eneste jeg ikke har fått inn enda er QuickSet-programmet, men det savner jeg heller ikke. Når jeg prøvde å legge det inn (XP-versjonen såklart) fikk jeg feilmelding om at jeg hadde feil språk på OSet mitt, noe som er rart siden både OS og QuickSet var på engelsk :/

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor korrekt bestillingsstatusen til Dell er? Nå har min stått på fase 2 - preproduksjon siden 10.april, men den var i fase 3 en liten stund den 15 før den gikk tilbake. Ser i tråden at noen har gått nesten direkte fra fase 2 til 4...

 

Det er jo en del igjen til fristen som ble oppgitt (15.mai) men synes det var litt lang tid å være i pre-produksjon. Jeg bestilte en trådløs mus i tillegg til pcen, men ser at det ikke er mulig å velge den lenger. Er det mulig at pcen er i produksjon og at de bare venter på den musen før de endrer fasen igjen?

 

Har lyst på ny data nå... :)

Lenke til kommentar
Bare hyggelig hrNOR :)

 

Er normalt at det kommer en klikkelyd fra harddisken en gang i blant?

 

Det er flere som har hatt dette problemet. Er ikke sikker, men tror ikke det er noe å bekymre seg over :)

 

Hva med denne? Vil ikke dette være en bedre gaming maskin enn M1530?

 

Takk for svar :thumbup:

Endret av hrNOR
Lenke til kommentar
Er normalt at det kommer en klikkelyd fra harddisken en gang i blant?

At den "knitrer" litt er helt normalt.

 

Jeg fikk min m1530 i dag, er storfornøyd. Eneste minuset er at den blir litt varmere en jeg hadde håpet på. Hovedsakelig på langs venstresiden. Mest under men også en del på oversiden der harddisken sitter. Mistenker at dette kan bli litt ubehagelig under spilling der venstre handflate som oftes hviler der. Og å sitte med den på fanget en stund er også litt varmere enn jeg håpte på. Menmen.

 

Hvor finner jeg driveren til den fingerprint avleseren? Det var den eneste driveren som ikke ville la seg oppdatere automatisk etter clean install av vista 32bit. Og det ser ikke ut til at den avleseren gjør noe nå.

 

Edit:

hrnor: Det kommer ann på om 9500 GS 512MB yter bedre enn 8600gt. Det høres og ser bedre ut, men det er jo slettes ikke alltid at det er tilfellet da. Prøv å google litt etter en sammenligning mellom de to skjermkortene.

Endret av Snerk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...