Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte min xps for litt over 1 måned siden. Det har oppstått ett problem, den har sikkert vært der fra begynnelsen av, men det er nå jeg merker dette. Problemet er at, jeg bruker ethernet cabel for internetten, noen ganger kan internetten slutte å fungere. men det er ikke alt som slutter å fungere, det er stort sett bare IE, mozilla og skype. Hvis jeg laster ned noe så fortsetter det å fungere fint. For å ordne opp i dette må jeg enten restarte, eller deaktivere internett på delingssenter, også aktivere igjen, ganske så irriterende. Lurte på om noen har vært borti liknende situasjon. og evt hva dere har gjort for å rette opp i feilen.

Endret av stil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var en Dell XPS 1530 bestilt med følgende spesifikasjoner:

 

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista™ Ultimate - norsk

15,4-tommers UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680 x 1050) TFT-skjerm med TrueLife™

4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]

Dell - 200 GB - (7,200Rpm) - (Free Fall Sensor) - Hard drive

9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

Internal Dell Wireless 5520 3G/HSDPA

Endret av Joddleif
Lenke til kommentar

Skal handle XPS nå, og har (fortsatt) noen spørsmål:

 

- Bør jeg legge 450 kr ekstra i å oppgradete CPU-en fra 2,10 til 2,40 GHz?

- Hvor lang levetid har et 6-cellers batteri?

- Er XPS'ene holdbare og robuste?

- Noen spesielle feil je bør vite om?

 

Vurderer også Acer Aspire 5920G, men har hørt at disse "plastlaptopene" ikke tåler en dritt :p

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Jeg vurderte også Acer 5920G. Det er en PC som gir mye specs for pengene. Grunnen til at jeg til slutt valgte dell var:

 

- At jeg ville ha mulighet til å spesifisere maskinvaren (blant annet oppløsning på skjermen og batteristørrelse)

 

- Trives ikke med designet til Acer. Vet det ikke bør ha så mye å si, men når du kjøper en laptop så vil du også gjerne være fornøyd med hvordan den ser ut. Føles litt "plastic fantastic".

 

- Flere kamerater som har gode erfaringer med Dell.

 

- Fint med 24-timer-hjem-på-døra-garanti. Jobber i en databutikk, og vet at omfattende service på laptoper kan TA TID.

 

- Stipend gjorde at jeg hadde råd til å putte litt ekstra penger i kjøpet :)

 

Dersom du har litt stram økonomi, og ikke skal kjøpe en Dell så ville jeg anbefalt Acer 5920G. Ser selv at det kommer veldig få av disse tilbake i retur i forhold til hvor mange vi selger. De danker hvertfall totalt ut HP på den fronten!

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar

Venter på min XPS som er kommet til Alnabru i skrivende stund. ETA er beregnet til i morgen, bestillte den 2 april.

 

For 12 788kr fikk eg dette:

 

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer)

4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]

320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

Ekte Windows Vista™ Ultimate - norsk

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

15,4-tommers UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680 x 1050) TFT-skjerm med TrueLife™

McAfee® Security Centre™ 9.0 - 15 måneders beskyttelse - norsk

 

og en printer

 

DellAll-In-One Inkjet Printer 968

USB 2.0 3m Black Printer Cable

 

Bestillte over nett med 15% kuppong, gleder meg drit mye til i morgen!

Endret av Morfiril
Lenke til kommentar

Hmmm, jeg er syk for tiden, og sitter med den stasjonære og leter etter bedre tilbud dag inn og dag ut. Men som sagt står det nå mellom 5920G og XPS-en med disse specsene:

 

 

-Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)

-Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

-Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

-2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm

-15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™

-Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg

-2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

-250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

-NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne

-Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

-6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

 

Mulig jeg kan gå for T8300 på 2,40 GHz hvis det er stor forskjell? Bare 400 kr ekstra.

 

Håper det kommer en ny kupongkode snart :D

 

EDIT: En ting som plager meg litt: Har ikke sett PC-en ordentlig, føler jeg. Finnes det ikke sånne 3D-greier der du kan rotere den selv en plass? Finner det ikke :(

Endret av Kjetil91
Lenke til kommentar

http://www1.euro.dell.com/content/products...;l=no&s=dhs Du har et slikt 3d-view her, bare klikk på "utforsk" på bildet.

Om du har pengene ville jeg definitivt gått for t8300 prosessoren. Men noen natt og dag forskjell er det jo ikke da. Oppgradere cpu eller skjermkort tror blir nok vanskelig, tror hvertfall ikke dell kan hjelpe deg med dette på en bærbar. Men jeg vet ikke sikkert..

Endret av Snerk
Lenke til kommentar

Å bytte ram er jo lett som en lek så jeg tviler litt på at det er så enkelt, men det kan fint tenkes at det lar seg gjøre uten de helt store problemer.

 

Angående at den er tynn så er jo det mye av selling pointet til pc-en da. :) Men den er nok rimelig robust ja.

Lenke til kommentar

Var inne på dell.no, så kom det opp spm om jeg ville chatte med en ekspert. Så nå chatter jeg med en dell ekspert :p

 

Spurte han om dette:

 

"Har sett litt rundt på diverse forum, mange som har fått gode rabatter. For en fattig student som meg, som har konfigurert en Dell XPS m1530 til 8960 kr kan jeg vente meg noe rabatt? I så fall hvor mye? :p"

 

Fikk bare til svar:

 

"Ikke utover det som er på nettsiden."

 

:(

Endret av Kjetil91
Lenke til kommentar

Fikk svar på masse i denne chaten. Skjermkort kan oppgraderes. Se her:

 

Kjetil Nygaard: Er det mulig å oppgradere skjermkortet etterhvert?

Kjetil Nygaard Og CPU?

Michael T: JA.

Michael T: Ja, begge kan oppgraderes.

Kjetil Nygaard: Må man da sende PC--en inn til dere?

Michael T: Det kan du, men du kan også gjøre det selv. Men et lite obs dette er en delikat ting, ikke det letteste man kan gjøre.

 

Kjetil Nygaard er altså meg. Denne chat-funkjonen var utrolig grei å bruke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...