Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Tror ikke jeg går for 1920x1200. Vurderer dette oppsettet:

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk redigere

Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

LCD 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™

BIOMETRIC IDENTIFICATION Biometrisk fingeravtrykksleser

MINNE 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]

HARDDISK 320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk redigere

GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast 2X Blu Ray smal stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

PRIMÆRBATTERI 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

KR: 11 254

 

Noen som har noen forslag, innvendinger eller kommentarer om noe jeg burde velge anderledes?

 

ser bra ut det, men ville nok ha valgt et 9 cellers batteri om du skal bruke den til skolesammenheng osv. Om du skal bruke den som en stasjonær og bruker for det meste kabel. så er det tilstrekkelig.

 

ville også ha droppet Blu-ray og valgt 4gb minne og 9cellers batteri.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke jeg går for 1920x1200. Vurderer dette oppsettet:

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk redigere

Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

LCD 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™

BIOMETRIC IDENTIFICATION Biometrisk fingeravtrykksleser

MINNE 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]

HARDDISK 320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk redigere

GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast 2X Blu Ray smal stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

PRIMÆRBATTERI 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

KR: 11 254

 

Noen som har noen forslag, innvendinger eller kommentarer om noe jeg burde velge anderledes?

 

Vel.. først og fremst: ikke kjøp blu-ray... KUN leser, og ikke brenner..

Bør nok vente til dette kommer på markedet, men om du har tenkt å bruke denne PC-en til blu-ray spiller, der du kobler til TV'en, skal jeg ikke forby deg noe..

 

6-cellers batteri ser jeg du har valgt.. De aller fleste har 9-celler, men om du ikke føler du trenger den ekstra batteritiden, så er jo det greit nok det..

Ellers ser alt NYDELIG ut :) Misunner de speccsa der litt :p

Men, er den prisen med rabatter og slikt?

 

Og: alltid ring og bestill, du får nesten alltid bedre pris av det, i tilleg til masse fin info..

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg går for 1920x1200. Vurderer dette oppsettet:

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk redigere

Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

LCD 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™

BIOMETRIC IDENTIFICATION Biometrisk fingeravtrykksleser

MINNE 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]

HARDDISK 320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk redigere

GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast 2X Blu Ray smal stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

PRIMÆRBATTERI 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

KR: 11 254

 

Noen som har noen forslag, innvendinger eller kommentarer om noe jeg burde velge anderledes?

 

Vel.. først og fremst: ikke kjøp blu-ray... KUN leser, og ikke brenner..

Bør nok vente til dette kommer på markedet, men om du har tenkt å bruke denne PC-en til blu-ray spiller, der du kobler til TV'en, skal jeg ikke forby deg noe..

 

6-cellers batteri ser jeg du har valgt.. De aller fleste har 9-celler, men om du ikke føler du trenger den ekstra batteritiden, så er jo det greit nok det..

Ellers ser alt NYDELIG ut :) Misunner de speccsa der litt :p

Men, er den prisen med rabatter og slikt?

 

Og: alltid ring og bestill, du får nesten alltid bedre pris av det, i tilleg til masse fin info..

 

Ja, fikk 2000 i rabatt + 15% kupong..

Skal koble pcen til projektor og tenker det kan være greit med blu-ray.

Hva med 7200RPM HD, noen som har erfaringer med 5400 vs 7200?

Lenke til kommentar
Hvordan får dere så mye rabatter?

og hvorfor er det ingen som velger "15,4-tommers UltraSharp widescreen 1680 x 1050 TFT-skjerm med TrueLife"?

 

Takk for svar! :)

 

Gå inn på prissammenligning.no, der får du en rabattkode på 15%..tror den går ut i morgen! Men det er som regel 10/15% avslag. Kan også være lurt å å konfigurere den maskinen med mest rabatt.

 

1680x1050 koster jo 1000kr mer..

 

T

Lenke til kommentar
Men er det noen som har brukt 2 skjermer på sin, der den eksterne skjermen har vært en skjerm uten widescreen (dvs. at dere har brukt en skjerm som er 4:3 og ikke 16:10)?

 

Skal selv bruke min bærbar sammen med en 19" 4:3 skjerm, og lurer litt på hvordan det funker.. Går det også an med forskjellig skjermoppløsning på skjermene?

 

Noen? :)

 

Ingen? :(

 

Uannz: kan noen som har en 4:3 skjerm stående og en m1530 i det minste skjekke? :)

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar
Men er det noen som har brukt 2 skjermer på sin, der den eksterne skjermen har vært en skjerm uten widescreen (dvs. at dere har brukt en skjerm som er 4:3 og ikke 16:10)?

 

Skal selv bruke min bærbar sammen med en 19" 4:3 skjerm, og lurer litt på hvordan det funker.. Går det også an med forskjellig skjermoppløsning på skjermene?

 

Noen? :)

 

Ingen? :(

 

Uannz: kan noen som har en 4:3 skjerm stående og en m1530 i det minste skjekke? :)

 

Har ikke testet (har en XPS1330), men er jo ikke noe problem for skjermkortet å vise 4:3 oppløsninger som 1025*768 i spill, så ser ingen grunn til at det ikke skal fungere på en ekstern skjerm.

Lenke til kommentar

Heisann gutter og eventuelle jenter.

 

 

Jeg fulgte denne tråden ganske nøye før jeg gikk og bestemte meg for å handle denne maskinen.

 

Vel , jeg har i snart 2 måneder vært den lykkelige eier av 1530 maskinen, og er alt i alt veldig fornøyd.

 

Har 4 gb ram, 7200 disk T7700 2,4ghz prosessor og 1680x1050 skjerm.

 

Som jeg nevnte så har jeg hatt denne maskinen i 2 måneder og har prøvd å følge med på forumet for å høste erfaringer etc.

Vel nok innledning, jeg lurer på følgende.

 

Jeg har på windows experience index en rating på 4,8 og her er det rammen som drar ned.

Nr 1 , er det noen måte/tweak jeg kan endre for å få denne høyere.

Nr 2 , jeg har installert grafikk kort driver fra laptopvideo siden, nyeste versjon, men jeg benytter maskinen litt til spilling av warcraft også , og oppdager noen ganger at selv om jeg har god fps så lagger maskinen, kan det gjøres noe her ?

Nr 3 Bør jeg reinstallere operativsystemet fra det originale, har nemlig ikke gjort dette.

 

Nr 4 Prøvde å installere rivatuner for å klokke grafikk kortet litt, men dette er ikke mulig i allefall ikke med driveren som pr dags dato er installert på maskinen, tips her ?

 

Vel håper noen kan gi meg noen gode inspill her:)

Lenke til kommentar

Rivatuner fungerer uten problemer på min, husker ikke hvilken forceware jeg bruker i farta.

 

Den windows testen du nevner blir bare regnet utifra den dårligste scoren, som igjen betyr at for å få bedre score der må du oppgradere det dårligste (tviler på det er skjermkortet). Videre er det ikk mulig å klokke cpu da dette er låst i bios, mulig det finnes en bios flash som fikser dette men jeg har ikke funnet noe.

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe denne maskinen, men leste i en review at harddisken bråker mye. Stemmer det?

 

 

vil ikke si at den bråker mye, men som på omtrent alle bærbare så er det jo litt lyd når den jobber osv. Men som simalarion skriver, så er ikke lyden nevneverdig egentlig.

Det er i helheten en meget stillegående maskin og i forhold til andre bærbare PC-er jeg har hatt så er vifte støy og generell støy lav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...