Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Ja, trur det. Eg fekk min 1 dag før ETA..

 

Ok det var gode nyheter for meg :)

Kan ikke akkurat klage på at forsendelsen min har tatt noe lang tid, sammenlignet med en del andre sine :p

 

Men fikk du en annen ETA-dato ETTER at de har "kalkulert" den tida??

Syns det er litt rart at de har en ETA nå, selv om de ikke har kalkulert ennå..

 

Når jeg bestilte fikk jeg en dato en måned frem i tid, men da Dell hadde levert den til Schenker fikk jeg ny ETA, og den passet ganske bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ett valg under avansert i skjermkortinnstillingene (ATI-kort) som heter "Force 720p" som jeg må hake av for å få skarpt bilde på LCD-tv'en (uten blir det uskarpt/flimrende uansett om oppløsningen er riktig). Finner du noe lignende?

 

Kikka mye rundt på instillingene i går, men fant ingenting som ligner på det du snakker om. Men, jeg fant en litt bedre brukermanual for TV'en min på nettet. Og der sto det at optimal (native) oppløsning er 1366x768. Skal sjekke dette og tipset ditt, ventle, når je kommer hjem. :)

 

Edit: orddeling

Endret av maduin
Lenke til kommentar
Ja, trur det. Eg fekk min 1 dag før ETA..

 

Ok det var gode nyheter for meg :)

Kan ikke akkurat klage på at forsendelsen min har tatt noe lang tid, sammenlignet med en del andre sine :p

 

Men fikk du en annen ETA-dato ETTER at de har "kalkulert" den tida??

Syns det er litt rart at de har en ETA nå, selv om de ikke har kalkulert ennå..

 

Når jeg bestilte fikk jeg en dato en måned frem i tid, men da Dell hadde levert den til Schenker fikk jeg ny ETA, og den passet ganske bra.

 

Det passer meg bare YPPERLIG om den kommer til ETA'en :)

 

Da får jeg den til helga :D

 

YEE HAA :D

 

Ser forresten på Dell sine sider nå at oppgraderingen til 9-cellers batteri koster !!!!1400kr!!!!

 

Jeg er glad jeg bestilte før det endra seg :p

Lenke til kommentar

Bestilte min nå :)

 

T8100, 3GB RAM, 250 GB disk, 1440x900 skjerm, 9-celler batteri, 8600GT.

 

Med rabatter og pruting kom det på 8.390,- Prisen på nettet ville kommet på 10.650, så sier meg godt fornøyd!

 

Fikk ETA i overgangen april/mai, men han skulle prøve å få framskyndet det noe, så jeg venter i spenning.

Lenke til kommentar

noen som har en god forklaring på hvorfor T7700 cpuen er dyrere enn T8300 cpuen?

 

T7700

 

T8300

 

også på de norske nettbutikkene så er T9300 og T7700 like dyre...

 

t9300

 

Ja, trur det. Eg fekk min 1 dag før ETA..

 

Ok det var gode nyheter for meg :)

Kan ikke akkurat klage på at forsendelsen min har tatt noe lang tid, sammenlignet med en del andre sine :p

 

Men fikk du en annen ETA-dato ETTER at de har "kalkulert" den tida??

Syns det er litt rart at de har en ETA nå, selv om de ikke har kalkulert ennå..

 

Når jeg bestilte fikk jeg en dato en måned frem i tid, men da Dell hadde levert den til Schenker fikk jeg ny ETA, og den passet ganske bra.

 

Det passer meg bare YPPERLIG om den kommer til ETA'en :)

 

Da får jeg den til helga :D

 

YEE HAA :D

 

Ser forresten på Dell sine sider nå at oppgraderingen til 9-cellers batteri koster !!!!1400kr!!!!

 

Jeg er glad jeg bestilte før det endra seg :p

 

 

var jammen blitt en saftig pris ja.. :hmm:

Lenke til kommentar

Men er det noen som har brukt 2 skjermer på sin, der den eksterne skjermen har vært en skjerm uten widescreen (dvs. at dere har brukt en skjerm som er 4:3 og ikke 16:10)?

 

Skal selv bruke min sammen med en 19" 4:3 skjerm, og lurer litt på hvordan det funker..

 

Noen? :)

Lenke til kommentar
Nei, prisen på den på nettet ville havnet på 9000kr blank..

 

Selgere har ALLTID mulighet til å gi deg en bedre pris! Det gjelder overalt.. Dell, elkjøp osv osv

 

1: Hvordan får du den til å havne på 9000 kr på nettet uten rabatter? 9000 kr er basis-pris. Så må du plusse på 9-celler batteri og skjerm-oppgradering

 

2: Nei, selgere har ikke alltid mulighet til å gi en bedre pris. Jeg jobber selv i Datakjeden, og vet at folk ofte har et forvrengt bilde av hvilke marginer en del dataprodukter har. Dell har tydeligvis en svært mye bedre margin på sine PCer enn det f.eks. HP gir på sine maskiner til norske butikker.

Lenke til kommentar
Nei, prisen på den på nettet ville havnet på 9000kr blank..

 

Selgere har ALLTID mulighet til å gi deg en bedre pris! Det gjelder overalt.. Dell, elkjøp osv osv

 

1: Hvordan får du den til å havne på 9000 kr på nettet uten rabatter? 9000 kr er basis-pris. Så må du plusse på 9-celler batteri og skjerm-oppgradering

 

2: Nei, selgere har ikke alltid mulighet til å gi en bedre pris. Jeg jobber selv i Datakjeden, og vet at folk ofte har et forvrengt bilde av hvilke marginer en del dataprodukter har. Dell har tydeligvis en svært mye bedre margin på sine PCer enn det f.eks. HP gir på sine maskiner til norske butikker.

 

Det er med den rabatten! Du kan jo ikke si at du fikk den for 8300 via telefon med rabatt og avslag, også ikke ta med rabatten når du henviser til nettprisen!

Jeg tenkte mest på kjeder som elkjøp etc, derfor jeg refererte til de! Var selvom innom lefdal for en stund siden og kjøpte tv, ba om en bedre pris og fikk 1000kr avslag..

Lenke til kommentar
Da skrapa jeg ferdig innstallert vista 32 og har lagt inn Vista x64, funker som en drøm.

 

Får du FingerPrint readern til å fungere på x64? Jeg lasta ned driveren på upek.com, men fikk det ikke til å funke.

 

Fungerer faktisk bedre enn den som fulgte med 32bits versjonen. Den er faktisk helt norsk nå. Hadde engelsk tekst på den preinstallerte.

Lenke til kommentar
Da skrapa jeg ferdig innstallert vista 32 og har lagt inn Vista x64, funker som en drøm.

 

Får du FingerPrint readern til å fungere på x64? Jeg lasta ned driveren på upek.com, men fikk det ikke til å funke.

 

Fungerer faktisk bedre enn den som fulgte med 32bits versjonen. Den er faktisk helt norsk nå. Hadde engelsk tekst på den preinstallerte.

 

Så fett, gleder meg til å kjøre x64 bits. Forskjellen i ytelse er ganske merkbart!

Lenke til kommentar
Ringte Dell for 30 min siden, og jeg fikk vite at man nå kan få 1530 skjerm med 1920x1200. Noen som har erfaringer med 15 tommer med den oppløsningen? blir det for lite?

For min del blir det alt for lite på en 15" skjerm. Er nok heller ikke mange spill man kan kjøre med 8600 GT i en så høy oppløsning. Jeg gikk for 1400x900, tror jeg ikke vil få bruk for noe høyere på denne laptopen.

Men flere valg når man kjøper er jo alltid fint.

 

Og ja, velkommen til forumet! :fun:

Endret av Snerk
Lenke til kommentar
Det er med den rabatten! Du kan jo ikke si at du fikk den for 8300 via telefon med rabatt og avslag, også ikke ta med rabatten når du henviser til nettprisen!

Jeg tenkte mest på kjeder som elkjøp etc, derfor jeg refererte til de! Var selvom innom lefdal for en stund siden og kjøpte tv, ba om en bedre pris og fikk 1000kr avslag..

 

Selvfølgelig kan jeg henvise til nettprisen uten rabatt som utgangspunkt. Det er jo helt naturlig å gjøre det, siden det er denne prisen jeg måtte forholdt meg til dersom jeg ikke hadde hatt rabattkode og ikke hadde snakket med selger. Det var nemlig den prisen jeg i utgangspunktet tok i betrakning når jeg vurderte å kjøpe, og som du ser av tidligere poster i denne tråden så er det mange som har betalt den prisen (over 10k).

 

Angående rabatter og marginer: Greit at butikker som f.eks. elkjøp har gode marginer på enkelte produkter. Det har jeg aldri sagt i mot...Men så var tross alt din uttalelse at "Selgere har ALLTID mulighet til å gi deg en bedre pris! Det gjelder overalt".

 

Uansett...jeg skjønner ikke hvorfor du vil kverulere på dette. Plager det deg at jeg var fornøyd med prisen jeg fikk fra Dell?

Lenke til kommentar
Ringte Dell for 30 min siden, og jeg fikk vite at man nå kan få 1530 skjerm med 1920x1200. Noen som har erfaringer med 15 tommer med den oppløsningen? blir det for lite?

For min del blir det alt for lite på en 15" skjerm. Er nok heller ikke mange spill man kan kjøre med 8600 GT i en så høy oppløsning. Jeg gikk for 1400x900, tror jeg ikke vil få bruk for noe høyere på denne laptopen.

Men flere valg når man kjøper er jo alltid fint.

 

Og ja, velkommen til forumet! :fun:

 

Vurderer å kjøpe med blu-ray, tror du 1920x1200 vil være en fordel da? Har noen hørt/lest noe om led-skjerm til 1530?

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe med blu-ray, tror du 1920x1200 vil være en fordel da? Har noen hørt/lest noe om led-skjerm til 1530?

Du vil vel kunne se blu-ray filmer i fullHD da, men jeg tror det er mer eller mindre umulig å se forskjell på 1080p og 720p på en 15" skjerm.

Aner ikke om vi får se en LED skjerm på m1530..

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe med blu-ray, tror du 1920x1200 vil være en fordel da? Har noen hørt/lest noe om led-skjerm til 1530?

 

Blu-ray vil du vel få mest ut av hvis du kjører bildet over på ekstern skjerm (FullHD-TV), så da har ikke skjermoppløsningen på laptopen noe å si i det tilfellet... Enig med kommentaren ovenfor at på 15" skal det godt gjøres å se merkbar forskjell på 720p og 1080p. Personlig ville jeg ikke gått for FullHD-oppløsning på en 15" laptop-skjerm, da dette i mine øyne blir alt for høyt for vanlig bruk. Men er nok helt sikkert andre som mener noe annet :)

Lenke til kommentar
Det er med den rabatten! Du kan jo ikke si at du fikk den for 8300 via telefon med rabatt og avslag, også ikke ta med rabatten når du henviser til nettprisen!

Jeg tenkte mest på kjeder som elkjøp etc, derfor jeg refererte til de! Var selvom innom lefdal for en stund siden og kjøpte tv, ba om en bedre pris og fikk 1000kr avslag..

 

Selvfølgelig kan jeg henvise til nettprisen uten rabatt som utgangspunkt. Det er jo helt naturlig å gjøre det, siden det er denne prisen jeg måtte forholdt meg til dersom jeg ikke hadde hatt rabattkode og ikke hadde snakket med selger. Det var nemlig den prisen jeg i utgangspunktet tok i betrakning når jeg vurderte å kjøpe, og som du ser av tidligere poster i denne tråden så er det mange som har betalt den prisen (over 10k).

 

Angående rabatter og marginer: Greit at butikker som f.eks. elkjøp har gode marginer på enkelte produkter. Det har jeg aldri sagt i mot...Men så var tross alt din uttalelse at "Selgere har ALLTID mulighet til å gi deg en bedre pris! Det gjelder overalt".

 

Uansett...jeg skjønner ikke hvorfor du vil kverulere på dette. Plager det deg at jeg var fornøyd med prisen jeg fikk fra Dell?

 

Du fikk den for 8300 på telefon med rabattkode og avslag, det korrekte da når du henviser til nettpris er å ta med rabattkode der også ettersom du gjorde nøyaktig dette via telefon ;) ellers så ville jo prisen du fikk ligget på rundt 9900kr med kun avslaget fra selger! Så det er da prisen du skulle tatt utgangspunkt i ;)

Lenke til kommentar
Ringte Dell for 30 min siden, og jeg fikk vite at man nå kan få 1530 skjerm med 1920x1200. Noen som har erfaringer med 15 tommer med den oppløsningen? blir det for lite?

For min del blir det alt for lite på en 15" skjerm. Er nok heller ikke mange spill man kan kjøre med 8600 GT i en så høy oppløsning. Jeg gikk for 1400x900, tror jeg ikke vil få bruk for noe høyere på denne laptopen.

Men flere valg når man kjøper er jo alltid fint.

 

Og ja, velkommen til forumet! :fun:

 

Vurderer å kjøpe med blu-ray, tror du 1920x1200 vil være en fordel da? Har noen hørt/lest noe om led-skjerm til 1530?

 

er omdiskutert om det lønner seg å velge med blu ray tidligere i tråden. Da kom man fram til det at det ikke er vært å legge penger i blu ray spiller da det bare er spiller og ikke brenner. Du burde heller legge penger i større prosessor og/eller mer minne.

 

Når det kommer til valg av skjerm så er (1680 x 1050) TFT-skjerm med TrueLife det høyeste du burde gå i oppløsning. Har selv denne skjermen og det er mer enn nok. (enkelte ting virker veldig lite med denne oppløsningen) Så med større oppløsning så blir det, etter min mening, for lite.

 

m1530 kommer ikke med led-skjerm. Kommer heller ikke (Ifølge dell) ikke med det senere heller.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg går for 1920x1200. Vurderer dette oppsettet:

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk redigere

Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

LCD 15,4" widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™

BIOMETRIC IDENTIFICATION Biometrisk fingeravtrykksleser

MINNE 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]

HARDDISK 320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk redigere

GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast 2X Blu Ray smal stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

PRIMÆRBATTERI 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

KR: 11 254

 

Noen som har noen forslag, innvendinger eller kommentarer om noe jeg burde velge anderledes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...