Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Fikk min maskin her for 2 dager siden men den var svart i stedet for blå som bestilt, og med 1440x900 istedet for 168x1050.

Ellers med specs. som følger :

 

 

1 N03X5309

1 XPS M1530 CORE 2 DUO T7700 2.40GHZ, 800MH

1 DISPLAY 15.4" WXGA+ WIDESCREEN (1440X900

1 FINGERPRINT READER BIOMETRIC WITH BLACK

1 PROMO: 3-FOR-2: 3 YEAR CONSUMER XPS PREM

1 CCFL BACKCOVER BLACK & 2.0MP CAMERA

1 RESOURCE DVD XPS M1530 - (DIAGNOSTICS &

1 DOCUMENTATION NORWEGIAN XPS M1530

1 SHIP ACCESSORIES EURO XPS M1530 - POWER

1 MINNE: TOKANALS 4 GB (2X2048) 667 MHZ DD

1 HARD DRIVE 320GB SATA (5400RPM)

1 BLU RAY SLIM SLOT-LOAD DRIVE, INCLUDING

1 AC ADAPTER 90W - 3 PIN

1 BATTERY XPS PRIMARY 9-CELL 85WHR LI-ION

1 B?REVESKE IKKE INKLUDERT

1 GRAPHICS CARD 256MB NVIDIA GEFORCE GO 86

1 DELL TRAVEL REMOTE CONTROL

1 MODEM NOT INCLUDED

1 INTEL? NEXT-GEN WIRELESS-N MINI-PCI CARD

1 EUROPEAN - DELL TRUEMOBILE 355 INTERNAL

1 INTERNAL KEYBOARD NORWEGIAN (QWERTY)

1 NORWEGIAN - VISTA HOME PREMIUM (32BIT OS

1 NORSK MICROSOFT WORKS 8.0 (TEKSTBEHANDLI

1 ENGLISH - ADOBE READER 8.1

1 NORWEGIAN MCAFEE SECURITY CENTRE 30 DAY

1 BASE WARRANTY - 1 YEAR XPS PREMIUM HARDW

1 PROMO: VISTA INTRODUCTION ONLINE TRAININ

1 TO ACCESS ONLINE TRAINING OR FREE TRIAL,

 

 

 

 

Fikk beskjed om at jeg kunne sende den inn å bytte skjerm og backcover , men vil noen kjøpe den så tror jeg nesten det går raskere å bestille en ny og selge denne , enn å sende denne tilbake for oppgradering av skjerm og fargebytte .

Går for 12 500 ,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yansan: For det første så får du neppe solgt den for 12 500, da man får en med bedre specs til en billigere penge ny fra dell. For det andre er jeg ikke sikker på om det vil gå raskere å bestille en ny en, enn å sende din inn for å bytte skjerm og cover. Hvis jeg var deg ville jeg nok beholdt laptopen, for å så kreve å få litt penger tilbake fra dell siden du ikke fikk det du bestillte. For det tredje, velkommen til forumet! :)

Lenke til kommentar
Yansan: For det første så får du neppe solgt den for 12 500, da man får en med bedre specs til en billigere penge ny fra dell. For det andre er jeg ikke sikker på om det vil gå raskere å bestille en ny en, enn å sende din inn for å bytte skjerm og cover. Hvis jeg var deg ville jeg nok beholdt laptopen, for å så kreve å få litt penger tilbake fra dell siden du ikke fikk det du bestillte. For det tredje, velkommen til forumet! :)

 

enig med det som skrives her.

Behold den PC-en. Du har uansett en veldig god pc med specs som vil holde lenge

 

Har forresten sjekket prisene på T9300 og T7700 og de koster nøyaktig det samme...

 

se selv: prisene på T9300 og T7700

 

har også hørt at forskjellene i ytelsen er liten. Men T9300 blir mindre varm og batteri levetiden er litt lenger.

Lenke til kommentar

Gikk inn på Dell.no og sjekket ordrestatusen på PC-en min, og der var det dette som stod:

 

 

Bestillingsbehandling

 

Din bestilling blir na behandlet for videreforsendelse til produksjonsanlegget.

 

Straks betaling er mottatt / bekreftet, vil din bestilling bli videresendt for a bli produsert.

 

Vil det si at de har fått pengene eller hva?

Det er trossalt fire dager siden dem ble satt inn, og jeg har enda ikke hørt noe fra Dell :S

Lenke til kommentar

Fin fin tråd dette her :D

 

Fant først ut om den dagen etter jeg hadde bestilt min XPS m1530, og da var den allerede i gang med å bygges..

 

Visste da ikke noe om rabatter eller noe, så min kosta ca 10k... Visste heller ikke noe om penryr da :thumbdown::cry:

Men.. er ikke så stor forskjel at det har SÅ mye å si har jeg hørt...

 

Men speccs:

 

C2D 2GHZ, ikke Penryr 45nm-greier

3GB Ram

Svart

250GB

9-celler..

Vista Home Premium .

 

... Er fornøyd jeg.. :)

 

Den er nå sendt til Schenker, og info hos dem er som følger:

 

2008-03-29 12:12 DK - SCHENKER ORDER DETAILS RECEIVED

2008-03-29 00:56 DK - SCHENKER CALCULATE ETA

 

ETA'en er satt til 2008-04-03 står det....

 

Ett spm: Er det noen som vet om ETA hos Schenker pleier å stemme sånn ca? :)

 

Forresten: ekstra takk til PixlFace for alle de videoene han har lasta opp på youtube, og for mange gode svar på spm.. :)

 

Edit: vart noe kluss me datoer og slikt.. fixa nå :)

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar
Fin fin tråd dette her :D

 

Fant først ut om den dagen etter jeg hadde bestilt min XPS m1530, og da var den allerede i gang med å bygges..

 

Visste da ikke noe om rabatter eller noe, så min kosta ca 10k... Visste heller ikke noe om penryr da :thumbdown::cry:

Men.. er ikke så stor forskjel at det har SÅ mye å si har jeg hørt...

 

Men speccs:

 

C2D 2GHZ, ikke Penryr 45nm-greier

3GB Ram

Svart

250GB

9-celler..

Vista Home Premium .

 

... Er fornøyd jeg.. :)

 

Den er nå sendt til Schenker, og info hos dem er som følger:

 

2008-03-29 12:12 DK - SCHENKER ORDER DETAILS RECEIVED

2008-03-29 00:56 DK - SCHENKER CALCULATE ETA

 

ETA'en er satt til 2008-04-03 står det....

 

Ett spm: Er det noen som vet om ETA hos Schenker pleier å stemme sånn ca? :)

 

Forresten: ekstra takk til PixlFace for alle de videoene han har lasta opp på youtube, og for mange gode svar på spm.. :)

 

Edit: vart noe kluss me datoer og slikt.. fixa nå :)

 

 

nei forskjellen på prosessorene er ikke så stor og ikke merkbar ytelses forskjell.

det som er hovedforskjellen er at de nye T8xxx/T9xxx blir mindre varme og batteri levetiden er litt lenger.

Lenke til kommentar
Fin fin tråd dette her :D

 

Fant først ut om den dagen etter jeg hadde bestilt min XPS m1530, og da var den allerede i gang med å bygges..

 

Visste da ikke noe om rabatter eller noe, så min kosta ca 10k... Visste heller ikke noe om penryr da :thumbdown::cry:

Men.. er ikke så stor forskjel at det har SÅ mye å si har jeg hørt...

 

..

 

 

..

 

 

nei forskjellen på prosessorene er ikke så stor og ikke merkbar ytelses forskjell.

det som er hovedforskjellen er at de nye T8xxx/T9xxx blir mindre varme og batteri levetiden er litt lenger.

 

 

Jaja... Kjekt å vite :p .. Er jo alltids kjekt med lengre batteritid, og ikke minst mindre varme.. Men varme er jo ikke akkurat det største problemet til denne bærbaren her, så jeg tror nok jeg skal overleve uten Penryr også.. :)

 

Men lurer forsatt på om noen vet om ETA'ene som Schenker gir, pleier å stemme :)

 

Edit: leif tok en tur innom :p

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar
Ja, trur det. Eg fekk min 1 dag før ETA..

 

Ok det var gode nyheter for meg :)

Kan ikke akkurat klage på at forsendelsen min har tatt noe lang tid, sammenlignet med en del andre sine :p

 

Men fikk du en annen ETA-dato ETTER at de har "kalkulert" den tida??

Syns det er litt rart at de har en ETA nå, selv om de ikke har kalkulert ennå..

Lenke til kommentar

Noen fler som kjører HDMI ut til TV her?

 

Jeg har vært under inntrykket av at man får veldig klart og fint bilde med LCD tv og HDMI kabel, men det er kanskje feil?

 

Jeg har en LG 37LB2R, og sliter litt med å få klart bilde på tv'en. har prøvd de forskjellige HD oppløsningen Xx1080i og Xx720p. Og da er tekst osv såvidt lesbart. Kan nevne at jeg bruker en relativt ny nvidia driver fra laptopvideo2go.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få klarere bilde på TV'n?

Lenke til kommentar

Har tenkt til å bestille denne laptopen ganske snart, og lurer på om noen har noen helt konkrete tips til meg? Jeg har dessverre ikke tid til å lese gjennom disse 87 sidene med diskusjon først, så håper folk er snille :)

 

Litt om mine krav: Jeg er software-utvikler, og PCen skal brukes mye i skolesammenheng, men også til hjemmebruk (multimedia/litt spill).

Jeg tenkte å gå for 15" skjerm med 1440*900-oppløsning, da jeg syns den høyeste oppløsningen var litt i høyeste laget. Testet dette på en latitude-maskin hos en kamerat.

 

Ellers prøvde jeg å få de til å fjerne windows, men det nektet de. Var det ikke en rettsak som fastslo at de pliktet å gjøre dette dersom kunden ønsket det?

 

Angående fargevalg: Noen som har formening om svart eller blå er stiligst? Dette er vel en smakssak, men jeg er veldig usikker. Tror jeg heller mot svart.

 

Hvordan er støynivået på denne? Det er ganske viktig for meg.

 

Hva med batterikapasitet på 6-celler?

 

På forhånd takk for alle innspill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...